מכבי חיפה - האתר הרשמי | הקבוצה | לוח משחקים | 07/12/2015 - הפועל חיפה מול מכבי חיפה
EN threads facebook youtube instagram tiktok
ליגת Winner, מחזור 13 , 07/12/2015 , 20:55 , סמי עופר
16,725 צופים |  שופט: חכמון אלי
הפועל חיפה
4-2
מכבי חיפה
תומר סוויסה (5)
תומר סוויסה (16)
אלירן עטר (41)
איסמעיל ריאן (44)
דקל קינן (88)
גליינור פלט (90+4)
שני , 12/7/2015

"נעשה הכל על מנת לתת לקהל שלנו את הניצחון"

מכבי חיפה תפגוש למשחק חוץ את הפועל חיפה באצטדיון "סמי עופר" במסגרת המחזור השלושה עשר של ליגת Winner. צילום: האתר הרשמי מכבי חיפה (כתום צלמים).

הירוקים יפגשו את יריבתם העירונית למפגש ראשון העונה במסגרת המחזור ה-13 של ליגת Winner. מכבי חיפה מגיעה למפגש לאחר צמד נצחונות רצופים בליגה ואין בכוונתם לעצור את הרצף אותו התחילו. הצות המקצועי והשחקנים מבינים את החשיבות של יצירת רצף ניצחונות והתייחסו לכך לא אחת. מאמן הקבוצה, רוני לוי, אמר בנושא: "אנו נמצאים בליגה בתחילתו של רצף טוב ואנו רוצים להמשיך את הרצף הזה בשביל לייצר ביטחון והמשכיות".  

רוני לוי, "רוצים להמשיך את רצף הנצחונות". צילום: ראובן כהן.

כמו כן, העובדה כי מדובר במשחק דרבי תוסיף למוטיבציה של הקבוצה לבוא דרוכים ככל הניתן במטרה להשיג את מבוקשם. לוי, התייחס למשחק נגד היריבה העירונית במסיבת עיתונאים שנערכה לקראת ההתמודדות: "אין ספק שלקהל שלנו ולעיר מאוד חשוב ההגמוניה, אנו יודעים כמה זה חשוב לקהל ואנו נעשה את הכל על מנת שהקהל ילך בגאווה". המאמן המשיך ואמר: "אנו מודעים לעובדה שאנחנו הולכים לקראת משימה קשה, בדרבי בדרך כלל מדובר במשחקים קשים והפועל חיפה יריבה עיקשת. נעשה הכל על מנת לתת לקהל שלנו את הניצחון".

"יודעים כמה המשחק חשוב לקהל". צילום: ראובן כהן.

סטטיסטיקה לקראת המשחק, מאת יצחק הברמןכ

על משטח הדשא בסמי עופר ייערך הדרבי השלישי במספר. סגלי שתי הקבוצות כוללים מספר רב של שחקנים להם יהיה זה הדו-קרב העירוני הראשון או כאלה שנטלו חלק במספר קטן מאוד. במצב שכזה ברור שתהיה התרגשות גדולה בקרב השחקנים.בשורות מכבי יש לקפטן יוסי בניון את מספר ההופעות הרב ביותר (14) ואחריו לאייל משומר (10), דקל קינן וטאלב טוואטחה (6), חן עזרא ואלון תורג'מן (5). מנגד, לבלם הפועל אושרי רואש 11 הופעות לפני יוסי דורה (8), הישאם כיוואן (7) ועהאד עזאם (6). מיעוט ההופעות משליך ישירות על הבולטים מבין כובשי השערים מבין שחקני ההווה. במכבי יש לבניון 4 הבקעות מול הפועל ולארבעה שחקנים אחרים שער אחד בלבד: חן עזרא, אלון תורג'מן, טאלב טוואטחה ושמעון אבוחצירא. בשורות ה"אדומים" רק זרקו קוראץ' עם שער בודד הבקיע מול מכבי.

יוסי בניון, מספר ההופעות הרב ביותר. צילום: ג'ו הירש.

