סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 26/03/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

שבת צחיחה במחלקת הנוער הירוקה. הנוער סיים בתיקו מול הפועל תל אביב במשחק שהוקדם, משחקים אחרים הסתיימו בתוצאות צמודות לכאן או לכאן. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

דרוש אומץ ספורטיבי לא קטן כדי לעשות מה שקברניטי קבוצת הנוער מכבי "שמואל" חיפה עשו בשבועיים האחרונים. עקב נסיעתה הצפויה של מוליכת הטבלה לטורניר יוקרתי בארצות הברית וכדי למנוע עומס משחקים מטורף על שחקני הסגל לכשישובו, ביקשו מההתאחדות ונענו להקדים שני משחקי ליגה. בראשון ניצחו את מ.ס.אשדוד (0:2) והשבת יצאו לוולפסון וסיימו בתיקו חוץ 1:1 שהזניק את ה"ירוקים" לנקודה ה-60 שלהם. תשאלו איפה האומץ ? למרות ההפרש העצום בצמרת שצמח ל-14 נקודות, החיפנים הסכימו לשחק כאשר מהרכבם חסרים שחקני הרכב קבועים ואחרים המשובצים בנבחרות הנוער והנערים השונות עבדו "שעות נוספות". לדולקת אחריהם, הפועל רעננה שהדיחה אותם מהגביע לפני שבועיים, מצפים שני משחקי השלמה שעשויים, עלולים מבחינת קבוצתו של איתי מרדכי, לצמצם את הפער לשמונה נקודות במקרה וינצחו והנה לכם "משחק עונה" קלאסי בין קבוצה שרגילה למעמדים מהסוג הזה (חיפה) לבין הפתעת העונה (רעננה) המגלה עקשנות ראויה לשבח. הפועל תל אביב עלתה ראשונה על לוח התוצאות (30), כעבור חצי שעה נפסקה בעיטת עונשין לזכות ה"ירוקים" והקפטן איתן וולבלום ביצע אותה ללא דופי. בדקה האחרונה נותרה המארחת בעשרה שחקנים אחרי הרחקה. הרכב חיפה: רועי פוקס, אדם אבו-ג'אנב, סהר דבח, גיורגי דרסיליה, אופק נדיר (פיטר אליאס/77), ים כהן, איתן וולבלום (מחמוד ג'אבר/65), עראף איאס , ליעד מרדכי (שניר טליאס/77), גל קתבי (אלון אזוגי/86), מיכאל בן-ברוך (שאדי מסארווה/75).

נעבור למגרשים עם שערים וללא שירים. כמעט וכתבתי כבר הכול על המסע המוצלח של קבוצת נערים א' מנהלל מכבי "שמעון" חיפה של המאמן אריק מלכה. שופטי המשחקים המגיעים לשפוט במשחקיה של המוליכה בליגה הארצית הצפונית "מצוידים" בפתק גדול יותר מתוך הכרה שיובקעו שערים רבים. ה"ירוקים" לא אכזבו גם הפעם וזכו בניצחונם השבעה עשר הרצוף, הפעם 0:6 ביתי קליל על עירוני טבריה מהתחתית. מג'די אבו-טפלא העשיא את מאזנו בשלושער שני (80,43,7) וכבר רשם 27 שערים המקנים לו את חולצת "מלך השערים" בליגה הזאת. סגנו ברשימה הכללית הוא חברו לקבוצה מור סוברנו שכבש צמד בתוך דקתיים (53,51) והוא כבר עם 17 שערים ואת השישייה השלים נדב מוסנקו (25). כאמור, הניצחון משאיר את ה"שמעונים" במקום הראשון כשלזכותם 56 נקודות כמו להפועל חיפה והמאבק הצמוד על הבכורה יימשך עד מחזור אחד לסיום העונה עת יגיעו לקריית חיים ל"משחק עונה" צמחוני מול הפועל חיפה שתחזור לליגת העל בכל מקרה, גם אם תסיים שנייה. מנפלאות הכדורגל הישראלי.

