סיכום השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 26/02/2017

סיכום השבת במחלקת הנוער

עכשיו כבר לא מעונן. קבוצת הנוער חזרה לנצח 0:1 בקריית שמונה וגררה שובל של הצלחות, בעיקר בנערים ובילדים. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

מעולם מכבי "שמואל" חיפה לא ניצחה בליגת העל לנוער את הפועל קריית שמונה במבצרה של האחרונה בתוצאה 0:1. קדמו לזו חמישה ניצחונות שונים בצפון כשהגבוה שבהם 1:5 אבל ניצחון זעיר לא היה. השבת הגיעה והיה זה הקשר מוחמד אבו-פאני (53) שחרץ את גורל ההתמודדות הקשה וגרם שהפער בין קבוצתו להפועל רעננה ישוב ויתפח לעשר נקודות. משנותרו עשרה מחזורים לסיום חיפה עשתה צעד גדול לעבר התואר, בפרט כשהיא משחקת שלושה משחקי חוץ רצופים, וסביר להניח שהמאבק הכפול מול הפועל רעננה ישליך על סיום העונה. מדוע כפול ? כי בנוסף למשחק הגומלין ב"קצף" בתחילת אפריל, הגרלת הגביע האכזרית קבעה שהשתיים תיפגשנה פעם שלישית במסגרת שמינית גמר הגביע, גם כן ב"קצף". יהיה מעניין ושמייח, עוד אתגר למאמן איתי מרדכי המחפש את האקסטרה מעבר לאליפות. הרכב חיפה: רועי פוקס, אדם אבו-ג'אנב, יונתן לוי, עופרי ארד, גיורגי דרסיליה, שניר טליאס ( מיכאל בן-ברוך/66), מוחמד אבו-פאני, ים כהן (90/מחמוד ג'אבר), איתן וולבלום, גיא דהן (מרדכי ליעד/66), גל קתבי (אופק נדיר/90).

קבוצת נערים א' מכבי "יואל" חיפה ( תשחק ברבע הגמר בבית נגד בית"ר ירושלים) יצאה למפגש מול קבוצת התחתית הפועל פתח תקווה ושבה מאם המושבות עם ניצחון חלק 0:2. מוחמד כנעאן הזדרז לסלק מחשבות על הפתעה כשהבקיע בדקה השישית וחברו עמית מור (25) הכפיל . קבוצתו של אברהם אבוקרט ממשיכה לרדוף אחרי המוליכה מכבי תל אביב לה 53 נקודות, כאשר לחיפה 48 ולמכבי פתח תקווה שסיימה בתיקו 44.

מחכים להפתעה על חשבון קבוצת מכבי "שמעון" חיפה (נערים א'), מוליכת הליגה הארצית צפון ?. חכו. גם באסי גלבוע המתינו לקבוצתו של אריק מלכה ואפילו חלמו על הקמת מכשול בפני קבוצה שהפסידה העונה רק פעם אחת ולמי, ל...אסי גלבוע 1:0. בארבעים הדקות של המחצית הראשונה נרשם תיקו עקר משערים אבל משנפתחה המחצית השנייה ובתוך רבע שעה, השתחרר השסתום הירוק ומג'די אבו-טפלא עם צמד (64,49) ובתווך איתי ארזי (54) לא השאירו אפילו חריץ צר לכניסתה של הפתעה. הדו-קרב הצמוד בין "שמעון" להפועל חיפה נמשך (47 נקודות לכל אחת).

את השבוע החולף בחיי קבוצת נערים ב' מכבי גולדשנפלד קצף ניתן להגדיר כשמחה וחצי. באמצע השבוע קבוצתו של ערן ססי השלימה משחק באשדוד ובניגוד לבוגרים ניצחה שם 0:2 משערים של ליאור טימוטי ומוחמד אבו-פאני. בשבת הירוקים חזרו לביתם במטרה לנצח את סגנית המוליכה מכבי תל אביב ולא הצליחו. האורחים הוליכו 0:1 במחצית הראשונה אולם ליאור טימוטי הצליח להשוות ל-1:1 וגרם לשמחה ב...פתח תקווה. כי קבוצת מכבי מהעיר הזאת שהעפילה לראש הטבלה בשבוע שעבר נהנתה מחלוקת הנקודות בחיפה והגדילה את יתרונה לארבע נקודות (53) ממכבי תל אביב (49) וממכבי חיפה (48).