אם מזכירים שחקנים זרים שכבשו במשחקי ה"דרבי" ניתן מיד להבחין שמשקלם הסגולי בסך השערים זעיר ולא משמעותי. סרגיי קנדאורוב מוליך את הטור הירוק (4), למולדבי סרגיי קלשצ'נקו, לניגרי יעקובו איגביני, לפולני רדוסלב מיכאלסקי, לארגנטינאי רוברטו קולאוטי ולגיאורגי ולדימיר דבאלישווילי 2 שערים. לקרואטי ג'ובני רוסו ולספרדי מיצ'ל שער אחד ואם לא הבחנתם, אין ברשימה הזאת שני שחקנים מאותה מדינה. מדהים אבל עובדה. בהפועל בלט משכמו ומעלה, כמו במגרש, היוגוסלבי זלטקו צ'ייקובסקי ששימש מאמן-שחקן בהפועל (4) ולכל השאר שער אחד: גנדי גרישין, סרגן צ'ולקוביץ, גוראן מילנקו, מינטואן אלין, אולג ילשב, ג'ף טוטאנה, ולדימיר גלושקביץ, זרקו קוראץ ו...ג'ובני רוסו שעשה חיל משני עברי המתרס וזכה עם שתיהן בתארים.

רוסו הוא אחד מחמשת הכדורגלנים ששיחקו בשני המועדונים ואף כבשו לזכותם ב"דרבי". הראשון במעלה הוא שלמה לוי ז"ל שהגיע למכבי מתל אביב, הבקיע 3 שערים לזכות מכבי ואחרי תקופה קצרה "נחטף" על ידי הפועל שפיתו אותו כלכלית בשלהי שנות החמישים. במדי הפועל כבש מול קבוצתו לשעבר 9 שערים ובכללם 4 שערים במשחק אחד. שחקן נוסף מהפועל שהבקיע כמות דומה במשחק אחד הוא אברהם גינזבורג ז"ל. בשני המשחקים הפועל ניצחה בתוצאה זהה 1:4.

ג'ובאני רוסו, אחד מחמשת הכדורגלנים ששיחקו בשני המועדונים ואף כבשו לזכותם ב"דרבי". צילום: ראובן כהן.

ראובן עטר שאימן בשני המועדונים בשלוש השנים האחרונות ונפרד מהן לפני סיום העונה גדל במכבי וכבש לזכותה 4 שערים מול הפועל. כשפותה לעבור להפועל באמצע שנות התשעים הבקיע מול קבוצת נעוריו 3 שערים . גם לנג'ואן גרייב, השחקן השני שזכה בתארים עם שתי הקבוצות, שער אחד במכבי וצמד בהפועל מול מכבי, לחלוץ עמיר תורג'מן הלך מצוין במדים האדומים והבקיע 5 שערים לרשת מכבי ואחד לזכות מכבי כשהושאל לשורותיה יחד עם עטר. ואחרון חביב כמובן רוסו שהבקיע שער אחד לזכות כל צד.

שחקנים נוספים ששיחקו בשתי הקבוצות וכבשו הם (לזכות מכבי) זאהי ארמלי (4), עופר שטרית (2), חיים פורטה, יצחק אהרונוביץ ואיתן אהרוני (1 כ"א) וממול היו אלה סמי קרמר, יצחק אנגלנדר, יוחנן וולך, טל בנין ולירון בסיס (2 כ"א), מרדכי מרטין ורן אבוקרט ששיך היום למכבי ועובר שיקום ממושך.

נהוג לכנות את חג החנוכה "חג המכבים" והוא תמיד חל בדצמבר, גם במציאות ה"דרבי" למכבי יתרון. מאז קום המדינה נערכו 14 מפגשי ליגה ומכבי מובילה 5:9. במשחק הראשון (1953) הפועל ניצחה 0:1 משער של עמנואל פריד, בשני מכבי ניצחה בתוצאה דומה (1956) משער מרגלי ישעיהו הלד.  בשלישי שוב רגלה של מכבי על העליונה 1:3  וגם את הרביעי היא לקחה עם 1:2 במשחק בו כבשו אברהם מנצ'ל וזכריה בן-צבי ז"ל לעומת שער כבוד של שלמה לוי. 

הפועל חזרה לנצח בדצמבר (1964) משערים של יצחק אנגלנדר וויקטור יאנג 0:2 ובמכבי המתינו תשע שנים כדי להביס את הפועל 1:4 מצמד של משה אגמי, יהושע גל ומנשה מזרחי. מאיר אילוז צימק בפנדל. מכבי כבר הייתה בתנופת רביעיות ובדצמבר 1992 ניצחה 0:4 (שלושער לאוקראיני איבן גצקו בדרבי הראשון של רוני לוי במדי מכבי). סחף הרביעיות בירוק לא הסתיים וב-25.12.93 יום גדול לרוני לוי כבש צמד יחד עם משה גלאם ואיתן אהרוני (0:4). רוני לוי חזר לכבוש מול הפועל (1994) בניצחון השלישי ברציפות בתוצאה מכבית (0:4). רגע גדול להפועל ב-1995 כאשר מכבי הופיעה ללא חוליית הקישור הקבועה שלה (כולל רוני לוי) שריצתה עונש השעיה וגברה עליה 1:2 אחרי 19 שנים ללא ניצחון. ראובן עטר ועמיר תורג'מן הבקיעו לאדומים.

