סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 18/12/2016

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

בשעה שקבוצת הנוער ממשיכה לדרוס כל מה שזז בליגה, פעילות ענפה מתרחשת גם בשנתונים הצעירים יותר במחלקת הנוער והשבת במיוחד בשלוחת המועדון בנהלל משם מגיעות תוצאות מעניינות. (צילום: ג'ו הירש)

שבע נקודות מפרידות בין מוליכת ליגת העל לנערים א' מכבי תל אביב לסגניתה, מכבי "יואל" חיפה (31 לעומת 24). על כל נקודה הפרש "החליטו" חניכיו של אברהם אבוקרט לכבוש שער והקורבן היא היי הפועל רעננה המדורגת תשיעית. לא כך נראתה התמונה בדקה ה-26. בדקה זו הצליחה רעננה להשוות אחרי ששאדי מסארווה מיהר להבקיע בדקה השלישית. חיפה שבה לתמונה עם שער של מאור לוי (36) ומסארווה, ששב לפעילות בתקופה האחרונה אחרי פציעה ממושכת הוריד את הירוקים ליתרון 1:3 שהבטיח רבות. אכן, כך קרה. במחצית השנייה נותרה רק קבוצה אחת על כר הדשא הסינטטי וחיפה כבשה ארבעה שערים ללא מענה. מאור לוי הבקיע את הצמד הראשון שלו העונה (52), עמית מור לא חיכה זמן רב (55), שחר מלול (76) מצא את הרשת לראשונה והלפתן שייך שוב לשאדי מסארווה שהשלים שלושער ראשון מפתיחת העונה למכבי "יואל" בליגה. כאמור, הפער מהפסגה גדול מאוד וחיפה נלחמת כעת על המקום השני מול הפועל תל אביב לה מספר נקודות זהה.
 
שחקני מכבי "יואל" חיפה חוגגים לאחר אחד השערים. (צילום: ג'ו הירש)
 
לא קל להיות שחקן בקבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה, משלוחת נהלל. מחד, גם אם הקבוצה תזכה בראשות הליגה הארצית לא יתנו לה להעפיל לליגת העל , כפי שקרה לפני שנתיים, מאחר ועל פי התקנון שתי קבוצות מאותו מועדון לא יכולות לשחק בליגה העליונה. מאידך, הקבוצה מספיק טובה כדי לא להסתבך בקרבות תחתית. מכאן שלמאמן אריק מלכה ולשחקניו נותר לשחק כדורגל נטו במטרה אחת ויחידה: להכין שחקני עתיד לקבוצת הנוער של מכבי "שמואל" חיפה ומי יודע, כמו עיאד חבשי ודור כוכב, לשחק לעתים גם בקבוצה הבוגרת. בנהלל היו רוצים לראות את הקבוצה במקום גבוה מהמיקום הנוכחי, שישי, הנחמה בניצחון הרביעי הרצוף והפעם על מכבי אחי נצרת 1:2. רק בגלל פגרת השזרוע לא נתקלים בשם מג'די אבו-טפלא, אל דאגה, הבחור נותר חד כתער וכבש את צמד השערים שנוספו לששת המשחקים הקודמים ברצף ובסך הכול 10 שערים. הספיקה לו דקה אחת (22 בפנדל ו-23) ונצרת הסתפקה בשער כבוד בדקה ה-58.
 
משחק "מטורף" ודרמטי בנערים ב', הליגה הדרומית. מכבי חיפה גולדשנפלד (קצף) יצאה למשחק מאתגר בראשון לציון והציפיות למשחק לא פשוט התממשו. הכול נראה שונה בתחילת המשחק. מוחמד גדיר בדקת הפתיחה וסוף פודגוראנו כעבור 9 דקות הוליכו את קבוצתו של ערן ססי ליתרון מבטיח 0:2. המארחים לא רצו להיכנע ללא תנאי והשיבו מלחמה שערה בצמד בדקות 18 ו-38. משנדמה היה שחיפה מסתבכת הגיע שער הרגעה של איברהים ג'ואברה (השישי שלו) ואנצ' קיזאילווקו עם שער בכורה (60) מנעו הפתעה. ניצחון החוץ מאפשר לחיפה להמשיך לדלוק בעקבות מכבי פתח תקווה (28 נקודות) כאשר לחיפה ומכבי תל אביב 27 לכל אחת. פסגת המכבים.
 