קבוצת נערים ב' של מכבי "יהויכים" חיפה מנהלל שמרה על מקומה הראשון אחרי שניצחה במשחק חוץ את מ.כ.מעיליא 2:4. המנוצחים הזמינו את חיפה למשחק במגרש אתו"ס בחיפה, מרחק עשרות מטרים מ"קצף" וחניכיו של אביב קנפו עטו על ההשראה מהמגרש הסמוך ולא השאירו מקום לשאלה מי ינצח למרות שקבוצת התחתית לא נכנעה בקלות. צמד של ג'ורג' חורי ושערים נוספים של שלו דסטה ונבו חן חרצו את גורל המשחק. "יהויכים" מוליכה עם 47 נקודות לפני הפועל רעננה (45) ובית"ר טוברוק (42) במקום השלישי.

מכבי "שמואל" חיפה. חזרו לנצח (האתר הרשמי, ג'ו הירש) 

ביש מזל ממשיך לפקוד את קבוצתו של יורם בסר, מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') שמפגינה עדיפות על יריבותיה ונשארת עם נקודה ביתית בודדת ביד. זה המשחק הרביעי ברציפות שהיא מבקיעה שער בודד והפעם חזר להבקיע מלך שעריה, אברהם בלטה (18 שערים) כבר בדקה התשיעית. אלא שחוסר המזל נמשך עמוק לתוך תוספת הזמן (83) בה הקבוצה מאשדוד הצליחה להשוות ולברוח דרומה עם נקודה. בעקבות התיקו נותרה מכבי "מקס" במקום החמישי (33 נקודות) כאשר הפועל ראשון לציון מחליפה מקומות עם אשדוד ונושפת בעורפה (31 נקודות). החיפנים ירצו מן הסתם להתנחם במסגרת השנייה, גביע המדינה וממתין להם אתגר ברבע הגמר כאשר יארחו ב"קצף" את המוליכה בני יהודה המרוחקת מהם בליגה בתריסר נקודות. השתיים כבר נפגשו במחזור ה-11 בליגה ב"קצף" וחיפה לא התבטלה וניצחה 0:1, הפסדם היחיד של ה"זהובים" העונה עד כה.

עשרה מחזורים לסיום העונה והמתח עולה בקרב שחקני מכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ג' מנהלל) השומרים על מאזן נקי מהפסדים בליגה. מדי שבוע נאלצת המאמנת ענבל נמני-קנפו להמריץ את שחקניה להמשיך וללחוץ על דוושת הניצחונות ואלה נאמנים להוראותיה בקפדנות. בתוספת ל"הגנת ברזל" שלא ספגה שער בשבעת משחקיה האחרונים (טפו...טפו...) הספיק שערו של מוחמד רביע, המכובש שבוע רביעי ברציפות, לניצחון ביתי על הפועל רעננה העקשנית 0:1. שחקני נהלל נמצאים במרדף מטורף אחרי מכבי נתניה שגם היא מנצחת מדי שבוע וכעת צמרת הטבלה צמודה כרגיל עם 45 נקודות לשחקני עיר היהלומים ו-44 לקבוצת העמק.

צמוד-צמוד גם בילדים א' מחוז המרכז. מכבי "מיכאל" חיפה אותה מאמן אופיר מסיקה ארחה את בני יהודה מהמקום השביעי וזכתה בניצחונה הגבוה ביותר העונה (כולל גביע) 0:4. הניצחון משאיר אותה בטווח עין מהמובילה מכבי תל אביב (29 נקודות) לעומת 27 של חיפה, הפועל תל אביב (26) ובית"ר ירושלים (25). הגרלת גביע המדינה קבעה שהחיפנים ייאלצו להדרים לאשדוד ולפגוש בשמינית הגמר את מ.ס.אשדוד עימה סיימה בליגה בתיקו 2:2.

