סיכום מחזור הגביע במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום מחזור הגביע במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  חמישי , 29/12/2016

סיכום מחזור הגביע במחלקת הנוער

מחזור גביע בחנוכה הוליד תוצאות ראויות לשבח, בעיקר לנערים ג' של מכבי "מקס" חיפה . ואיזו אכזבה לנערים א' של נהלל שכבשו בדקת הסיום מול מכבי ת"א והפסידו בהארכה. צילום: ג'ו הירש

שמונה משחקי גביע המדינה "הדליקו" את דמיונם של הבחורים הצעירים בירוק, שש מהן עברו לשלב הבא ושתיים נופפו לשלום ולא להתראות למסגרת השנייה בחשיבותה. מכבי "יואל" חיפה (נערים א') ציפתה למתנגד קשוח ברעננה אחרי שלפני עשרה ימים השתיים נפגשו ב"קצף" והחיפנים הביסו את אורחתם 1:7. אכן, קשה היה לחניכיו של אברהם אבוקרט, יותר מתנאי המגרש צר המימדים שיכול היה ללא ספק לארגז חול לילדים פעוטים. דשא לא נראה בגלל הגשמים העזים שירדו באזור השרון, מכבי "יואל" נראתה וניצחה 0:2 בדרך לשלב הבא. גיא דהן שהוקפץ לקבוצת הנוער ירד לחזק את הקבוצה ובדקה השביעית הוריד לבעלי הבית את מפלס האופטימיות, אחרי הגבהת כדור קרן על ידי מאור לוי. גם האחרון, שכבש צמד שערים במשחק הליגה מול רעננה לא טמן רגלו בצלחת וחרץ את גורל המשחק בבעיטה חופשית (78) מטווח 22 מ'.

תסריט כזה לא תכננו במכבי "שמעון" חיפה (נערים א' של נהלל), אחרת היו קובעים סיום אחר לדרמה לוהטת שהוחמצה עקב חוסר ניסיון ומזל. מלכתחילה נדמה היה שקבוצתו של אריק מלכה הנמצאת בתנופה מרשימה בליגה הארצית תחזור לביתה עם רשת נקובה משערים. מולה התייצבה המארחת מכבי תל אביב, כרגע הקבוצה הטובה ביותר בליגת העל. המעמד והמיקום לא עשו רושם מיוחד על שחקני העמק שגררו את תל אביב עד סמוך לסיום המשחק ואז הנחיתו עליה "זבנג ולא גמרנו" בדמות שער של נדב מוסנקו בדקת הסיום. אפילו המארחים נדהמו וחששו שהסינדרלה תנחת במבצרם, תקפו ועמוק בתוספת הזמן (82) הצליחו להשוות ולכפות הארכה. גם כאן חיפה/נהלל לא הניפה דגל לבן בקלות ושחקניה נשכבו על הדשא הסינטטי באכזבה גלויה אחרי שבדקה ה-91 תל אביב השלימה מהפך.

אם ה"שמעונים" היו מנצחים, זאת יכולה הייתה להיות חגיגה חיפנית גדולה כשהדחת שתי קבוצות של מכבי תל אביב היו מוצאות עצמן בחוץ. מה שלא הצליחה לבצע נהלל עשתה בגדול קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה למכבי "אלדד" תל אביב המקדימה אותה בטבלה. למפגש הזה קדם דו-קרב מוחות בין המאמן החיפני יורם בסר למאמן תל אביב שחיפש "נקמה". למה ומדוע. כי אשתקד, באותו שלב (שלישי), עם כמעט אותם שחקנים, רק בקבוצות ילדים א', החיפנים ארחו את מכבי ת"א ב"קצף" וניצחו אותם 2:3 בדרך לזכייה בגביע. שניים ממשתתפי המשחק ההוא, בן פרנקו וסוף פודגוראנו  (כל אחד כבש שער) היו שותפים לשער הראשון היום. פרנקו "בישל" לסוף ששם סוף להזדמנות וכבש. בהמשך היה זה טום ברקוביץ שהנחית את הנוק-אאוט הסופי בדרך לשמינית הגמר.

נערים ג חוגגים את הניצחון המרשים (האתר הרשמי, ג'ו הירש)

בילדים א' שתי נציגות ירוקות בשלב הבא. מכבי "מיכאל" חיפה, מחזיקת הגביע ( מקום 4 במחוז המרכז), יצאה לעראבה וגברה במשחק רב שערים על המארחת בני סכנין 3:4 (מקום 9 במחוז המפרץ). משחק קל יותר ציפה למכבי חיפה גולדשנפלד ביוקנעם שם ניצחה את הפועל המקומי 0:5.

טיולי חנוכה ערכו שתי קבוצות ילדים ב'. מכבי "אפרים" חיפה הבלתי מנוצחת במחוז המרכז הביסה ללא תנאי את הפועל עכו 0:13  ואחותה מהעמק מכבי חיפה גולדשנפלד לא פיגרה בהרבה אחריה והרשיתה עשרה שערים ללא מענה לרשת מ.ס.כרמיאל/צפת.

בילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד חיפשה תגובה הולמת להפסדה בליגה בשבת במגרשה של נווה-יוסף אך במקרה שלפנינו "כל יום פורים". המארחים שוב ניצחו 2:5 . מי שרצתה לשחק ומנעו זאת ממנה היא מכבי "עודד" חיפה שאמורה הייתה לשחק בחוץ מול עירוני קריית אתא. אלא שהמארחים דאגו לשלוח מברק להתאחדות לכדורגל ולהודיע שכר הדשא מוצף ובלתי אפשרי לקיים עליו משחק. נדחה.

חבל שביוקנעם לא נקטו בצעד דומה. ילדי מכבי "ישעיהו" חיפה ( טרום א') השכימו בשש בבוקר, נסעו ליוקנעם ומה רבה הייתה אכזבתם כשנוכחו לשמוע את שופט המשחק פוסל את המגרש שלפי דברי מאמן חיפה, משה שושן נראה מצוין ל...שייט קייאקים. נדחה אף הוא.

מכבי "אפרים" חיפה, השיגה ניצחון ללא תנאי (האתר הרשמי, ג'ו הירש)