רצף ניצחונות מרשים גם לקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" שסגרה השבת 15 משחקי ליגה ללא הפסד (מתוכם רק שתי תוצאות תיקו והשאר ניצחונות). ואיפה חניכיו של ערן ססי ספגו את הפסדם האחרון אי שם בחודש נובמבר 2016  ? מול הפועל תל אביב 1:0 ולא סתם. זה המשחק היחיד שבו חלוצי חיפה לא כבשו העונה שער ליגה. ב"קצף" המתינו סיבוב שלם והיה שווה להמתין. החיפנים הסתערו על שער האורחים אפילו ספגו שער בדקה ה-18 וכשהתפזר אבק ההתמודדות והתוצאה 2:5 לחיפה צפה ועלתה. בשלל השערים התחלקו חמישה שחקנים, כאילו כדי להדגיש שבקבוצה זו אין מורמים מעל: אוריאל אלביליה פתח (20), סוף פודגוראנו (30), ירין דדו עם שער בכורה (35) נעלו את המחצית הראשונה, ליאור טימוטי (61)ואיברהים ג'ואברה כעבור דקה. בצמרת הטבלה אין חדש וכעת המאבק בשבעת המחזורים הקיימים יתמקד בשיפור מיקום לקראת ה"פלייאוף" בסיום הליגה הרגילה. מכבי פתח תקווה (62) חיפה (57) ומכבי תל אביב (56) השלימו את הטריו מהליגה הזאת.

מאידך שוד ושבר במשחקה של קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה מנהלל. מוליכת הטבלה לשעבר, ומכאן הנכם מבינים שמשהו רע קרה השבת לקבוצתו של אביב קנפו, הצפינה לקריית שמונה מהמקום הרביעי ושבה בידיים ריקות ועם הפסד שני, זהה לכישלון הראשון 3:2 מול מכבי הרצליה. אובדן הנקודות וניצחון הפועל רעננה הקפיץ מיד את האחרונים לראשות הטבלה עם 54 נקודות כאשר ל"יהויכים" 53 בלבד. כנראה שלמשחק בעוד שבועיים ברעננה תהיה השפעה ישירה על המוליכה בתום העונה. בכל מצב השתיים תשחקנה ב"פלייאוף" מול שלוש קבוצות הליגה הצפונית ואפילו שתי קבוצות נערים ב' של מכבי חיפה תיפגשנה זו מול זו למפגש היסטורי וחסר תקדים בשלב הסופי והמכריע. במחצית הראשונה הכול נראה מצוין. שלו דסטה כבש ראשון (20) ועל אף שהמארחים השוו (34) לקח להם שתי דקות בלבד לשמוח כי ג'ורג' חורי החזיר לנהלל את היתרון. הצרות החלו בפתיחת המחצית השנייה כשקריית שמונה איזנה בפעם השנייה (45) וחוללה מהפך (69) שלא זכה למענה.

פחות דרמטי ובאווירה רגועה בהרבה מהעבר, התנהל משחק בשולי הצמרת בין מכבי "אלדד" תל אביב לקבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה. המארחים בצהוב וקבוצתו של יורם בסר כבר לא תזכינה השנה באליפות והיחידה שנותר אצלה מתח גבוה היא חיפה לה מצפה הופעה ברבע גמר הגביע. בכל זאת תל אביב עשתה מאמצים להשאיר את הנקודות בקריית שלום ורק שחקניה ספגו שלושה כרטיסים צהובים. ה"ירוקים" לא נבהלו מפיגור בדקה התשיעית וביום כזה הופיע תומר בוסקילה (65) והבקיע את שער הליגה הראשון שלו אחרי שעד כה הבקיע רק שער בודד בגביע. חיפה נותרה רביעית (43 נקודות) ולפניה מכבי תל אביב (45), הפועל תל אביב (52) ובני יהודה (57). בעורפה נושפות הפועל באר שבע ומ.ס.אשדוד להן 42 נקודות.

חבר'ה, מה קרה ? את השאלה הזאת צריך לשאול את שחקני מכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ג') שסיימו את משחקם הביתי בתיקו "מוזר"- 0:0 נגד מכבי הרצליה, החמישית בטבלה. בפעם הראשונה העונה קבוצתה של ענבל נמני-קנפו לא כובשת ולו שער אחד לרפואה וגם אם טרם הפסידה העונה, קבוצת השרון הגיעה והצהירה: מסע רכבת האקספרס מהעמק שלא עצרה ב-11 תחנות (ניצחונות ) וצברה 33 נקודות רצופות, הגיע לסיומו וגרם נזק משמעותי. כי בעקבות התיקו העקר משערים נפתח פער בן שלוש נקודות בין המוליכה החדשה מכבי נתניה שניצחה גם באמצע השבוע במשחק השלמה (57 נקודות) לעומת 54 של חיפה/נהלל. הפרש השערים של נתניה עדיף בהרבה ולמרות שנותרו שישה משחקים בלבד, לעובדה שבעוד שבועיים המוליכה מגיעה ל"משחק עונה" בנהלל, משמעות גדולה. המארחת תסתער ותרצה לסגור את הפער למרות שכבר בשבוע הבא מצפה לה יריבה קשה לא פחות, מכבי תל אביב, הרחוקה ממאבק האליפות אך תרצה לקלקל ולהיות הראשונה לנצח את חיפה/נהלל.

