סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 08/01/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

אין חדש תחת השמש בליגת העל לנערים א'. גם השלוחה של נהלל באותו גיל נמצאת בכושר ומומנטום מצוינים. קבוצת נערים ב' עדיין מחפשת את המקום הראשון. היכנסו לסיכום השבועי. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

 

אין חדש תחת השמש בליגת העל לנערים א'. מכבי "יואל" חיפה אותה מאמן אברהם אבוקרט ממשיכה לנצח וכך גם הקבוצה מעליה, מכבי תל אביב השומרת על פער בן שבע נקודות. בשבת נאלצה חיפנים להתמודד בשלוש חזיתות. נגד הראשונה הפסידה, איתני הטבע, רוחות עזות נשבו במשחק ולא הקלו על שחקני שתי הקבוצות. אבוקרט גם נאלץ לתמרן עם הרכבו כי לרשותו עמדו רק 14 שחקנים, אחד מהם שוער, בגלל שקבוצת הנוער הכי "משתוללת" במזרח התיכון שאבה חלק משחקניו והמכשול השלישי, הפועל כפר סבא הנמצאת השנה בחלק העליון של הטבלה. זאת אפילו הפתיעה את עצמה ועלתה ליתרון (42) אלא שה"ירוקים" של חיפה לא רצו לגמור את העונה כבר בחודש ינואר וחזרו למשחק בזכות שערים של רועי מרדכי (50) ודניאל מור (57) שכאמור השאירו את מלוא הנקודות ב"קצף". לתל אביב 40 נקודות, לחיפה 33 והתופעה הנדירה מגיעה מטור הספיגות של ארבע הראשונות. כל אחת נאלצה להוציא מרשתה 9 כדורים.
 
 
מי שנמצאת בכושר מצוין ובמומנטום נפלא היא קבוצת נערים א' משלוחת נהלל, מכבי "שמעון" חיפה שאינה נחה לרגע ומפגיזה כל רשת שנקרית בדרכה. מתוך ששת משחקי הליגה האחרונים בהם צברה ח"י נקודות, כבשה שלוש חמישיות, שישייה אחת ורביעייה. האחרונה שסבלה מנחת רגלם של קבוצתו של אריק מלכה היא הפועל עפולה מתחתית הטבלה שארחה את "ירוקי העמק" וספגה 5:0 המציב את המנצחים בעמדה יוצאת מהכלל להשתלבות מעמיקה בצמרת הליגה הארצית. כבר בעשר הדקות הראשונות, בעקבות פתיחה סוערת, קבעו מור סוברנו (2) ונדב מוסנקו (10) יתרון בולט שחוזק על ידי שער שלישי מתוצרת תום סקולבין (28). המחצית השנייה פינתה את הזירה לקורן כהן שהבקיע שעריו הראשונים העונה ולא הסתפק בבודד, הלך על צמד (60,54). כעבור חמש דקות הוחלף. הניצחונות הרצופים נותנים אותותיהם בטבלת הליגה למרות שהתמונה אינה מושלמת כי ל"שמעון" חסרים שני משחקים מול מ.ס.נשר והפועל עכו. היתרון העכשווי מהמוליכה הפועל חיפה , תשע נקודות, עשוי להימחק ולרדת לשלוש אם הקבוצה תתמיד ביכולתה הנוכחית. תופעה מיוחדת: למרות ששיחקה שני משחקים פחות, קבוצת העמק כבשה יותר מכל קבוצה אחרת בליגה (35).
 
למרות שגברה על שתי יריבותיה למאבק המשולש ועוד במבצרן, מכבי פתח תקווה ומכבי תל אביב, קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" ("בעבר "יהויכים") עדיין מחפשת את המקום הראשון. מכבי פתח תקווה מוליכה עם 37 נקודות, בנקודה יותר מאשר חיפה ותל אביב (36). השבוע יצאה קבוצתו של ערן ססי לרמלה כדי לפגוש את בית"ר תל אביב/רמלה ממרכז הטבלה ושבה עם ניצחון חד-משמעי 1:4. הניצחון השישי ברציפות לא הושג בקלות. אמנם סוף פודגוראנו כבש ראשון (10) אך המארחים איזנו (24) וחשבו על הפתעה בדרך. פודגוראנו, בצמד אישי (62,46) מחק את האשליות וחגג "בר מצווה" של שערים העונה בליגה. ליאור טימוטי עם שער תשיעי (79) קינח בשער מסיים. מעניין, חיפה כבשה מספר שערים כפול (!) מהמוליכה מאם המושבות. כמעט ושכחנו: באמצע השבוע עברה חיפה לשלב הגביע הבא כשניצחה ללא קושי את מכבי אום-אל-פאחם 0:11 מצמדי שערים של איברהים ג'ואברה, מור קקון ואברהם בלטה שהוקפץ מנערים ג'. עוד כבשו אוריאל אלביליה, רועי מרדכי, מוחמד גדיר, ליאור טימוטי ואנצ' קיזאילנוקו.
 
שער של עאלם עאדל בדקה ה-21 השאיר את הנקודות באמתחתה של מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' נהלל) הממשיכה רצף מדהים של 14 משחקי ליגה ללא הפסד (!). אחרי שתי תוצאות תיקו רצופות מול אחי נצרת ובית"ר טוברוק התכנסו חניכיו של אביב קנפו וניצחו 0:1 קטן את הקבוצה העיקשת של בני סכנין שחיפשה לצאת עם משהו מנהלל. בדקה ה-53 האורחת נותרה בעשרה שחקנים שלא הועיל למארחים שחיפשו להגדיל את התוצאה. הניצחון מציב את "יהויכים" זמנית הראש הטבלה, עד שבית"ר טוברוק תשלים את משחקה מול מכבי נתניה באמצע השבוע.
 