שמח גם בקבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה (נהלל) שיכולה לציין בסיפוק עוד שבת של ניצחונות. ה"מנהג" הקבוע והלא מגונה בקבוצתו של אביב קנפו להפסיד נקודות בבית ולנצח בכל משחקי החוץ, נותר בעינו. אחרי השבוע יצאה הקבוצה למגרש באיכסל כדי לפגוש ב"מיני-דרבי" את הפועל חיפה. לא מזמן, בנהלל ראו את הגב של ה"אדומים", הזמנים השתנו וכעת כמו במחלקת הנוער הבכירה, הירוקים מובילים. ולא רק מול הפועל חיפה אלא את הטבלה כולה. לא בדיחה, מציאות. וגם אם בית"ר טוברוק תנצח במשחק השלמה באמצע השבוע, שתי הנקודות שהפסידה בביתה במפתיע למכבי הרצליה יעמידו בשורה אחת את "יהויכים" וטוברוק עם 29 נקודות. נכון לעכשיו, שחקני נהלל מוליכים בפער שלוש נקודות ולא קל היה להם מול הפועל המשתרכת מאחור. אפילו נקלעו לפיגור במחצית אחרי שהוליכו 0:1 משער של תמיר שגב לו היה זה שער בכורה (13). הפועל הפכו את הקערה על פיה (27 ו-35) שנתנו להם הרגשה שיהיו הראשונים לנצח את "יהויכים" אבל במחצית השנייה טריו של יצחק כהן (41) ותוך דקה עוד שער בכורה , הפעם לאביתר ברק ואת המסמר האחרון תקע נבו חן (55) בדרך לניצחון 2:4. עד השבת חיפה/נהלל לא כבשה ארבעה שערים במשחק.
 
סיפור השבת שייך ללא ספק לקבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד שמצליחה מדי שבוע להפתיע מחדש. בשבת המתינה לה מכבי נתניה מהמקום השני והגדילה לעשות כאשר הזמינה את שחקני נהלל (מקום שלישי) לשעה 8.30 בבוקר. האחרונים נאלצו להתעורר בשש בבוקר, לחטוף משהו לפה ולנסוע כשעה עד שהגיעו למגרש בשכונת שפירא בנתניה. הכול היה מוכן להפסד הבכורה לקבוצתה של ענבל נמני-קנפו שנאלצה אף היא לסלק את קורי השינה מעיניה. דבר אחד בטוח: חניכיה קלטו היטב את ההוראות להשבתת שמחת המארחים. פתח במצווה מיודענו רוי קטרי (28) ההופך לדמות מפתח בקבוצה בזכות שמונת שעריו. לא מדובר בחלוץ פורה, קטרי שהבקיע בשבעה משחקים רצופים (!) ובשמונה מתשעת משחקי הקבוצה הוא בכלל קשר אחורי שמרבה לבעוט מחוץ לרחבת היריב ומדי שבת דג שער חשוב. הפעם התכבד בסיפתח וכעבור חמש דקות התעורר גם חברו מוחמד רביע לו היה זה שערו השישי. נתניה חזרה למשחק ומשנדמה היה שהמשחק צועד לעבר דרמה, הגיחו ליאם וורני עם שער אישי ראשון (65) ובאסם זערורה (79) וחתמו תבוסה למארחת שספגה הפסד בכורה וגם מנת שערי החובה שלה הוכפלה. שחקני העמק ומכבי פתח תקווה (מקום ראשון) נותרו הקבוצות היחידות ללא הפסד וכבר בשבת הקרובה מאבק איתנים בין השתיים באם המושבות. איזה חודש מטורף למנצחים. בשבוע שעבר מכבי תל אביב בחוץ, השבוע נתניה בחוץ ובשבת מכבי פתח תקווה בחוץ.
 
