סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 25/12/2016

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

באמת חג המכבים. רוב קבוצות המחלקה חגגו גם במגרשים לפני הדלקת נר ראשון של חנוכה. בעיקר נערים ג' של נהלל שממשיכים לנצח בצמרת. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

שיגעון הדהירה של קבוצת הנוער מכבי "שמואל" חיפה (ראו ידיעה נפרדת) ממשיך להלהיב והוכות בעקבותיה מספר קבוצות נוספות שלא במקום הראשון כמוה אבל ניצלו היטב את ערב הדלקת נר ראשון של חנוכה כדי לאגור מספר נקודות חשוב בדרך למעלה. כמו קבוצת נערים א' מכבי "יואל" חיפה אותה מאמן אברהם אבוקרט שיצאה לוולפסון ושבה עם ניצחון מוחץ על הפועל תל אביב 0:3. שאדי מסארווה (28) שב להוביל את טבלת המבקיעים בקבוצתו (שבעה שערים) , הוא אינו לבד והצטרפו אליו דניאל מור (68) עם שער בכורה ומוחמד כנעאן (80). למרות הניצחון השישי בשבעת המשחקים עדיין פער שבע הנקודות מהמוליכה מכבי תל אביב נותר בעינו, נכון לעכשיו מרחק גדול. בינתיים הקבוצה תתמקד במשחקי הגביע וכבר ביום רביעי מצפה לה הפועל רעננה במשחק חוץ. החיפנים ממתינים למשחק קשה , בפרט כאשר המארחים נוצחו ב"קצף" לפני שבוע 7:1 בליגה.
 
שבוע מוצלח למכבי "שמעון" חיפה של אריק מלכה (נערים א' מנהלל) שניצחו בכל שלושת משחקיהם בתוך שבעה ימים. לפני שבוע גברו על אחי נצרת וכבר ביום רביעי האחרון פגשה בה שוב, הפעם במסגרת הגביע, ותוך תצוגת תכלית מושלמת מחצו אותה 1:6 (כבשו: מגדי אבו-טפלא צמד, מור סוברנו, נדב מוסנקו, תום סקלובין ומוחמד שדידה) בדרך לפגישה בשלב הבא נגד מכבי תל אביב שלא נוצחה העונה. עד יום רביעי נותר זמן להתארגן, בינתיים ה"שמעונים" הגיעו לצור-שלום והביסו גם אותה 1:5 ולניצחון הזה ישנה משמעות גדולה. כרגע המרחק מהמקום הראשון עומד על שש נקודות אך לנהלל משחק חסר שאמור להתקיים ביום שלישי הבא (מול מ.ס.נשר). אם חניכיו של אריק לביא ינצחו, ימצאו עצמם במקום השני, במרחק שלוש נקודות בלבד מהמקום הראשון וכל זאת אחרי שחשבנו שהעונה הסתיימה עבורם. זאת תוצאה של חמישה ניצחונות ליגה רצופים.
 
אל שלושת הניצחונות הקודמים ברציפות , מכבי חיפה גולדשנפלד ("יהויכים" לשעבר) מ"קצף" צרפה אחד נוסף, על בית"ר ירושלים 0:3. קבוצתו של ערן ססי נהנתה משערים של אריאל אלביליה (34), סוף פודגוראנו (50) ואיברהים ג'ואברה (75) וממשיכה לשחק תפקיד ראשי במשולש הצמרת הכולל את מכבי פתח תקווה (31 נקודות), מכבי חיפה (30) ומכבי תל אביב עם מספר נקודות זהה.
מכבי חיפה גולדשנפלד חוגגים את אחד השערים בניצחון על בית"ר (צילום: ג'ו הירש)
 
מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' מנהלל) ממשיכה במסורת חלוקת נקודות לקבוצות חלשות ממנה ותמיד בביתה. אחרי ששלחה לביתן את הפועל קריית שמונה והפועל רעננה עם שתי נקודות ובתוצאה זהה (1:1), הגיע גם תורה של הפועל נצרת עילית מהמקום העשירי. זו הגיעה בחשש גדול מקבוצתו של אביב קנפו שטרם נוצחה, ספגה שער "טבעי" בדקה ה-23 , פרי הבקעה של אייל פארס אולם בדקה ה-69 הצליחה להשוות בהתקפה מקרית וברחה עם שתי הנקודות. מאחר וטוברוק ניצחה, "יהויכים" נאלצה לוותר על מיקומה בפסגת מחוז השרון וכעת חניכיה רואים את גבה של טוברוק לה 32 נקודות, בשתיים יותר מאשר לשחקני העמק המאוכזבים.
 
קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה הייתה שותפה לדרמה מטורפת בבית וגן הירושלמי. הגנת הקבוצה אותה מאמן יורם בסר עדיין סופגת שערים למכביר וגם הפעם נכנעה שלוש פעמים. אלא שבניגוד לשבוע שעבר, הפעם היה לחיפה את הסקורר אברהם בלטה שכבש בפעם השנייה העונה שלושער (בפעם הקודמת לרשת מכבי יפו) והבטיח לפחות נקודת זכות אחת. "מקס" נקלעה לפיגור בדקה השישית, בלטה איזן מיד (8) וחולל מהפך (21) שהחזיק מעמד עד לדקה ה-60 עת שחקני המנורה השוו. בלטה לא ויתר, ארבע דקות מאוחר יותר החזיר את חיפה ליתרון 2:3 וגם זה לא החזיק מעמד זמן רב. בדקה ה-68 הבית"רים חזרו לחייך ועד לסיום לא הועילו מאמצי שתי הקבוצות להשיג שער ניצחון. החיפנים מעט מאוכזבים מהמרחק הגדול ממאבק הצמרת, פער בן תשע נקודות. ביום רביעי הקרוב מצפה ל"מקס" משחק גביע מהסרטים. היא תארח ב,קצף" את מכבי "אלדד" תל אביב המדורגת שנייה. למאמן בסר נותרו זיכרונות טובים ממסגרת זו. אשתקד זכה עם חניכיו הנוכחיים בגביע המדינה בילדים א', גם הפעם ירצה להמשיך הלאה.
 
הנה לכם פרק מספר 10 בסיפור הגבורה של קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמנת ענבל נמני-קנפו. הפעם זאת אמורה הייתה להיות אבן הנגף בדרכה הנפלאה העונה. אחרי שעמדה בגבורה מול הפועל תל אביב, מכבי תל אביב ומכבי נתניה, סליחה, רק מכבי תל אביב 'סחטה' ממנה תיקו ביתי, נדמה היה שההפסד הראשון יונחל במגרש הסינטטי בפתח תקווה מול מכבי המקומית. בדרך כלל, כמו בקבוצת הנוער שניצחה שם, רק קבוצות טובות מאוד יוצאות בשלום מה"גיהנום" באם המושבות. חיפה/נהלל כלל לא התבטלה בפני המלאבסים שניסו להכניע את האורחת המפתיעה שקפצה העונה משום מקום לצמרת הגבוהה. ואז הגיח המגן השמאלי ליאם וורני שכבש לפני שבוע את אחד השערים מול מכבי נתניה, ראה כי טוב ושלח כדור ניצחון לרשת פתח תקווה שנאלצה להניף דגל לבן. התופעה המדהימה בקבוצתה של קנפו- נמני שהחלק העורפי של קבוצתה כבר כבש מניין שערים ויותר עבורה, תופעה נדירה. שלוש הנקודות הקפיצו את חיפה/נהלל למקום השני, על חשבון פתח תקווה והצמרת צפופה כמו כוורת דבורים: מכבי נתניה (27), חיפה/נהלל (26) ומכבי פתח תקווה (25). ללא ספק, אם היו מעירים בשבת את מתתיהו החשמונאי ומבקשים שיצביע על מפתיעת חג החנוכה שלו, הקבוצה הזאת הייתה זוכה. ועוד אנקדוטה: במשפחת קנפו שלושה מאמנים. אביב מנערים ב' של נהלל, ענבל מנערים ג' ותאומתה, קרן המאמנת ילדים ב' בצור-שלום. שלושתם טרם נוצחו העונה !
 
