שומרים על הבית מול באר שבע
EN threads facebook youtube instagram tiktok
שומרים על הבית מול באר שבע
מאת: יצחק הברמן , |  שלישי , 25/04/2017

שומרים על הבית מול באר שבע

גולת הכותרת של המשחק המסקרן בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, תהיה מן הסתם ניגודי המטרות. האלופה שיוצאת ובדרך מהדרום תבקש לבסס את מעמדה לקראת ארבעת משחקי הסיום ולצבור שלוש נקודות נוספות ומנגד, הניצחון באם המושבות על מכבי פתח תקווה מעורר מחדש את תאבונם של החיפנים הלוטשים עיניהם לעבר המקום הרביעי, אולי אפילו השלישי. צילום: כתום צלמים

כדי להעשיר את הניגודים, אי אפשר שלא להתייחס לעובדה שבאר שבע תגיע מלאת מרץ כדי לנסות ולתייק באלבום האליפות שלה את "סמי עופר". לירוקים של גיא לוזון תוכניות משלהם. בפעם האחרונה שבאר שבע ניצחה באצטדיון החיפני החדש...אופס, לא הייתה גם פעם ראשונה. חיפה שמבצרה הביתי נפרץ מספר פעמים לא קטן (השנה ששה הפסדי בית) אינה ששה לוותר בקלות על מעמדה בעיר הכרמל , גם כאשר היא בעמדה נחותה ורחוקה 30 נקודות מיריבתה. החיפנים ירצו מן הסתם לשמור על המסורת המספרת שמאז 15 במרץ 1997 (יותר מעשרים שנים !!), השאירו לפחות נקודה בבית. המספרים פנטסטיים. מאז חיפה ארחה 19 פעמים, ניצחה ב-16 מהם ובשלושה משחקים סיימה בתיקו. בבאר שבע זוכרים שלירון בסיס כבש את שער הניצחון לרשת חיפה ומאז הירוקה שומרת בקנאות על ביתה וממאנת להיכנע, כפי שתרצה לעשות גם הפעם למרות פערי האיכות והמיקום.

החיפנים מעולם לא שיחקו ב"פלייאוף" העליון כשהפרש השערים שלהם שלילי. אם לקראת משחק החוץ בבית העליון הבאנו לכם את המשחקים בין השתיים בבאר השבע, הפעם נעים יותר להיזכר. לראשונה זה קרה בעונת 1988/89. אחרי שתי תוצאות 0:0 בליגה הרגילה, חניכיו של אמציה לבקוביץ שאימן בחיפה לא השאירו ספק מי טובה יותר, ניצחו 0:3 משערים של ניר קלינגר, ראובן עטר וזאהי ארמלי וזכו באליפות השלישית.

חלפו שנתיים והשתיים שוב בחלק העליון למפגש כפול. אותנו מעניין המשחק הביתי שהסתיים בניצחון חיפני 0:1 משער עצמי מרגלי אלי אוזן האורח. שנים רבות תחלופנה עד שהדרומיים יחזרו למרכז הבמה. לפני ארבע שנים צמד משחקים בפלייאוף הראשי כשחיפה שולפת תיקו בבירת הנגב ומנצחת בגומלין 1:2 משערים של שובל גוזלן בדקת הפתיחה וחברו אלון תורג'מו נעל את המחצית הראשונה בשער שני. בתווך איזן זמנית מאור בוזגלו מבעיטה חופשית. סרט דומה כעבור שנה. תיקו חוץ, חיפה רעבה לקראת סיום העונה ו"מתפוצצת" בבית 0:4 מצמד של חן עזרא, יוסי בניון ואלון תורג'מן.

גם אשתקד, מחזור אחד לפני סיום העונה, כאשר הבאר-שבעים הכינו תוכניות לחגוג את מסיבת האליפות שלהם ב"סמי עופר" וגם לשבור את מסורת ההפסדים בו, לא הספיק שערו של אקס חיפה, מאור מליקסון שהבקיע שער יתרון שנמחק עם שער שוויון מרגלי חן עזרא והשיא באותו שער נפלא בתוספת הזמן מרגלי המגן לשעבר אייל משומר. חיפה דחתה לאורחיה את חגיגות האליפות בשבוע. שתי הקבוצות שמחו בסיום העונה אחרי שהחיפנים שגם הדיחו את באר שבע מהגביע, חגגו זכייה בגביע המדינה אחרי 18 שנים.

גם השנה חיפה היא אחת משלוש הקבוצות שניצחו את באר שבע (1:2) ולמעשה מאז ההפסד האחרון לפני עשרים שנים, למעט עונה אחת בה הסתיימו שני משחקים בליגה הרגילה בשתי תוצאות תיקו, אין עונה שחיפה לא ניצחה את באר שבע לפחות פעם בעונה. התימשך המסורת הנפלאה במשחקי הבית בכלל ובפלייאוף בפרט ?

מאז קום המדינה שתי הקבוצות שיחקו ביניהן 92 פעמים ולחיפה, למרות העונות הלא מוצלחות בשנים האחרונות, יתרון עם 39 ניצחונות מול 25 הפסדים ו-28 תוצאות תיקו. כמספר הזה (28) מאזן הניצחונות הביתיים של הירוקים. בחוץ תמיד הלך קשה יותר, בבית השמיים הם הגבול.

הירוקים חוגגים ניצחון על ב"ש בסמי עופר במחזור הרביעי (האתר הרשמי, ראובן כהן)