סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 16/04/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

כמעט כלום לא השתנה בפסח הזה. דרמות גדולות לא היו בימי רביעי ושבת. הנוער כמעט אלוף. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

יש מקרים שניתן לעזוב את הליגה, לנסוע הרחק מעבר לים ולחזור לקראת הכתרה אפשרית. לא מתיחת אחד באפריל. הנה קבוצת הנוער נמצאת בדאלאס (טקסס) והשתתפה בטורניר יוקרתי, למרות קשיים בהוצאת סגל שחקנים מלא, ובשבת הקרובה תשוב לליגה מול מכבי תל אביב ב"קצף" והיא עשויה במקרה של ניצחון לזכות בתואר האליפות חמישה מחזורים לסיום העונה. כמובן ישנן אפשרויות נוספות לזכייה כמו מצב שהפועל רעננה לא תנצח ואז...בל נקדים את המאוחר.

מי שהקדימה לשחק היא קבוצת נערים א' מכבי "יואל" חיפה שיצאה ביום חמישי לאשדוד ושבה עם ניצחון 1:4 שהשאיר את בחוריו של אברהם אבוקרט במקום השני, מפגרים בשש נקודות אחרי המוליכה מכבי תל אביב. שמתם לב שהפער צמח בשבוע שעבר לשמונה, השבת תל אביב והשלישית מכבי פתח תקווה סיימו בתוצאת תיקו אפס וחיפה ניצלה זאת כדי להתקרב בשתי נקודות ולהתרחק מהמלאבסים בשתיים. לתל אביב 60 נקודות, ל"יואל" חיפה 54 וכאמור 52 לפתח תקווה. המשחק נפתח בסערה על ידי חיפה שפעם נוספת כללה בהרכבה מספר שחקנים מנערים ב'. עמית מור כבש כבר בדקה החמישית, ליאור טימוטי הגדיל (12) ומור העלה את מאזן שעריו עם צמד שלישי העונה והבקיע בדקה ה-56. המארחים התנחמו (?) בשער כבוד מהנקודה הלבנה (60) אך מוחמד גדיר (77), כמו טימוטי מגיעים מנערים ב' ועבורם היה זה שער בכורה בקבוצה בשכבת גיל גבוהה יותר.

חלק מהמנצחים שבו לקבוצת האם שלהם, מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" (נערים ב') אותה מאמן ערן ססי וגם הפעם שיחקו בצד המנצח. ה"ירוקים" גברו במגרשם על הפועל ראשון לציון 0:3 מצמד של רועי מרדכי ששב למגרש אחרי פציעה ממושכת והעלה את מנין שעריו ל-21. את השלישי הבקיע ליאור טימוטי, אותו שחקן שכבש שער יומיים קודם לכן בנערים א'. מבולבלים ? גם שוערי היריבות לא אהבו את הקטע הזה. ארבעה מחזורים לסיום התמונה כמעט ברורה בצמרת. ראשונה מכבי פתח תקווה עם 71 נקודות לפני חיפה (66) ומכבי תל אביב (65). סטטוס קוו בצמרת.

משהו פחות טוב עובר על קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה (נהלל) שאינה מצליחה לנצח בארבעת משחקיה האחרונים. שלושה מהם ברציפות סיימה בתיקו 1:1 כמו היום מול הפועל חיפה מהמקום השמיני, קבוצה חלשה בהרבה מקבוצת השלוחה בעמק. בדקה ה-48 נראה היה שפער עשרים וארבע הנקודות בין השתיים הגיע לכלל ביטוי עם הכיבוש של ג'ורג' חורי (שערו ה- 24). אלא שה"אדומים" לא ויתרו ואיזנו כעבור 16 דקות. אובדן שתי הנקודות משאיר את חניכיו של אביב קנפו במקום השני אלא שהפער בינם לבין המוליכה הפועל רעננה צמח לחמש נקודות כשנותרו ארבעה מחזורים לסיום. אפשר ו"יהויכים" לא תסיים ראשונה אך ה'משברון' באיסוף נקודות הפוקד אותה אמור לחלוף והיא תגיע במלוא כוחה למשחקי ה"פלייאוף" לנערים ב' ממנה תצא האלופה לעונה זו.

(האתר הרשמי, ג'ו הירש)

בנערים ג' יש חדש. רע מבחינת מכבי "מקס" חיפה של יורם בסר. היא יצאה לשכונת התקווה בתל אביב ושם, אם מזכירים את מכבי חיפה, מיד כרבולות התרנגול המתרוצץ בסמליות מאדימה עוד יותר. יש לכך סיבה. מכבי "מקס" הנחילה ל"זהובים" את הפסד הליגה הראשון וכמע"מ הדיחה אותה גם ממשחקי הגביע. מלבד זאת, למארחים לא הייתה כוונה להפסיד פעם נוספת ולאבד את הבכורה. בסיום הנקודות נשארו בתל אביב- הפסד חיפני 2:1 כשחיפה נשארת במקום החמישי. כעת כל העיניים נשואות לחצי גמר הגביע.