במועדון הארבעה נמצאת גם קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד שגברה במשחק בין שתי קבוצות בשיפולי התחתית על מכבי עמק חפר 1:4. הניצחון הרביעי העונה בקבוצתו של גולן פרל הושג הודות לצמדי שערים של מוחמד עייש וג'וליאן שלופה ואלה הקפיצו את הקבוצה למקום התשיעי. גם שחקני נהלל נמצאים עדיין במסגרת הגביע וב-11 במרץ ייארחו במגרשם את בני יהודה שהפסידה בשבת ל" אחות הגדולה" מכבי "מיכאל" חיפה.

הצמרת בליגה לילדים ב' רותחת. מכבי "אפרים" חיפה ניצחה בביתה את בני יהודה 2:4 וממשיכה להיצמד למוליכה הפועל תל אביב לה 30 נקודות ומשחק עודף. החיפנים להם משחק חסר עם 29 נקודות כמו למכבי תל אביב והפועל באר שבע. ראוי לציין שבליגות האלה משחקים שבוטלו עקב מזג האוויר לא משוחקים בשנית אלא אם שתי הקבוצות מסכימות. בגביע מצפה ל"אפרים" מאבק ענקים בקריית שלום (שמינית גמר) עת תתארח אצל מכבי תל אביב ב'.

הפסד שני ברציפות נחלה קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד ששיחקה מול קבוצת המקום השני, מכבי נתניה והפסידה לה 2:1. קבוצתו של ליעד לבנסולד צנחה למקום החמישי ובגלל המרחק הגדול מהצמרת הגבוהה, תריסר נקודות, תוכל להמשיך ולהיאבק על המקום השלישי המכובד.

מעט היסטוריה: בשנות השישים, במשחקי הכדורסל, אוהדי הענף היו נכנסים לאקסטזה כאשר קבוצות היו על סף קליעת סל המאה. שלא כמו היום וללא הענקת שלוש נקודות לצליפה מחוץ לקשת, נדיר היה להגיע ל-100 נקודות. בקבוצות ילדים ג' של מכבי "עודד" חיפה ההורים, שהם עיקר הצופים, לא זעקו " מאה, מאה" וגם בלעדי קריאות העידוד קבוצתו של בני הרשקוביץ הבקיעה עד כה 111 שערים בשלושה עשר מחזורים. צרפו לאלה ניצחון חוץ על מ.ס.קדימה/צורן 3:6 והנה שתי ציפורים במכה אחת, שלא לדבר על העובדה שאחרי ההפסד הראשון בשבוע שעבר, קבוצתו של בני הרשקוביץ נותרה בפסגה עם 33 נקודות לפני מכבי נתניה 29 (ומשחק עודף) ומ.ס.נשר (28). גם לילדים ג' מצפה "סופר משחק" בשמינית גמר הגביע עת תארח את מוליכת ליגת המרכז מכבי "עוז" תל אביב.

הקבוצה הלא יציבה של שמעון הרוש, ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד ממשיכה לספק ניצחונות לצד הפסדים.  השבת גברה על הפועל חדרה 5:9 ומהמקום הרביעי שחקני מציצים כיצד ניתן לנתר מקום או שניים קדימה.

קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה חדלה ללקק את פצעי ההפסד ה"מוזר" בשבוע שעבר בנתניה וגברה בביתה על הנתנייתית השנייה, בית"ר טוברוק 4:9. ניצחון זה מבטיח לקבוצתו של משה שושן שבוע נוסף במקום הראשון. השתיים ישובו ל"קצף" בעוד שבועיים וייפגשו בשמינית גמר הגביע.

קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד שבהדרכתו של לירן אהרן ספגה הפסד ביתי נוסף, חמישי במספר, כשנכנעה 14:6 להפועל הוד השרון.

מכבי "יואל" חיפה. חזרה עם ניצחון מאם המושבות (האתר הרשמי, ג'ו הירש)