סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 12/03/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

שלוש קבוצות מחוץ לגביע. הנוער הודח בבית, גם ילדים א' וילדים ג' לא יניפו. נערים א' ובעיקר נערים ג' בחצי הגמר. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

"מדוע לא יבוא פעמיים בשבוע ?" שאל המשורר אבל במקומו הגיעה הפועל רעננה, מהטוענות לכתר האליפות, הנחילה הפסד ביתי ראשון לאלופה שבדרך מכבי "שמואל" חיפה וחלום ה"דאבל" הירוק נגוז (שער הניצמחון בדקה ה-23). רעננה נותרה הקבוצה היחידה שהצליחה לנצח פעמיים את קבוצתו של איתי מרדכי ובתוצאה זהה (0:1) , מבצע ששום קבוצה לא תשחזר השנה. החיפנים יכולים אפוא להתנחם בניצחון ליגה שלושה ימים קודם לכן על מ.ס.אשדוד 0:2 שהגדיל את יתרונה בצמרת ל-12 נקודות. החיפנים יפגשו פעם נוספת את רעננה בתחילת אפריל ב"משחק העונה". קודם לכן חיפה ביקשה וקיבלה הסכמת הפועל תל אביב להקדים את משחק הליגה ביניהן ב-25 במרץ, למרות שתחסר מספר שחקנים שיהיו בשרות נבחרת הנוער שתשתתף באליפות אירופה. כל זאת כדי שהחיפנים יוכלו לצאת בראש נקי להשתתף בטורניר יוקרתי בדאלאס, טקסס.

ניצחון רב שערים לקבוצת נערים א' מכבי "יואל" חיפה על בית"ר ירושלים 0:5 שהקפיץ אותה לחצי גמר הגביע שם תפגוש את אחת מהיריבות הבאות: מכבי תל אביב, בני סכנין או מכבי פתח תקווה. קבוצתו של אברהם אבוקרט לא השאירה מקום רב להפתעה ב"קצף", הסתערה על היריבה אותה ניצחה גם בליגה וכבר בדקה השנייה נאלץ השוער האורח להוציא כדור ראשון מרשתו, פרי הבקעה של עמית מור. חיפה שלטה ללא עוררין אך רק במחצית השנייה ביססה את ניצחונה. רועי מרדכי הכפיל (58), מאור לוי קבע 0:3 בבעיטת עונשין (64) ובתוך דקה ה"ירוקים" כבשו פעמיים. מאור לוי (74) ומוחמד כנעאן (75) גררו את גיא ברגר, שופט ליגת העל להצביע לכיוון מרכז המגרש פעמיים נוספות. החיפנים טרם ספגו שער בארבעת משחקי הגביע ומאזן שעריהם 0:18.

את ההישג הכביר של השבת הכינה לנו מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') שעשתה לבני-יהודה בדיוק את מה שבנוער רעננה עשתה למכבי חיפה. ה"זהובים" משכונת התקווה מוליכים את טבלת מחוז המרכז בגאון, הפסידו רק פעם אחת ונחשו למי (רמז: חולצות ירוקות), והגיעו במטרה לנקום ביורם בסר וחבורתו ולנסות לזכות ב"דאבל". מצטערים, אמרו החיפנים, את הגמר תראו מהיציע. תוך משחק הקרבה מופתי החיפנים "התאבדו" על המגרש בניסיון להציל את העונה, אחרי שסיכוייהם לזכות באליפות אפסו, משה גולן שעד היום לא כבש בגביע כבש במחצית הראשונה מ"בישול" של בר שרביט וההמשך היסטוריה. חיפה עדיין לא ספגו בגביע והם יופיעו בחצי הגמר יחד עם מכבי נתניה, הפועל תל אביב ומכבי הרצליה. עבור רוב שחקני הקבוצה מעמד כזה הפך ללחם חוקם, אחרי שבשנתיים החולפות זכו בגביעים לילדים ב' וילדים א'. האם יזכו להופיעו בגמר שלישי ברציפות ? כמעט ושכחנו: באמצע השבוע השלימה הקבוצה משחק ליגה ביתי בו ניצחה את עירוני קריית-גת 2:6 משערים של אברהם בלטה (2), בן פרנקו, סוף פודגוראנו, סולימן בריה וסתיו בנקין.