דצמבר שמח היה להפועל שגברה על מכבי (1997) 2:4 מצמד של לירון בסיס, רוסו (פנדל) וצ'ולקוביץ. למכבי הקטינו אלון מזרחי וחזי שירזי. חלפו תריסר שנים עד לדרבי הבא בחנוכה ושער של אייל גולסה, היום יווני, הספיק לניצחון ירוק מינימלי. דווקא הפועל עלזו בדצמבר 2011 כשיובל אבידור הבקיע פעמיים יחד עם גלושקביץ והפכו פיגור לניצחון 1:3.  מכאן ואילך חג מכבים אורגינלי: ב-2012 מכבי ניצחה 0:3 (גולסה, עמאשה וחן עזרא במחצית שנייה פוריה) והדרבי האחרון בחודש שנועל את השנה (2014) בו מכבי ניצחה בתוצאה האהובה עליה 0:4 משערים של הקפטן יוסי בניון, עידן ורד, מיצ'ל ואבוחצירא. במשחק זה שפט אלי חכמון שישפוט גם הפעם.

בסך הכול נערכו מקום המדינה 93 משחקים (אחד נוסף נערך לפני פרוץ הקרבות במלחמת העצמאות ותוצאתו לא נחשבה כי כל הליגה בוטלה אחרי חמישה מחזורים) ומכבי ניצחה ב-43 מהם. להפועל 25 תוצאות תיקו וכמות זהה של משחקים ללא הכרעה. בהפרש שערים יתרון גדול למכבי 96-141.

מהלך המשחק

שער
כרטיס אדום
שער
חילוף - אדיראן רוצ'ט מחליף את מהראן לאלה
חילוף - הישאם כיוואן מחליף את עלי חטיב
חילוף - אנס דאבור מחליף את תומר סוויסה
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
שער
מחצית שער
חילוף - יוסי בניון מחליף את נטע לביא
חילוף - שובל גוזלן מחליף את לודוביק אוברניאק
חילוף - חן עזרא מחליף את איסמעיל ריאן
שער שער סיום
המשחק
90+4
שער - גליינור פלט
החלוץ היה במקום הנכון ומקרוב בעט לרשת של קובאר.
88
שער - דקל קינן
הבלם הירוק עולה גבוה מעל כולם ונוגח לרשת!
86
חילוף - מכבי חיפה
חן עזרא מחליף את איסמעיל ריאן
85
שוב איסמעיל ריאן בכדור לרחבה שמצא את אלירן עטר ששוב מהאוויר בועט טוב וקובאר הודף בקצות אצבעותיו ומציל גול.
84
כרטיס צהוב - זרקו קוראץ'
80
חילוף - מכבי חיפה
שובל גוזלן מחליף את לודוביק אוברניאק
70
חילוף - הפועל חיפה
אנס דאבור מחליף את תומר סוויסה
65
יוסי בניון היה קרוב לכבוש את השלישי. הקפטן מצא עצמו לבד מול קובאר אבל הבעיטה שלו הלכה לגופו של השוער.
63
חילוף - הפועל חיפה
הישאם כיוואן מחליף את עלי חטיב
61
איסמעיל ריאן הרים כדור מצד ימין שמצא את ראשו של יוסי בניון, אך הנגיחה הלכה מעל לשער.
56
נטע לביא מסר לגליינור פלט שבעט מתוך הרחבה כדור שטוח לידיו של קובאר.
56
חילוף - מכבי חיפה
יוסי בניון מחליף את נטע לביא
46
חילוף - הפועל חיפה
אדיראן רוצ'ט מחליף את מהראן לאלה
44
שער - איסמעיל ריאן
הקשר הצעיר קובע שוויון!!!
41
שער - אלירן עטר
החלוץ הירוק מחזיר את חיפה למשחק לאחר שמכניע את קובאר בבעיטה מהאוויר
40
הקשר הצעיר, נטע לביא, בעט כדור טוב מ-20 מטרים שחלף סמוך לקורת השער של קובאר.
29
אוברניאק מנסה-16 מטר כדור שטוח שמצא את קובאר במקום.
22
כדור חופשי מצד שמאל הגיע לרגלו של אלירן עטר שבעט חזק, אך הכדור חלף ליד שערו של קובאר.
21
כרטיס צהוב - עלי חטיב
18
כרטיס צהוב - דקל קינן
16
שער - תומר סוויסה
הקשר כבש מהנקודה הלבנה והשלים צמד.
15
השופט, אלי חכמון מצביע על הנקודה הלבנה בעקבות תפיסה של גליינור פלט ברחבה על שחקן הפועל חיפה.
15
כרטיס צהוב - גליינור פלט
11
כרטיס אדום - אושרי רואש
הבלם ראה את הכרטיס האדום בעקבות מרפק ששלח לגליינור פלט.
5
שער - תומר סוויסה
הקשר כובש בבעיטה חופשית מטווח של כ-20 מטרים.
2
הירוקים היו קרובים ליתרון! לודוביק אוברניאק בעט מתוך הרחבה כדור שאילץ את קובאר למתוח את איבריו ולהדוף את הסכנה.
0
המשחק יצא לדרך!

