חוזרים לב"ש: על המפגשים בין הקבוצות בפלייאוף
EN threads facebook youtube instagram tiktok
חוזרים לב"ש: על המפגשים בין הקבוצות בפלייאוף
מאת: יצחק הברמן , |  שישי , 17/03/2017

חוזרים לב"ש: על המפגשים בין הקבוצות בפלייאוף

שאלות מסקרנות סובבות סביב משחקה הראשון של מכבי חיפה בפתיחת ה"פלייאוף" העליון, בבאר שבע מול האלופה המכהנת ומוליכת הטבלה. צילום: האתר הרשמי (ואסים מואסי)

מי מבין שחקני חיפה יצליח להבקיע את שער ה-1500 בעידן הנשיא יעקב שחר שרכש את הקבוצה ב-1992 ? האם מכבי חיפה תצליח להיות הקבוצה הראשונה שמנצחת את באר שבע באצטדיונה החדש "טוטו טרנר" ? האם חיפה תצליח לנצח בפעם השלישית ברציפות בפעם הראשונה העונה ?

שבעה מפגשים נערכו בין שתי הקבוצות כאשר שיחקו בחלק העליון של הטבלה. בשתי עונות ה"ירוקים" ניצחו וזכו באליפויות. בחמישה משחקים נוספים לא הפסידו ובסך הכול כשמדובר במשחקים ב"פלייאוף העליון" חיפה בלתי מנוצחת בידי באר שבע- ארבעה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו זהות (1:1).

המשחק הראשון נערך בעונת 1988/89. הצופים בקריית אליעזר החזיקו אצבעות לגיורא אנטמן, שוער חיפה דאז ומאמן השוערים כיום שהצליח להדוף בעיטת עונשין מרגלי יובל אוחנה ולהשאיר את התוצאה מאופסת. האורחים התעקשו, חיפה התקשתה עד שניר קלינגר, ראובן עטר וזאהי ארמלי כבשו בעשרים הדקות האחרונות בדרך ל-0:3 שקרב את חיפה לתואר השלישי שלה.

מיני דרמה התרחשה גם במפגש השני  בחלק העליון, הפעם בעונת 1990/91. באר שבע ארחה ב"וסרמיל" הוותיק, הצליחה להוליך 0:1 משער בדקה השישית מ...פנדל מוצלח מרגלי קלאודיו דיקסטרה, אחרי שרפי אוסמו, מנהל הקבוצה הנוכחי, הכשיל את אלי אוזן ברחבה. עד למחצית הצליח משה אייזנברג לאזן ואת שער הניצחון הבקיע אייל ברקוביץ ח"י דקות לסיום. נגמר 1:2 בדרך ל"דאבל" ההיסטורי.

בעונת 2013/14 מפגש כפול אחרי סיום הליגה הסדירה. בראשון חיפה ניצחה 1:2 משער בזק של שובל גוזלן בדקת הפתיחה ושער שני מרגלי אלון תורג'מן על סף סיום המחצית. מאור בוזגלו, בוגר מחלקת הנוער החיפנית צימק בבעיטה חופשית מסוגננת. בגומלין כולם היו משוכנעים ששחקני בירת הנגב יגמלו. שער של גליינור פלט, אז במדים האדומים, אותת שהנה הנקודות יישארו בביתם מאחר ובהרכב חיפה הופיעו שישה שחקני בית (השוער רון שושן, סארי פאלח, ערן ביטון, עדי קונסטנטינוס, שובל גוזלן ושון וייסמן) וגם המחליפים "נולדו" בחיפה, דור חוגי, רז מאיר ועיאד חבשי. לצידם שיחק רובן ראיוס שהבקיע כעבור שמונה דקות משער הפיגור והסתיים בתיקו 1:1.

זאת גם הייתה תוצאת המשחק בעונה שלאחר מכן. הפעם חיפה הגיעה בהרכב שלא כלל ולו שחקן בית אחד, תופעה נדירה וחסרת תקדים במועדון הירוק מאז קום המדינה, וגם הפעם מי שכבש ראשון הוא מאור בוגלו אחרי מחצית השעה. חיפה לא ויתרה ובדקת הסיום הצליח וויאם עמאשה לכבוש את שער השוויון. חשבתם שסיימתם עם ה-1:1 ב"פלייאוף העליון" ? לא. אשתקד חיפה הדרימה והרדימה את מוליכת הטבלה שחשבה על אליפות שלישית אחרי ארבעים שנות מדבר. אלירן עטר בדקה ה-79 הבקיע ראשון, השער היחיד שחיפה כבשה עד כה במשחק ליגה ב"טוטו טרנר", המקומיים ניצלו בזכות פנדל סמוך לסיום.

את המפגש האחרון, השביעי במספר, בשני המחנות לא שוכחים. באר שבע הגיעה ל"סמי עופר" בניסיון לזכות באליפות כבר מחזור אחד לסיום העונה. שחקנה מאור מליקסון, אקס חיפה, הצהיל 3000 אוהדים שעשו 300 ק"מ צפונה עם שער על סף סיום המחצית הראשונה. חיפה לא ויתרה, חן עזרא השווה מיד עם חזרת הקבוצות מחדר ההלבשה ואי אפשר לשכוח את השער הנפלא בתוספת הזמן מרגלי המגן אייל משומר שסיבך את הצמרת וקבע את האלופה רק במחזור הסיום. באר שבע צהלה בליגה, חיפה עם הגביע וכעת השתיים נערכות לקרב השמיני, מרתק לא פחות. לא בכדי חיפה התעלתה והתאמצה להגיע אל בין שש הראשונות.

עד היום נערכו 91 מפגשי ליגה בין שתי הקבוצות. לזכות חיפה 39 ניצחונות בשעה שבאר שבע ניצחה ב-24 ועוד 28 הסתיימו ללא הכרעה. כובשים גדולים לא יצאו ממשחקים אלו. מכסימום 5 שערים בסך הכול השייכים לראובן עטר וסרגיי קנדאורוב (חיפה) יצחק גוזלן ואברהם נומה (באר שבע). כדורגלן אחד היה על סף כניסה ל"מועדון החמישה" והוא ישחק מול מכבי חיפה. אליניב ברדה הבקיע 4 שערים מול קבוצת האם שלו כששיחק בחיפה באמצע שנות האלפיים וזכה באליפויות עם שני המועדונים. 

הירוקים בסיבוב הקודם (האתר הרשמי, ואסים מואסי)