סיכום השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 23/10/2016

סיכום השבת במחלקת הנוער

שום קבוצה לא הפסידה השבת במחלקת הנוער ולמרות זאת אחת הודחה מהגביע, נערים ב' "קצף" העפילה לפסגה וישנו גם סיפור בנערים ב' של חיפה/נהלל. חובה ללמוד ממנו. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

בקבוצת נערים א' מכבי "יואל" חיפה לא לקחו ללב את הפסד הבכורה בשבוע שעבר, יותר לקחו לרגליים ויצאו למשחק חוץ שני מול בית"ר טוברוק ממנו חזרו עם ניצחון 1:3. אמנם טוברוק מדורגת אחרונה אולם המגרש שלה תמיד נחשב למכשול גבוה. קבוצתו של אברהם אבוקרט התכוננה כראוי והרוויחה שלוש נקודות בצדק. השער הראשון נפל ממסירה ארוכה של זיו מורגן לעברו של שאדי מסארווה, החלוץ ששב לפני שבועיים מפציעה ממושכת, הקפיץ מעל הבלם המארח ושלח כדור לפינה הרחוקה כדי לקבוע יתרון ראשון. זה נמחק מתגובה של המארחת שהשוותה אבל חיפה הבינה שבנק הנקודות שלה "דורש" תגבורת והגיבה בצמד. היו מעורבים בו שני שחקנים מקבוצת נערים ב' ששיחקה וניצחה יום קודם לכן ברמת גן. ליאור טימוטי המהיר פרץ מימין והגביה היישר לראשו של שאדי מסארווה שהשלים את הצמד הראשון שלו ואת השער השלישי "בישל" מאור לוי ששיגר כדור עומק לטימוטי, זה מסר לאחור לרועי מרדכי שנותר לו להרשית ולהעלות את מאזנו בנערים א' לשלושה שערים. הצמרת צפופה מאוד. מכבי תל אביב מוליכה עם 16 נקודות לפני הפועל תל אביב לה 14 נקודות ומשחק עודף, בני יהודה מאבדת גובה (משחקה מול חיפה שאמור היה להיערך ביום רביעי נדחה לחודש נובמבר) והיא עם 14 נקודות ושני משחקים עודפים ורביעית מכבי "יואל" עם מאזן של 13 נקודות.

שתי קבוצות נערים א' שפתחו את העונה ברגל שמאל נפגשו בכפר ג'וליס וסיימו את המפגש ביניהן ללא הכרעה. שחקני מכבי "שמעון" חיפה של אריק מלכה נקלעו לפיגור ( דקה 37) וכבר פנטזו על ניצחון ליגה ראשון אולם למג'די אבו-טפלא עם שער שוויון (49) היו תוכניות אחרות. לא הספיקו לניצחון מלא, לפחות נקודה. לפי שעה שחקני נהלל ספגו שערים בכל אחד מארבעת המחזורים הראשונים.

מכבי חיפה גולדשנפלד ("יהויכים" עד השנה)הסתערה על פסגת הליגה הארצית (דרום) אליה הועברה השנה וכבשה אותה תוך ניצול הפסד המוליכה הפועל באר שבע. אחרי שבועיים קשים בהם ניצחה והפסידה בדוחק, הגיע תורו של עוד ניצחון רב שערים, הפעם במגרש ברמת השקמה עת הביסה את הפועל רמת גן 0:6. לכאורה יריב קל , אבל מבט מהיר מגלה שעד למשחק מול ה"ירוקים" הגנת האורדו נים ספגה חמישה שערים בלבד בחמישה מחזורים. והנה הגיעו חניכיו של ערן ססי וכמאמר המשורר "יום שישי את יודעת, יש בעיר מסיבה" חגגו בגדול. כבר ברבע השעה הראשונה הסתיים המשחק אחרי שליאור טימוטי (7), סוף פודגורנו בפנדל (10) ושוב טימוטי (13) סגרו עניין ופינו את הבמה למלך שערי הקבוצה, רועי מרדכי שהשלים שלושער עד לשריקה לסיום במחצית הראשונה (39,24 ותוספת זמן). למרבה הפלא במחצית השנייה לא נכבשו שערים ואם תרימו את העיניים תבינו שמרדכי וטימוטי שמרו כוחות גם למשחקה של מכבי "יואל" (נערים א') וגם שם לא טמנו רגלם בצלחת.

עם כל הכבוד לניצחונות ולנקודות, השבת מוקדשת למהלך שלא הושלם במשחקה של מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' משלוחת נהלל) מול מכבי נתניה. הזדהות מוחלטת של המאמן החיפני אביב קנפו עם הכרזות המעטרות את מגרשי מכבי חיפה "האדם לפני השחקן". קבוצתו של קנפו, מהפתעות העונה, משוועת לניצחונות כדי להמשיך ולשמור על מאזן מושלם בליגה לנערים במחוז הצפוני. בדקה ה-25 ניתנה לה הזדמנות פנטסטית לעלות ליתרון. שחקן נתנייתי נפגע ונותר שכוב על הדשא, שלו דסטה וקבוצתו דהרו לעבר השער וכשניצב מול השוער האורח ונותר לו רק לכבוש ולצהול נשמעה לפתע קריאתו של קנפו: "תבעט החוצה". דסטה מיהר למלא את ההוראה לתדהמת שופט המשחק ומאמן האורחים ישראל זוויטי שלא האמינו למראה עיניהם והודו למאמן הצעיר. קנפו, מעבר למחווה האנושית והנדירה במגרשנו, זכה למחמאות מקיר לקיר. אולי צעדו עלול היה לפגוע בקבוצתו שתאבד נקודות ראשונות, מסתבר שהפתיחה הפנטסטית ראויה ללא פחות מחמאות. אייל פארס (52) כבש את שערו הראשון שהפך לשער ניצחון ומציב את "יהויכים" במקום השני עם 18 נקודות משישה משחקים, בשורה אחת עם בית"ר טוברוק שגם לה מאזן מושלם. מצחיק, בתחילת העונה היה מי שהזכיר שהשנה נושרות מהליגה ארבע קבוצות. על פי הפתיחה נראה שגם אם שחקני נהלל יפסיקו לשחק עתה, לא יירדו. והם בכלל רעבים לעוד ועוד ניצחונות. אל דאגה, יגיעו.

מכירים את הקלישאה "לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה " ? זה מה שקרה לקבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד שהתמודדה במסגרת השלב הראשון בגביע המדינה מול מ.כ.נווה-יוסף. קבוצתה של ענבל נמני-קנפו העושה חיל בליגה נאלצה לסיים את משחק הבית בתיקו 1:1 (לנהלל כבש נתי גביהו), לא להכריע את המשחק בהארכה והכי מתסכל להפסיד 4:2 בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה.

האתר הרשמי (ג'ו הירש)