מעבר לכדורגל: הביקור המרגש ב"בית טרזין"
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מעבר לכדורגל: הביקור המרגש ב"בית טרזין"
ראשון , 23/04/2017

מעבר לכדורגל: הביקור המרגש ב"בית טרזין"

מכבי "שמואל" חיפה וקבוצת בורוסיה דורטמונד ביקרו יחדיו באתר ההנצחה לשואה "בית טרזין". צילום: האתר הרשמי מכבי חיפה

השחקנים והצוות המקצועי של שתי הקבוצות בביקור מרגש ומיוחד בבית ההנצחה לשואה - "בית טרזין". המוזיאון הממוקם בקיבוץ גבעת חיים - איחוד, נוסד במטרה להנציח את זכרם של אסירי גטו טרזיינשטט שנספו בשואה. הקבוצות על אנשי הצוות וההנהלה למדו מפי מדריך המקום על ליגת הכדורגל שפעלה בגטו טרזינשטאט במהלך מלחמת העולם השניה. ההרצאה נסבה על שימור הרוח הספורטיבית באותה עת נוראה ובמקום קשה ואכזרי. לאחר ההרצאה התחלקו הקבוצות ל-2 וערכו דיון של שאלות, תשובות וסיפור חיים עם 2 ניצולים מהגטו.

מנהל האקדמיה של בורוסיה דורטמונד, לארס ריקן, אמר: "זוהי זכות גדולה עבורנו להיות כאן וללמד את הדור הצעיר על ההיסטוריה, יש לנו אחריות כלפי ישראל וזו חובתנו".

מנהל מחלקת הנוער, יניב כהן, התייחס אף הוא: "אנו רואים בביקור ערך עליון בהיבט ההיסטורי החינוכי והערכי של העם היהודי, שמחנו מאוד על היוזמה של בורוסיה דורטמונד ואנו בטוחים שהרשמים מהביקור יעברו הלאה למשפחותיהם וחבריהם".

המנהל האדמיניסטרטיבי של המועדון, רועי שני, סיכם את הביקור המרגש: "ליגת האלופות לנוער מייצגת לא רק תחרותיות ומשחק כדורגל בינ"ל על הדשא אלא גם סולידריות וחינוכיות כפי שבלטה כאן היום בביקור המשותף בבית טרזין. שני המשיך ואמר: "דורטמונד הוכיחו כי הם מועדון גדול גם מחוץ לכר הדשא והפעילות המחישה כמה הם מבינים את ההיסטוריה, וכמה חשוב לשמור ולזכור. שמחנו להיות שותפים לביקור וזו הייתה זכות לראות את המיצגים, להקשיב ולהיפגש עם הניצולים מאותו מקום ואנחנו מודים להם על כך".  

ביקור משותף ומיוחד באתר ההנצחה לשואה - "בית טרזין" (האתר הרשמי מכבי חיפה)