יניב, אין ברירה, אנחנו שנינו מאותו הכפר- מעולם לא זכינו בגביע
EN threads facebook youtube instagram tiktok
יניב, אין ברירה, אנחנו שנינו מאותו הכפר- מעולם לא זכינו בגביע
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 31/01/2011

יניב, אין ברירה, אנחנו שנינו מאותו הכפר- מעולם לא זכינו בגביע

מכבי חיפה ניצחה בכל ארבעת המפגשים מול הפועל כפר סבא בגביע. פעם ראשונה שהיא מתארחת בעירו של אלישע לוי (בתמונה עם הקפטן). רק בנאדו ודוידוביץ לגמו מהגביע וזה היה מזמן (ראובן כ


אל דאגה, במכבי חיפה ינסו להסתער על הגביע, כבר מהשלב הראשון ולו כדי ל"חסל" את האיום הכפר סבאי. ברקע, הפסד הגביע בעונה שעברה להפועל רמת-גן ועוד יותר, לאותה קבוצה לפני ארבע שנים. ה"כתם" של הפסד לקבוצה מהליגה השלישית לא יורד בכביסה.

לכאורה, החיפנים יכולים להגיע רגועים. למעשה, עליהם לשמור על עירנות שיא, לא פחותה מאשר במשחקי הליגה.
עד היום שתי הקבוצות נפגשו ארבע פעמים ול"ירוקים" מחיפה (כנראה שהפעם בלבן, כי כפר סבא תרצה להופיע בירוק) הייתה עדנה- הם ניצחו בכל ארבעת המשחקים.



לא בקלות. הפעם עשוי להיות קשה יותר כי זו תהיה הפעם הראשונה שהאצטדיון השרוני ייארח את חיפה בגביע. אל תזלזלו, מתוך ארבע ההופעות האחרונות בליגה בין השנים 2007-2008 המקומיים ניצחו פעמיים (0:1), תיקו 1:1 ורק ניצחון חיפני אחד בינואר 2008- 0:3 חלק.

בתוספת לקלישאה ש"אין נביא בעירו" ומאמן חיפה, אלישע לוי, תושב העיר, קשה שבעתיים.
כפי שהיה בחצי הגמר ב-1985. שלושה ימים אחרי שכפר-סבא הכתירה את החיפנים כאלופים בפעם השנייה באצטדיון קריית-חיים (1:5) נערך משחק נוסף והפעם רק שער מרגלי רוני רוזנטל בדקה ה-77 שלח את חיפה לגמר מול בית"ר ירושלים.

עשר שנים מאוחר יותר (1995) ועוד לפני שהשניים התנצחו בראש חוצות, רוני לוי ואיל ברקוביץ היו שותפים לכמעט מחדל. כפר סבא מהליגה הארצית הגיעה לקריית אליעזר וכעבור תשע דקות כבר הוליכה 0:2 מרגלי ולרי קורלצ'וק וראשו של הבלם ניר סוחר.

רק צמד פנדלים אותם כבש סרגיי קנדאורוב, בתוספת לשער ניצחון של חיים רביבו העלו את חיפה לחצי הגמר בדרך לזכייה בגביע.



וכאילו לא די בכך, שוב כפר-סבא הגיעה לחיפה בעונת 2002/03 ולא ניכר שהיא משחקת בתחתית וחיפה דורסת ורומסת. בקושי 0:1 לחיפנים משער של מיכאל זנדברג בפתיחת המחצית השנייה. קטן ובנאדו התאמצו במשחק הזה.

רק במשחק הרביעי, אשתקד, חיפה לא השתעשעה והביסה במגרשה את תומר קשטן וחבורתו 0:5. דבאלישווילי (צמד), מוחמד גדיר, שלומי ארבייטמן ושער עצמי של סיימון האורח ניצחו בשלב הראשון.

אמנם שלב ראשון וכאות אזהרה כבר היו עונות שחיפה הופתעה. בעונת 1963/64 ותשאלו את הפיזיוטרפיסט הותיק, פיני שרון ששיחק אז, חיפה התייצבה מול הפועל כפר בלום מליגה א'.
טלנובלה בשלושה פרקים. המשחק הראשון בכפר-בלום הופסק בגלל גשם במצב 0:1 לחיפה. במשחק החוזר 4:4 מטורף ובמשחק ההכרעה שהועתק לחיפה, בקושי חיפה ניצחה 2:3.

הקושי לא נעלם שנה לאחר מכן. הפועל עכו מליגה א' הדהימה את חיפה, אז קבוצת תחתית, בניצחון 0:2 כבר בשלב הראשון.



מאז ולאורך 45 שנים, חיפה "הקפידה" להגיע לשמינית הגמר ומדובר ברצף המהווה שיא ישראלי. לא חבל שחס וחלילה ייפסק ?

על אף רצף ההצלחות, חיפה נאלצה לדלג לא פעם בזכות בעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה. צחוק הגורל, בשלב הזה, תמיד חיפה ניצחה בפנדלים.
את הפועל חדרה 2:3 (1972) אחרי 3:3 בתום הארכה, את הפועל נתניה (1975) 3:4 (1:1 בסיום), את הפועל פתח-תקווה 2:3 (2:2 בסיום המשחק בשנת 2000) ולפני ארבע שנים הדיחה את בית"ר ירושלים אחרי 1:1 (2:3 בפנדלים).

המשחק הדרמטי ביותר שחוותה בשלב הראשון של הגביע בעונת 1995/96 עם "תותחים" כחיים רביבו, ברקוביץ ולוי. נס ציונה הקטנה מהליגה השנייה הדהימה כשהוליכה 2:4 וכאשר לכולם היה ברור שחיפה בחוץ, חל מהפך עם ארבעה שערים של עופר שטרית, ברקוביץ ורביבו.



העובדה שחיפה כבשה שער אחד בלבד בשני משחקי הליגה האחרונים (תרצו, תוסיפו גם את משחק האימון מול הפועל נצרת עילית בו ההרכב השני הפסיד 1:0) תעודד את שחקניה לתקוף החל מדקת הפתיחה ולא לאפשר למקומיים אפילו לחלום על הפתעה.

מדובר בעוד סוג של משחק שבו חיפה מגיעה פייבוריטית ולכן הלחץ כולה עליה ולא על כפר סבא. למארחת אין מה להפסיד, במקרה הכי גרוע תחזור להתעסק עם בעיותיה בליגה הלאומית שם היא על הגובה, תרתי משמע.

פתחנו בכפר-סבא ונסיים איתה. מאז שאלישע לוי מאמן את חיפה, ההגרלות הועידו לו 6 משחקי חוץ (כולל חצי גמר וגמר) ורק משחק בית אחד- מול כפר סבא.

רק שני שחקנים ותיקים, השוער ניר דוידוביץ והבלם אריק בנאדו זכו להניף גביע, האחרון בו חיפה זכתה לפני 13 עונות. נכון, גם ריאל מדריד לא זכתה בגביע תקופה ארוכה יותר אבל חיפה, שזוללת אליפויות וגביעי טוטו, יכולה להרשות לעצמה לאפשר לקטן לסיים את הקריירה בעוד X שנים ללא גביע ?

הדרך אליו מתחילה בכפר סבא.

בני יהודה
קבוצה
קבוצה
קבוצה
בני יהודה