במכבי "מקס" חיפה (נערים ג') ידעו שלא הולכים ללקק דבש מול הפועל באר שבע הצמודה לה בטבלה וכן כך קרה לקבוצתו של יורם בסר. השוויון לא שרת אף אחת משתי הקבוצות המביטות מלמטה וצופות כיצד הפסגה התרחקה מהן מרחק תשע נקודות. את השערים לחיפה כבשו דאוד מרעי (שער בכורה) ואברהם בלטה, אף הוא עם שער מספר 13 העונה בנערים ג'.
 
הפועל תל אביב נמצאת בחדשות ואחד מאוהדיה המפורסמים, הפזמונאי והמלחין עלי מוהר ז"ל טבע לשון מטבע נוסח: "הפועל קורעת את יריבותיה 0:1". בשבועיים האחרונים גם קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד אימצה את האמרה הצינית. בהבדל קטן ומשמעותי. ה-0:1 שלה בשבועיים האחרונים מול מכבי פתח תקווה בחוץ והשבוע נגד בית"ר טוברוק בבית, משלימים רצף נפלא של 11 משחקי ליגה ללא הפסד. בטרם נפתחה העונה איש לא הימר שקבוצתה של ענבל נמני-קנפו תקדים במספר נקודות רציני את בית"ר טוברוק, מועדון ותיק ועתיר ייחוס בליגות האלה. עובדה, זה קורה וחיפה/נהלל אפילו מתמודדת על התואר מול הנתנייתית השנייה, מכבי המוליכה את הטבלה בפער נקודה מנציגת העמק. כבר לא מדובר בהפתעת העונה ועידן ינקוביץ (16) דאג להשאיר את הנקודות בבית והשאיר אופטימיות זהירה שלקראת סיום הסיבוב הראשון ניתן יהיה לקפוץ ולהתרווח בכורסת המוליכה.
 
שתי קבוצות ילדים א' במחלקת הנוער סיימו את משחקי החוץ שלהן ללא הכרעה. סגנית המוליכה מכבי "מיכאל" חיפה אותה מאמן אופיר מסיקה שבה מאשדוד עם 2:2 שהנחית אותה למקום השביעי עם 13 נקודות לעומת 18 למוליכה מכבי תל אביב. אמנם לארבע קבוצות מספר נקודות זהה, הפועל פתח תקווה, בני יהודה, הפועל באר שבע ו"מיכאל". מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן גולן פרל יצאה למשחק מול קבוצה המדורגת שלושה מקומות מעליה, מכבי הרצליה וסיימה בתיקו 1:1. בשלושת השבועות האחרונים שחקני נהלל סיימו את משחקיהם ללא הכרעה וכעת הם מדורגים במקום התשיעי עם תשע נקודות.
 
חידוש בילדים ב'. מכבי "אפרים" חיפה שהתרגלה לנצח בכל משחקיה בליגה ובגביע, איבדה נקודות ראשונות. יתרה מזאת, קבוצתו של עופר קולטון לא כבשה לראשונה שער זכות, גם לא ספגה מול קבוצת הצמרת של מ.ס.אשדוד שארחה את ההתמודדות המסקרנת. נחמתה של חיפה, הראשונה הפועל תל אביב נהנית ממשחק עודף, כך שבמקרה וחיפה תנצח (19 נקודות) תוכל לחלוף על פניה של הפועל תל אביב. שהפסידה לחיפה בשבוע שעבר.
 
פחות מעודד מצבה של מכבי חיפה גולדשנפלד בילדים ב' ( מאמן: ליעד לבנסולד) אחרי הפסד החוץ שלה מול מ.כ.נווה-יוסף 2:0. השתיים היו צמודות ערב המשחק, אחרי המשחק נפרדו דרכיהן ופער שלושה מקומות נפער.
 
שיא שערים למכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') שכבשה 20 שערים לרשת מכבי הרצליה ב' בניצחון 3:20. קבוצתו של בני הרשקוביץ "מאוהבת" בעיר הרצליה, את מספר שעריה הגבוה ביותר עד אתמול, כבשה מול מכבי הרצליה במחזור הפתיחה 1:17. ניצחון שביעי לחיפנים שצברו את מלוא 21 הנקודות. חודש מוצלח גם לקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד שהתאמצה לנצח בקדימה את מ.ס. קדימה/צורן 2:3. עבור קבוצתו של שמעון הרוש היה זה המשחק הראשון בו כבשה את מספר השערים הנמוך ביותר העונה (3).
 
 
כמדי שבוע, מגמות הפוכות בקבוצות טרום א'. מכבי "ישעיהו" חיפה שמרה על מאזן מושלם במשחקי החוץ שלה ושבה בשלום ממשחק הצמרת מול הפועל תל אביב צפון הניצחון השישי משמונת המחזורים הוליד 4:9 וקבוצתו של משה שושן מוליכה את הטבלה עם 22 נקודות לפני הפועל רעננה לה 19 ומשחק חסר.
מאידך, קבוצת גיל זהה של מכבי חיפה גולדשנפלד (מאמן: לירן אהרן) טרם צברה נקודת ליגה ונחמתה השבועית אחרי הפסד החוץ מול מ.ס.נשר 12:8 שלראשונה הבקיעה למעלה משישה שערים במשחק.