הרכבים

הרכב פותח

4-4-2
פרסימאל קובאר
דור מלול
טאדאס קינאסקאס
אושרי רואש
חיים מגרלשווילי
ברונו פיניירו
יוסי דורה
עלי חטיב
תומר סוויסה
x2
זרקו קוראץ'
מהראן לאלה

מחליפים

ניב אנטמן (הגנה)
לירן סרדל (הגנה)
מיקי יאזו (הגנה)
אדיראן רוצ'ט (קישור)
46
אנס דאבור (הגנה)
70
הישאם כיוואן (הגנה)
63
אלי אלבז (הגנה)

מאמן

טל בנין

הרכב פותח

4-4-2
ולדימיר סטויקוביץ'
מארק וליינטה
אוראל דגני
טאלב טואטחה
דקל קינן
לודוביק אוברניאק
איסמעיל ריאן
נטע לביא
ניקולה דרינצ'יץ'
אלירן עטר
גליינור פלט

מחליפים

אוהד לויטה (שוער)
עאיד חבשי (בלם )
חן עזרא (קשר)
86
יוסי בניון (קשר )
56
גאבר עטאא (קשר)
שובל גוזלן (חלוץ)
80
אלון תורג'מן (חלוץ)

מאמן

רוני לוי
שני , 12/7/2015

מכבי חיפה מנצחת את הדרבי!

הירוקים פגשו את האדומים במסגרת המחזור ה-13 של ליגת Winner. אלירן עטר (41'), איסמעיל ריאן (44'), דקל קינן (88') וגליינור פלט (94'), העניקו ניצחון ירוק מרשים. צילום: ראובן כהן.

הירוקים הגיעו למשחק לאחר צמד נצחונות רצופים בליגה ובכוונה להמשיך את הרצף אותו החלו. מאמן הקבוצה, רוני לוי, היה מודע לקושי הצפוי במשחק הדרבי נגד היריבה העירונית והכין את שחקניו במהלך השבוע לכך. המאמן, ערך שינוי אחד בהרכב מהשבוע שעבר כשהציב בעמדת הקישור את נטע לביא שזכה להופעת בכורה בליגה במדים הירוקים. אגב, רוני לוי הפך הערב לשיאן ההופעות כמאמן הירוקים כשהערב עמד בפעם ה-185 על הקווים כמאמן מכבי חיפה.

ההרכב הפותח של הירוקים. גרפיקה: האתר הרשמי מכבי חיפה. 

המחצית הראשונה נפתחה בסערה. כבר לאחר שתי דקות הירוקים היו קרובים לעלות על לוח התוצאות כשכדור שהורם לרחבה של האדומים הגיע לקשר הפולני, לודוביק אוברניאק, שבעט כדור חזק שאילץ את קובאר למתוח איבריו ולהדוף את הכדור. שלוש דקות מאוחר יותר והפועל חיפה מצליחה לכבוש. תומר סוויסה בעט כדור חופשי מטווח של 20 מטרים שפגע בקורה ובסטויקוביץ' ונכנס לשער. המשחק המשיך להיות סוער ובדקה ה-11', הבלם, אושרי רואש ראה את הכרטיס האדום לאחר מרפק ששלח לפניו של גליינור פלט. השופט, אלי חכמון לא היסס ושלף מהכיס האחורי את הכרטיס האדום שהשאיר את האדומים בעשרה שחקנים. בדקה ה-15, אלי חכמון העניק פנדל לטובת הפועל חיפה בעקבות תפיסה של גליינור פלט ברחבה. תומר סוויסה, ניגש לבעוט ומול סטויקוביץ' לא התבלבל וקבע 2:0 לטובת הפועל חיפה והשלים צמד אישי.  הירוקים שולטים במגרש ומפעילים לחץ במטרה לשוב למשחק, בדקה ה-29', הנעת כדור טובה של חיפה מצאה את לודוביק אוברניאק פנוי מ-16 מטר, הקשר בעט כדור שטוח אך קובאר היה במקום. בדקה ה-40, התקפה נוספת של הקבוצה מהכרמל מוצאת את נטע לביא שבועט חזק מ-20 מטרים כדור שחולף סמוך לקורת השער של האדומים. דקה לאחר מכן, מכבי חיפה חוזרת למשחק! כדור שהורם לרחבה מצא את אלירן עטר שבעט מהאוויר כדור שפגע בקובאר והתגלגל פנימה. שלוש דקות חולפות והירוקים מצא את השוויון! מהלך נפלא של הירוקים שהחל עם עקב של אלירן עטר ללודוביק אוברניאק, הקשר הפולני הרים לרחבה כדור מעולה שהגיע לרגלו של איסמעיל ריאן והקשר מזווית לא קלה מצא את הרשת והקפיץ את אלפי האוהדים בירוק! 