גם מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') ביקשה להצטרף לחגיגת הקבוצות המנצחות וכשלה. בדרך כלל, קבוצות ממודיעין שמגיעות ל"קצף" מחשבות כבר בצומת אולגה איך לצאת בשלום מהמשחקים מול ה"ירוקות". כך קרה גם הפעם כאשר המארח סתיו בנקין הזדרז לכבוש בדקה השלישית. אלא שהאורחים לא נבהלו, השוו כעבור שמונה דקות ואף עלו ליתרון מפתיע בדקה ה-20. חמש דקות לקח לבנקין החיפני להשלים צמד ולהוריד את חבריו לחדר ההלבשה במצב רוח אופטימי. ההפך קרה. שערים בדקות 49 ו-73 לזכות מודיעין , הראשונה שכובשת רביעייה לרשת חיפה, ייצרו הפתעה גדולה. הפסד שלישי ל"מקס" המדורגת במקום החמישי וההפרש בינה למוליכה בני יהודה תפח לשבע נקודות.
 
נערים ג', מכבי "מקס" חיפה חוגגים לאחר השער. (צילום: ג'ו הירש)
 
קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה לא שיחקה השבת מאחר ומשחקה מול הפועל ראשון לציון נערך לפני שבועיים והיא כעת בדבוקה של שש קבוצות שצברו תשע נקודות. קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד ( מאמן: גולן פרל) נחלה הפסד חוץ שני בארבעת המחזורים הראשונים, הפעם במשחק חוץ מול הפועל תל אביב 4:2. מוחמד עייש (בישל גם את השני) ורואי בולגינים הבקיעו למפסידים.
 
גם קבוצת ילדים ב' מכבי "אפרים" חיפה כבר שיחקה מול הפועל ראשון לציון כך שתשומת הלב בשכבת הגיל הזאת הופנתה למכבי חיפה גולדשנפלד שיצאה לעין המפרץ ושבה עם ניצחון 2:3. שלוש הנקודות מציבות אותה אחרי הניצחון השני במקום התשיעי.
 
ניצחון רביעי רצוף ו-100% הצלחה לקבוצתו של בני הרשקוביץ מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג'). הקבוצה יצאה למשחק חוץ ראשון העונה אחרי שלושה משחקי בית וניצחה את ניר רמת השרון 2:5. כמעט באותה שעה הצליחה מכבי חיפה גולדשנפלד לחזור מרעננה עם ניצחון מעניין על הפועל המקומי 2:7 שציינה ולא בשמחה את הפסדה הראשון העונה. לשחקני נהלל אותם מאמן שמעון הרוש זה היה ניצחון שלישי בארבעת המחזורים ואת שלושת משחקיהם האחרונים סיימו בהפרשים בני חמישה שערים. הקבוצה מדורגת במקום השני עד שהפועל חדרה תשלים משחק.
 
תודו שאת הסיפור הבא טרם שמעתם בשום מקום. קבוצות טרום א' של מכבי "ישעיהו" חיפה והפועל כפר סבא שיחקו כבר פעמיים בחמשת המחזורים הראשונים. הכיצד ? קברניטי מחלקות הנוער הסכימו לנצל את השבת החופשית לפני שבועיים וקיימו ביניהם את משחק הליגה שהסתיים בניצחון אסטרונומי של חיפה (4:24). השבוע הקדימו את משחק הגומלין שנועד להיערך בעוד שלושה חודשים וגם הפעם, בכפר סבא החיפנים של משה שושן ניצחו 1:12 והם ראשונים בטבלה עם מלוא 15 הנקודות.
 
ללא נקודות בכלל קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד שצנחה לקרקעית מחוז השרון אחרי הפסד ביתי 18:3 לניר רמת השרון.