מכבי חיפה - האתר הרשמי | הקבוצה | לוח משחקים | 23/10/2000 - הפועל חיפה מול מכבי חיפה
EN threads facebook youtube instagram tiktok
ליגת העל, מחזור 9 , 23/10/2000 , קרית אליעזר
13,000 צופים |  שופט: דני קורן
הפועל חיפה
2-0
מכבי חיפה
יוסי בניון (11)
סרגיי קלשצ'נקו (48)

מהלך המשחק

5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
שער
מחצית
שער
חילוף - יניב קטן מחליף את רפי כהן
חילוף - ראובן עטר מחליף את יוסי בניון
חילוף - ריימונדס ז'וטאוטאס מחליף את ננאד פרלייה סיום
המשחק
89
חילוף - מכבי חיפה
ריימונדס ז'וטאוטאס מחליף את ננאד פרלייה
87
חילוף - מכבי חיפה
ראובן עטר מחליף את יוסי בניון
67
חילוף - מכבי חיפה
יניב קטן מחליף את רפי כהן
48
שער - סרגיי קלשצ'נקו
שער של סרגיי קלשצ'נקו
11
שער - יוסי בניון
שער של יוסי בניון
0
כרטיס צהוב - רפי כהן
0
כרטיס צהוב - ננאד פרלייה

הרכבים

הרכב פותח

4-4-2
ניר דוידוביץ
אריק בנדו
אדורם קייסי
אנדריי אוסטרובסקי
אבישי ז'אנו
רדוסלאב מיכאלסקי
וואליד באדיר
יוסי בניון
ננאד פרלייה
רפי כהן
סרגיי קלשצ'נקו

מחליפים

ריימונדס ז'וטאוטאס (קשר אחורי)
89
ראובן עטר (קשר)
87
יניב קטן (קשר)
67

מאמן

מאת: יצחק הברמן , |  שני , 23/10/2000

שר החוץ הגיע לביקור גם בביתו בקריית- אליעזר





ט1


מכבי חיפה לכדה את כל הצפרים בדרבי ה- 72. ניצחון יוקרתי, חזרה לעמוד בראש טבלת המבקיעים בליגת העל, כפי שהורגלנו, הנחלת הפסד בית ראשון ל"אדומים" ומעל לכל חזרה למקום הראשון בו לא שהתה מאז פברואר.

"שר החוץ" של ליגת העל לא נכשל גם בביקורו הרביעי, הפעם במגרש המשמש גם כבית פרטי. ארבעה משחקי חוץ, ארבעה ניצחונות, מאזן מרשים לכל הדעות.

זה היה ה"דרבי" הפחות סוער הזכור מכולם. ההגינות שלטה בו החל מהדקה הראשונה ועד דקת הסיום ולשופט דני קורן כלל לא הייתה עבודה, מלבד צהוב פה ושם. המכבים שלטו ברבע השעה הראשונה, אחרי כיבוש השער הראשון השתלטה הפועל על המגרש עד סיום המחצית וב- 45 הדקות האחרונות, בפרט אחרי הבקעת השער השני, לא הועמד ניצחונה של מכבי בספק.

המשחק נפתח דווקא בהזדמנות של הפועל כאשר בן- שמעון בעט עונשין ( וכאלה היו לו שבעה), ההגנה קפאה וטלקר "התגנב" מאחור והחטיא את הכדור שנחת בידיו של דוידוביץ. כעבור שתי דקות מסר תורג`מן כדור רוחב לויקטור פאצ`ה, שכבש עד היום נגד מכבי חיפה בכל קבוצה בה שיחק, וזה בעט חלש לידי השוער.

בדקה ה- 11 התרוממו היציעים הירוקים לראשונה. פראליה מסר לקייסי שהגביה כדור. טלקר שניצב במקום ניסה להרחיק בראשו, אבל הכדור פגע בפדחתו, עשה קשת גדולה לאחור ובניון שקיבל את הכדור חופשי נגח ללא קושי לכוון הפוך לזינוקו של אוואט.
הפועל חזרה למשחק ובדקה ה- 25 הייתה על סף כיבוש שער שוויון. אלין מסר לפאצ`ה שחלף בכדרור על פני דוידוביץ שנזהר מלבצע עליו עבירה. חלוץ הפועל ברח ימינה ובעט לשער החשוף אלא שלמקום הגיע ב"טיסה" אבישי ז`אנו שמנע שער בטוח בהרחיקו לקרן. תוך כדי הצלה נתקל ז`אנו בקורה ונפגע קלות.

בדקה ה- 27 בעט אלין כדור מאיים מ- 20 מ` החוצה וגם בדקה ה- 30 ניסיון של הפועל להשוות, כאשר פאצ`ה חמק מקייסי ובעט לרוחב, כדור שפגע בבנאדו ויצא לקרן בלתי מנוצלת. בדקה ה- 40 מכבי שוב מנסה. ז`אנו הרים כדור מאגפו, אלון חלפון נגח אל מחוץ לרחבה שם ניצב רפי כהן שבשמאלו בעט כדור יעף אותו אוואט הדף לקרן.


ט2


בפתיחת המחצית השניה ניסה אלין להסתער ובעט מ- 17 מ` כדור מסוכן אותו דוידוביץ עצר. ואז הגיע הרגע בו כבשה מכבי חיפה את השער השני שראוי להילמד בבתי ספר לכדורגל. קלשצ`נקו מסר בעקבו לבאדיר ששלח את הכדור בין שניים לחלוץ המולדבי.

בהתמודדות אחד על אחד מול חלפון, עקף חלוץ מכבי את שומרו האישי ובעט מימין ברגל שמאל כדור מסובב שנעצר רק ברשת - 0:2 למכבי. למבקיע הייתה הזדמנות נוספת להגדיל את התוצאה בדקה ה- 50 כשלא ניצל מסירה של בניון ובעט לחוץ.

בדקה ה- 68 ניסה בן- שמעון לתרגם את אחת מבעיטותיו לשער והפעם כדורו מטווח 25 מ` פגש את המשקוף. מכבי הרגיעה את קצב המשחק והפועל ניסתה להשיג לפחות שער כבוד. אלין (דקה 73) בעט מ- 20 מ` ונתקל בתגובה נהדרת של דוידוביץ. הצלה נוספת של שוער מכבי כעבור ארבע דקות מנגיחה מקרוב מראשו של טלקר ובצד השני, התקפה משולבת בה נטלו חלק חמישה משחקני מכבי ובסופו של דבר באדיר בעט כדור לא מסוכן לידי אוואט.
הדקה האחרונה עמדה בצלו של ז`וטאוטאס שנכנס לחוש את המגרש אחרי היעדרות של 8 חודשים וכמובן, ניצחונה החמישי ברציפות של מכבי חיפה שטיפסה לראש הטבלה בהקדימה בהפרש שערים את בית"ר ירושלים.

הרכב הפועל חיפה: דודו אוואט, עופר טלקר, רן בן- שמעון, אלון חלפון, אילן בוארון, דימיטרי אוליאנוב(הוחלף על ידי מיכאל אניצ`יץ בדקה ה- 71), אולג ילשב, אורן זיתוני, אנטואן אלין, ויקטור פאצ`ה, עמיר תורג`מן(הוחלף על ידי אורן נסים בדקה ה- 45).

וואליד באדיר בדרך לשער האדום. מסירה נפלאה לקלשצ`נקו
חוגגים דרבי ירוק. שחקני מכבי חיפה אחרי השער הראשון

אלבום תמונות