איסמעיל ריאן, מיד לאחר כיבוש השער. צילום: ראובן כהן. 

המחצית השנייה התנהלה בשליטה של הירוקים במרכז המגרש. בדקה ה-56', נטע לביא החליף מסירות עם גליינור פלט, החלוץ הירוק מצא עצמו בתוך הרחבה ובעט כדור שטוח שמצא את קובאר מוכן. מיד לאחר מכן, רוני לוי, ערך את החילוף הראשון כשהוציא את הקשר הצעיר, נטע לביא והכניס את הקפטן הירוק יוסי בניון. בדקה ה-61', איסמעיל ריאן הרים כדור מאגף ימין שמצא את ראשו של בניון, אך הנגיחה הלכה מעל השער. ארבע דקות מאוחר יותר, הקפטן הירוק יכל להעניק יתרון לחיפה, בניון מצא עצמו לבד מול קובאר, אך הבעיטה הלכה למרכז השער ונהדפה בגופו של קובאר. בדקה ה-80', לוי ביצע את החילוף השני כשהכניס את החלוץ הצעיר, שובל גוזלן במקומו של לודוביק אוברניאק. בדקה ה-85', איסמעיל ריאן הרים כדור טוב לרחבה שהגיע לאלירן עטר, החלוץ בעט שוב מהאוויר כדור שנהדף בקצות האצבעות על ידי קובאר. דקה לאחר מכן, חן עזרא נכנס למשחק במקומו של איסמעיל ריאן. בדקה ה-88, חיפה השיגה את המהפך! כדור קרן מצד ימין הורם לרחבה ודקל קינן עלה גבוה מעל כולם ונגח לרשת, הבלם הירוק כבש את שערו השלישי העונה. עמוק בתוך תוספת הזמן, הירוקים מצאו את הרביעי, שובל גוזלן דהר לרחבה ובעט כדור שנהדף על ידי קובאר לרגליו של גליינור פלט, החלוץ ההולנדי, מצא עצמו לבד מול שער ריק וכבש. דקה לאחר מכן, אלי חכמון שרק לסיום וקבע ניצחון מרשים של הירוקים בדרבי החיפאי!

07.12.2015 - הפועל חיפה מול מכבי חיפה

תגובות

טל בנין
"לא נעים להפסיד דרבי, לא נעים להפסיד אותו בצורה הזו אחרי שהובלנו 0:2 והרחיקו לנו שחקן. אמרתי לשחקנים שיכולו לעשות יותר ממה שעשינו. אני רוצה להגיד הרבה דברי אמת אבל מאוד קשה לי כרגע, אלו דברים שיכולים להזיק. עשינו את המקסימום וצריך להסיר את הכובע בפני השחקנים שלי, הם עשו את המקסימום שלהם".
רוני לוי
" הלך מאוד קשה, כל התסריטים הכי גרועים קרו נגד קבוצה חזקה שנלחמת על החיים שלה. זה אחד המהפכים שיותר ידוברו בעתיד. לחזור כמו שחזרנו מעיד על אופי, ומגיעות מחמאות לשחקנים ולקהל שתמך בנו. אני שמח גם לשלב צעירים בדרבי כזה ומקווה שעלינו על הדרך הנכונה".
יוסי בניון
"קשה לשחק נגד עשרה, אמנם חזרנו אבל זה כי הם המשיכו לשחק התקפי במחצית הראשונה. בחצי השני הם כבר סגרו, ואנחנו שלטנו, הנענו בסבלנות ולבסוף היה צריך לנצל את הפרצות, גם אני הגעתי להזדמנות גדולה, הרגשתי שקפץ לי הכדור אחרת גם אני הייתי כובש. זה ניצחון חשוב לקהל ולכולם".