הילכו שניהם בלתי נועדו ? כך לפחות עולה ממשחקי קבוצות ילדים א' במחלקת הנוער. לשתיהן שחקנים שונים, מאמנים אחרים והנה בדרך מקרה השתיים נוצחו בתוצאה זהה 2:1 כאשר במשחקים מול אותן קבוצות בסיבוב הראשון ניצחו גם כן 1:2. מכבי "מיכאל" חיפה בעונה המזכירה רכבת הרים, ספגה הפסד רביעי, ראשון בבית לקבוצה הצמודה אליה, הפועל פתח תקווה. קבוצתו של אופיר מסיקה נמצאת כעת במקום השביעי בליגה חסרת קבוצות בעלות יתרון איכותי גדול.

גם לקבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד היו תוכניות לשוב עם "משהו" ממשחק החוץ נגד הפועל קריית שמונה עליה גברה כאמור במשחק הקודם. הרצון התמוסס והמארחת ניצחה 1:2 והשוותה את מספר נקודותיה לזה של  המנוצחת אותה מאמן גולן פרל.

החלטתה של ההתאחדות לא להכריז על אלופה בילדים ב' גורמת לאווירה מיוחדת ולא רק במחוז המרכז בו מופיעה מכבי "אפרים" חיפה אותה מאמן עופר קולטון. קבוצתו במקום הרביעי עם 35 נקודות לזכותה ושני משחקים חסרים לעומת המוליכה הפועל תל אביב (42). לכאורה מכבי תל אביב ראשונה למרות שיש לה 38 נקודות ושלושה משחקים חסרים. להפועל באר שבע 36 ומשחק חסר. את השחקנים החיפנים עובדות אלה לא מעניינות. הם יצאו וניצחו במשחק חוץ את הפועל ניר רמת השרון 0:4.

הפסד בית ראשון לקבוצת מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ב') שמתוך 18 משחקי ליגה הופיעה בביתה בארבעה בלבד. באחרון שבהם, היום, הפסידה 1:0 בניגוד לפתיחת העונה בה ספגה הפסד כבד בהפרש חמישה שערים בלבד. קבוצתו של ליעד לבנסולד מתרכזת כעת בגיבוש הקבוצה לקראת העונה הבאה, את הנוכחית סיימה מאחר והיא מדורגת 14 נקודות מהפסגה ו-20 מהפסגה.

כיאה למפגש איתנים בצמרת הטבלה למרות שמדובר בילדים ג', נאלצה מוליכת הטבלה מכבי "עודד" חיפה של בני הרשקוביץ להתאמץ במיוחד ודווקא מול חברתה למחלקה מכבי חיפה גולדשנפלד. האחרונה טרם הפסידה העונה בששת משחקי הבית שהסתיימו בניצחונות והנה בשביעי נוצחה קבוצתו של שמעון הרוש בהפרש בן שער אחד 5:4. ה"ירוקים" מקצף עובדים לאחרונה קשה כדי לגרד ניצחונות, מבקיעים מעט שערים העונה ולמרות הכול צוברים שלוש נקודות ומוליכים את הטבלה בגאון. "עודד" מוליכה עם 42 נקודות לפני מ.ס.נשר שהתברגה למקום השני (34), חיפה גולדשנפלד (33) ומכבי נתניה עם הפרש שערים פחות (33).

"את הרבצת לאחותי ?"- כאילו שאלה מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') של משה שושן והתכוונה לניצחון הפועל חיפה בשבוע שעבר על מכבי חיפה גולדשנפלד בהפרש גבוה. ה"אחות הגדולה" לא ריחמה וב"דרבי" שנערך ב"קצף" זכתה בניצחון כפול על ה"אדומים" 1:14 שמשאיר אותה במקום הראשון עם 43 נקודות (16 משחקים) לפני מכבי נתניה לה 39 (15 משחקים) והפועל רעננה 38.

בשורות טובות מנהלל שם קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד נחלצה מהמקום האחרון בנצחה בביתה את הפועל כפר סבא 3:4. עבור חניכיו של לירן אהרן מדובר בניצחון ליגה שני, אחרי שניצחה את קדימה/צורן שהחליפה מקומות עם נהלל.

(האתר הרשמי, ג'ו הירש)