מכבי חיפה - האתר הרשמי | הקבוצה | לוח משחקים | 14/04/2001 - מכבי חיפה מול מכבי נתניה
EN threads facebook youtube instagram tiktok
ליגת העל, מחזור 32 , 14/04/2001 , קריית אליעזר
9,000 צופים |  שופט: שי שיטרית
מכבי חיפה
0-1
מכבי נתניה
יעקובו איגביני (50)

מהלך המשחק

שער
חילוף - וואליד באדיר מחליף את רדוסלאב מיכאלסקי
חילוף - ראובן עטר מחליף את יוסי בניון
חילוף - סרגיי קלשצ'נקו מחליף את יעקובו איגביני
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
מחצית
סיום
המשחק
89
חילוף - מכבי חיפה
סרגיי קלשצ'נקו מחליף את יעקובו איגביני
87
חילוף - מכבי חיפה
ראובן עטר מחליף את יוסי בניון
54
חילוף - מכבי חיפה
וואליד באדיר מחליף את רדוסלאב מיכאלסקי
50
שער - יעקובו איגביני
שער של יעקובו איגביני
0
כרטיס צהוב - ניר דוידוביץ
0
כרטיס צהוב - ריימונדס ז'וטאוטאס
0
כרטיס צהוב - יוסי בניון
0
כרטיס צהוב - וואליד באדיר

הרכבים

הרכב פותח

4-5-1
ניר דוידוביץ
אלון חרזי
אריק בנדו
אדורם קייסי
אבישי ז'אנו
ריימונדס ז'וטאוטאס
רדוסלאב מיכאלסקי
יוסי בניון
יניב קטן
ננאד פרלייה
יעקובו איגביני

מחליפים

וואליד באדיר (קשר)
54
ראובן עטר (קשר)
87
סרגיי קלשצ'נקו (חלוץ)
89

מאמן

אברהם גרנט
מאת: יצחק הברמן , |  שבת , 14/4/2001

בדרך לניגריה: יעקובו השאיר יהלום בכיס




איגביני יעקובו כבש צמד שערים בבאר-שבע באמצע השבוע. חיפה עלתה לחצי הגמר. אותו חלוץ ניגרי צעיר נגח היום גם את שער הניצחון מול מכבי נתניה והשאיר לקבוצתו שבעה יהלומים בכיס, לקראת 6 המשחקים שנותרו. בשבוע הבא, יעקובו לא יכבוש. שלחו לו צו 8 למילוי משימה לאומית בנבחרת ניגריה.

אין ספק שהאורחים מנתניה היקשו על משחקה של חיפה שהיה בינוני ומטה.חניכיו של אורי מלמליאן שסיימו את העונה, הגיעו לחיפה במטרה אחת מוצהרת, על פי המתרחש במגרש: להפריע לחיפה לפתח את משחקה השוטף. לנתניה נמאס ל"חטוף בראש" ומשחקה הושתת על רוח לחימה מופתי של שחקניה, התרכזות בחלק המגרש שלה וניסיון לצאת למתפרצות ואולי לגנוב שער. אם ההפסד 1:0 מספק את האורחים, קשה לדעת, אבל לחיפה הוא הספיק כדי לנשום לרווחה לקראת הישורת האחרונה שאורכה 360 דקות בלבד. אסור לשכוח שיש לה מקדם ביטחון של שני משחקים והפרש שערים עדיף.

המחצית הראשונה היתה חלשה ונטולת אירועים ממשיים. הבעיטה הראשונה לשער נתניה נבעטה רק בדקה ה- 16 וגם היא, מרגלי פראליה הייתה אנמית ולא מסוכנת. שלוש דקות מאוחר יותר ניסה בניון את השוער סמדג`ה ומצא אותו מוכן לבעיטה מעשרים מטרים.
נתניה ניסתה לשחק כדורגל חיובי. וילנר מסר כדור מצוין לזוהר החופשי שניצב 16 מ` משערו של דוידוביץ וזה בעט חלש לידיו.

גשם שוטף שהחל לרדת כמעט גרם לשער עצמי של מיכאלסקי החיפני (דקה 30) שהסיט כדור בגופו ורק קטן שניצב על הקו מנע חדירתו לשער. בדקת הסיום שיגר טנסה הנתנייתי "פגז" שאילץ את דוידוביץ לאגרף. אלה היו האירועים החריגים במחצית הראשונה


חלק שני


פתיחת המחצית השניה מצאה את חיפה מנסה ללחוץ על הדוושה. אדורם קייסי נשלח שמאלה, הגביה כדור מדוד לראשו של יעקובו שהקדים את סמדג`ה ונגח לרשת החשופה - 0:1 לחיפה (דקה 50).
חיפה נרגעה עד לדקה ה- 66 בה הסיט בניון כדור לפראליה ששלח חזק ומדויק לחיבורי הקורות, אבל סמדג`ה ניצב מחוץ לשערו והצליח לקטוע את מהלך הכדור ולהדוף לקרן.

שש דקות מאוחר יותר ניסה גם ז`אנו את מזלו ממרחק 20 מ` וכדורו שרק מעל למשקוף. חלפה דקה נוספת ובאדיר נגח לחוץ כדור שפראליה הרים לעברו. באמצע (דקה 78) הדף דוידוביץ כדור "מוזר" ששלח סודר וקיפץ על הקרקע.
מכאן ועד לסיום חיפה נסוגה לשמור על השער היקר שכבשה, לנתניה כבר לא היה כוח לנסות ולהשוות. מה רע בתוצאה מינימלית ? תשאלו את אבישי ז`אנו. בעונת האליפות האחרונה (93/94) מכבי חיפה שיוועה לניצחון על מכבי נתניה.

חיפה אירחה אותה בבלומפילד, הוליכה 0:1 מרגלי משה גלאם ואז, שמונה דקות לסיום הגיח ז`אנו, אז בשרות ה"אויב" והישווה. אובדן שתי הנקודות כמעט ועלה לחיפה ביוקר. בכלל, נתניה לא רוצה להיות פראיירית בקרית-אליעזר.

בדיוק לפני עשר שנים התארחה כאן במשחק סיום הליגה. אברהם גרנט, אז כמאמן הפועל פתח-תקווה, "התפלל" שנתניה תנצח, כי במקרה כזה קבוצתו הייתה זוכה בתואר האליפות. חיפה שיחקה על נקודה, סחטה 0:0 ולשתי רבבות הצופים הייתה שמחה ורינה. כנראה שבחג הפסח, גם למכבי חיפה קצת קשה ל"צאת" לחירות מלאה.

הרכב מכבי נתניה: שאול סמדג`ה, אורי אוזן, טל חן, סטפן ורניש, ישראל זוויטי, דרקו סודר, רביד גזל(הוחלף ע"י אבירם רובינשטיין בדקה 82), איציק זוהר, ויורל טנסה(הוחלף ע"י אישטוואן האמר בדקה 62), קלימי סבן, לירון וילנר.

יניב קטן. מכבי חיפה מוכנה להכתרה

אלבום תמונות