בשכבת ילדים א' תייצג את מחלקת הנוער רק קבוצה אחת ומדובר בקבוצתו של גולן פרל מהעמק מכבי חיפה גולדשנפלד שניהלה מאבק צמוד מול בני יהודה (מקום תשיעי במחוז המרכז) וגברה עליה 0:1 בדקות ההארכה משער של מוחמד עמאר שהסתייע בהכנה של חברו ג'וליאן שלופה. הופעה ברבע הגמר מהווה פרס נאות לקבוצה מהמקום השמיני באזור השרון, בפרט אחרי שבסיבוב הקודם העיפו ממעגל המשחקים את מכבי נתניה החזקה. ברבע הגמר מצפות לקבוצה יריבות חזקות נוספות וביניהן שתי קבוצות של מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, באר שבע, כפר סבא, אשדוד ונשר.

קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה (מקום חמישי במרכז) יצאה למשחק חוץ קשה ביותר באשדוד שם פגשה קבוצתו של אופיר מסיקה את המקומיים מצמרת הטבלה (3). עד שבת עשו החיפנים מסלול גביע מלא בדרמות אחרי שתי דרמות, ניצחון דחוק בסכנין ומעבר לשמינית הגמר בפנדלים, הפעם אשדוד הייתה גדולה על חיפה וניצחה בקלות יחסית 0:3.

עשרות קילומטרים צפונה מעיר הנמל הפתעה לטובה. מכבי "אפרים" חיפה (ילדים ב') אותה מאמן עופר קולטון הגיעה לקריית שלום למשחק קשה ביותר. המארחת מכבי תל אביב ב' מוליכה את מחוז השרון אך מסתבר ששחקני חיפה (מקום רביעי במחוז המרכז) טובים יותר וניצחו 2:4 בדרך לרבע הגמר. ה"ירוקים" עשויים לפגוש בשלב הבא את מכבי תל אביב, הפועל באר שבע, בני סכנין, מכבי פתח תקווה, צעירי טייבה או הפועל חיפה המדורגת אחרונה במחוז השרון.

לא תהיה נציגה למכבי חיפה בגמר ילדים ג'. אפילו לא ברבע הגמר. מכבי "עודד" חיפה אותה מאמן בני הרשקוביץ וכבשה עד כה 68 שערי גביע שאפה לנצח את מחזיקת הגביע מכבי "עוז" תל אביב (שלישית במרכז) ומסתבר שחלומות לחוד ומציאות לחוד. האורחים ניצחו 2:10 והשחקנים בירוק שחוו אשתקד הנפה בטרום א' לא יחזרו למעמד המרגש. אולי בשנה הבאה.

אחרונה חביבה שלא אכזבה ושמרה על התואר בשיניים, קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה של משה שושן. מדובר בקבוצה שזכתה שלוש פעמים ברציפות בגביע וגם שחקני ההווה מבקשים ליהנות מזכייה רביעית. עד שזה יקרה התרכזו במשחק ביתי ראשון בגביע וניצחו את בית"ר טוברוק 3:13. מעט קל יותר ממשחק הליגה בו חיפה ניצחה בהפרש חמישה שערים בלבד. ברבע הגמר ממתינות לחיפנים שתי קבוצותיה של מכבי תל אביב, מכבי פתח תקווה, מ.ס.אשדוד, הפועל ראשון לציון, הפועל פתח תקווה ומכבי נתניה.

והיו גם שני משחקי ליגה.

בצל משחקי הגביע, אי אפשר להמשיך ולהתעלם מניצחון החוץ של קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד המאומנת על ידי ענבל נמני-קנפו. זאת יצאה בלתי מנוצחת לנשר ושבה עם המקום הראשון, לפחות לעשרה ימים עד אשר המוליכה מכבי נתניה תשלים את משחקה. ברור שחי" מחזורים ללא הפסד מושכים את העין והרצון להיות הראשונים לעשות זאת. מ.ס.נשר ניסתה, סיכוייה פחתו ברגע שאחד משחקניה הורחק (54) וסיפור המשחק טמון למעשה בשתי דקות בהן הצליח באסם זערורה מחיפה/נהלל לכבוש פעמיים (65,63) והשאיר לנשר שער כבוד (79) שלא הועיל- 1:2 למוליכה החדשה לה יתרון בן שתי נקודות.

ניצחון ליגה ביתי גם לילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד שהביסה במגרשה את הפועל הוד השרון 0:5. שלוש הנקודות העלו את קבוצתו של ליעד לבנסולד למקום הרביעי. ביום שני (מחר) תנסה נהלל לזכות בניצחון פורים על הפועל מטה אשר (נהלל, 09,00).

מכבי "מקס" חיפה. העפילו לחצי הגמר (האתר הרשמי, ג'ו הירש)