לא בטוח שהחיות בספארי ברמת גן התעוררו משנתן, מה שבטוח שקבוצת מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') הגיעה למגרש הסמוך עירנית ומוכנה כדי לנצח את קבוצת התחתית של הפועל רמת גן 0:3. קבוצתו של אופיר מסיקה הגוררת הפסד בודד בחמשת המחזורים, נגררת בעקבות מכבי תל אביב, הפועל ראשון לציון, בית"ר ירושלים. אל דאגה, יש לה 12 נקודות כמו למקדימות אותה, רק הפרש שערים משאיר אותה רביעית. באמצע השבוע תנסה לעבור לשלב הגביע הבא על חשבון המארחת בני סכנין.
 
מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א') של גולן פרל יצאה למשחק חוץ רביעי מתוך חמישה משחקים ובפעם הראשונה העונה סיימה משחק ללא שערי זכות וחובה. למרות זאת התקדמה למקום השמיני. ביום רביעי הקבוצה אמורה לצאת ליוקנעם למשחק גביע מול הפועל המקומי.
 
סטטוס קוו בליגה לילדים ב' (מחוז המרכז). מכבי "אפרים" חיפה שברה את שיא ההבקעות מבחינתה בעונה זו בליגה וניצחה במשחק חוץ את הפועל רמת גן 1:9 (גם הפעם החיות בספארי הסמוך לא התרגשו מהשליטה החיפנית...). באמצע השבוע השלימה הקבוצה משחק השלמה בגביע עם ניצחון 1:16 על הפועל טירת הכרמל וביום רביעי תמתין לה ב"קצף" הפועל עכו . כאמור, בליגה נותרו שלוש קבוצות מושלמות: הפועל תל אביב עם 18 נקודות (6 משחקים) לפני חיפה 15 (5) ומכבי תל אביב עם 12 (4). כבר בשבת אחת משתי הראשונות או שתיהן גם יחד תאבדנה נקודות בשעה שקבוצתו של עופר קולטון תארח את המוליכה באדום.
 
תוצאה מצוינת השיגה קבוצת ילדים ב' של מכבי חיפה גולדשנפלד ששיחקה בחוץ מול הפועל רעננה שדורגה ערב המחזור מעליה וגברה עליה ללא תנאי 0:3. קבוצת השלוחה מנהלל התארחה עד כה בארבעה מגרשים בחמשת המחזורים מפתיחת העונה ונוצחה פעם אחת בלבד. כעת חניכיו של ליעד לבנסולד במקום השישי עם 10 נקודות, מרחק 5 נקודות מהפסגה. גם לה ממתין משחק גביע ביתי מול מ.ס. כרמיאל/צפת.
 
עיקר תשומת הלב של מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') תופנה השבוע למשחק הגביע מול מכבי קריית אתא (חוץ). בליגה אין לקבוצתו של בני הרשקוביץ סיבה לדאגה מיידית אחרי שהשלימה ניצחון חמישי ומוליכה את טבלת מחוז השרון עם 15 נקודות. נווה-יוסף התגלתה כיריב רציני עבור הקבוצה המקבילה מכבי חיפה גולדשנפלד (מאמן: שמעון הרוש) שנכנעה לה 8:4 למרות שנהלל הקדימה את המנצחת ערב המחזור בחמישה מקומות. דה-ז'ה-וו בין השתיים יתקיים פעם נוספת השבוע במסגרת הגביע, שוב במגרשה של נווה-יוסף שתנסה ל"הרוג ציפור אחת בשתי מכות".
ילדים ג' חוגגים אחרי כיבוש שער. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)
 
18 נקודות משישה משחקים ועם ים של שערים, זהו מאזנה של מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') שניצחה בחוץ את ניר רמת השרון 5:8 ושמרה על הפסגה במחוז השרון. גם קבוצתו של משה שושן תיכנס למעגל משחקי הגביע ותצא למשחק חוץ מול הפועל יוקנעם. פחות נעים לשחקני טרום א' של מכבי חיפה גולדשנפלד (מאמן: לירן אהרן) שנוצחה בפעם החמישית, השלישית בביתה, בידי הפועל רעננה 16:5.