אחרי 24 שנים מגשים רוני דורה את חלומו להיות במכבי חיפה
EN threads facebook youtube instagram tiktok
אחרי 24 שנים מגשים רוני דורה את חלומו להיות במכבי חיפה
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 19/06/2000

אחרי 24 שנים מגשים רוני דורה את חלומו להיות במכבי חיפה

האתר הרשמי של מכבי חיפה. באתר חדשות ועידכונים, מידע על מחלקות הנוער, מועדון האוהדים ורכישת כרטיסים.




רוני דורה, יהיה החל מהעונה הבאה מגלה הכשרונות של מכבי חיפה, על פי בקשתו של המאמן החדש, אברהם גרנט.

עבור דורה תהיה המישרה החדשה סגירת חלום. בודדים יודעים כי דורה החמיץ בגלל טעות ביורוקרטית הזדמנות בלתי חוזרת להיות שחקן פעיל במכבי חיפה בעונת 1976/1977.
אז, בהיותו בן 21 נחשב לשחקן משוחרר, אחרי שקבוצתו הפועל קרית-חיים התפרקה וכל שחקניה היו רשאים להצטרף לכל מועדון בו יחפצו.
דורה, שנמנה בעבר על סגל נבחרת הנוער, החליט להתאמן אחרי הפירוק במכבי חיפה. לאחר חודש אימונים הוחלט שיש מקום לרשום אותו בקבוצה החיפנית. אלא שאז התברר שבמכבי חיפה רשומים למעלה מ-40 שחקנים, המיכסה המותרת ואי אפשר להוסיף יותר.

כל הנסיונות לשכנע את היועץ המשפטי של ההתאחדות ופקיד הרישום שלה לא הועילו. הם הסבירו כי על פי התקנון האגודה מחוייבת למסור את שמות השחקנים עד ה-1 בספטמבר ולאחר מועד זה אין אפשרות לשנות, גם אם חלק מהשחקנים לא פעילים או עברו לשחק בקבוצה אחרת.
מכבי חיפה לא ויתרה, פנתה שוב ליועץ המשפטי וזה אכן קבע שנעשתה טעות וכי רוני דורה יכול בהחלט לשחק במכבי חיפה. זה כבר היה מאוחר, משום שלשחקן כבר הודיעו כי אין אפשרות לרושמו, הפסיק להתאמן במכבי חיפה וניהל משא ומתן עם קבוצה מליגה נמוכה. למרות הכל, בקורות החיים שלו ניתן למצוא "נקודה ירוקה". במשחק אימון נגד בית"ר חיפה, בנובמבר 1976 ניצחה מכבי 2:6 ודורה כבש את אחד השערים. כעבור מספר שנים, כשעבר לאמן בקבוצת הנוער של הפועל קרית-חיים הוליך את הקבוצה להישג הגדול בתולדותיה, נצחון על מכבי חיפה בקרית-חיים 0:1.

מאז לא נראה דורה כל כך שמח, כי זה היה בבחינת נצחון דוד על גולית.
דורה, דודו של טל בנין, היה השושבין להעברתו של כדורגלן ברשיה האיטלקית בהווה, לשורות מכבי חיפה בשנים 1989-1992.
ההישג הגדול ביותר שלו כמאמן היה בשנת 1992 כשאימן את הפועל חיפה והחזיר אותה לליגה הראשונה אחרי גלות בת 5 שנים בליגת המשנה. אשתקד אימן דורה בן ה-45 את מכבי עכו והצליח להצעיד אותה למקום השלישי.