אם יש ליגה הפכפכה, זאת ליגה לילדים א' במחוז המרכז. לרוב קבוצות הצמרת חסרים משחקים שלא יושלמו עקב ההחלטה שאלה שנדחו עקב מזג האוויר לא ישוחקו מחדש. הנה מכבי "מיכאל" חיפה ניצחה פעמיים בתוך ארבעה ימים, היא בפער שש נקודות מהמקום הראשון ולפי שעה מדורגת חמישית.ביום רביעי ניצחה קבוצתו של אופיר מסיקה את הפועל רמת גן 1:2, בשבת הנחליה הפסד צורב למוליכה הפועל תל אביב והביסה אותה 1:4. שני המשחקים נערכו ב"קצף".

בלגאן גדול יותר בליגת ילדים ב' במחוז המרכז. שם קבוצות מחליפות מקומות בקצב של החלפת גרביים. עד היום רק קבוצה אחת נחשבה "יציבה", הפועל תל אביב ששמרה על מקומה בפסגה שבועות רבים. היום המתינה לה קבוצתו של עופר קולטון, מכבי "אפרים" חיפה שגם זכתה לצ'ופר: משחק על משטח הדשא המרכזי במתחם הנוער ב"קצף" וזאת כדי לאפשר לצעירים להתרגל למשטח דשא לפני הופעתם בחצי גמר הגביע. המשטח היה נפלא, גם חיפה שבסופן של שבעים וחמש דקות ניצחו 1:2 והדיחו את הפועל שנחתה עד למקום השלישי. משום מקום "אפרים" שבה לפתע לתמונת המתמודדות על הבכורה. מכבי תל אביב עם 47 נקודות (17 משחקים), הפועל באר שבע עם 46 (20), הפועל תל אביב לה 45 (20) וחיפה שצברה 44 נקודות ב- 18 משחקים.

ניצחון גם לקבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד ממחוז השרון. יריבתה, הפועל תל אביב צפון "יכלה לחסוך" את נסיעת 200 הקילומטרים מאחר ותוצאת המשחק בסיבוב הראשון והשני זהות- 1:3 לחיפה/נהלל. קבוצתו של ליעד לבנסולד ממוקמת חמישית.

פעילות רעשנית בילדים ג' כשמדובר בניצחונות. שלושה ניצחונות בשלושה משחקים. המוליכה מכבי "עודד" חיפה אותה מאמן בני הרשקוביץ זכתה במקום הראשון ואיש לא יוכל לגזול אותו ממנה. שישה מחזורים לסיום הפער בינה לשנייה במחוז השרון, מ.ס.נשר עומד על 14 נקודות. פעמיים השנה כבשה 20 שערים במשחק, בשני המקרים מול מכבי הרצליה ב'. בסיבוב הראשון 3:20 והשבת 1:20.

שלישית במחוז המדובר מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ג') שזכתה בשני ניצחונות רצופים. ברביעי השלימה ניצחון כפול על מ.ס.נשר במשחק מותח 7:8, חלפו שבעים ושתיים שעות ומול מ.ס. קדימה/צורן הלך קל יותר. קבוצתו של שמעון הרוש ניצחה ללא קושי 1:11 והצטרפה מחדש למאבק הסגנות.

שעות נוספות עבדו גם שחקני טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה אותם מאמן משה שושן. הם הוכיחו שבכדורגל לא הכול צפוי. בסיבוב הקודם התאמצו לסיים בתיקו ביתי 5:5 מול הפועל רעננה ודווקא במגרש השרוני מבול שערים חיפני 7:22. כדי להשלים צמד ניצחונות שבו הביתה וגברו על הפועל תל אביב צפון 3:11. שש הנקודות העלו זמנית את החיפנים למקום הראשון עם 49 נקודות לפני מכבי נתניה (48) עד שזו תשלים את משחקה. כמעט ברור ש"משחק העונה" מול מכבי נתניה ב"קצף" יחרוץ את גורל הזוכה במחוז השרון.

פחות דרמטי מאבקה של קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן לירן אהרן. באמצע השבוע סיימה בתיקו ביתי 8:8 והעלתה את מאזן נקודותיה לשבע, בשבתהפסידה בנהלל למ.ס.נשר 4:2.

(האתר הרשמי, ג'ו הירש)