על המפגשים בין הירוקים לצהובים ב"פלייאוף"
EN threads facebook youtube instagram tiktok
על המפגשים בין הירוקים לצהובים ב"פלייאוף"
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 07/05/2017

על המפגשים בין הירוקים לצהובים ב"פלייאוף"

רגע לפני המשחק הערב (20:15), ההיסטוריון שלנו מציג בפניכם את המשחקים בין הקבוצות במהלך הפלייאוף. צילום: האתר הרשמי מכבי חיפה

עד כמה שהתחזית נשמעת הזויה, עדיין נותר למכבי חיפה סיכוי תיאורטי להתברג לארבעת המקומות הראשונים . הכיצד? "פשוט מאוד": ליקוט כל תשע הנקודות האפשריות, כבר נראו דברים מעולם. לחיפה נותרו שני משחקי בית נגד מכבי תל אביב ופתח תקווה ומשחק חוץ בסכנין. שילוב בין נקודות ויוקרה - האורחים סיימו את העונה בליגה, כאמור לחיפה סיכוי תיאורטי לממש "משהו" בפיניש לעונה פחות טובה מהצפוי.

לפני המשחק הקודם, הראשון ב"פלייאוף" בו מכבי התארחה בנתניה הבאנו את תוצאות המשחקים בין השתיים כשתל אביב מארחת, הפעם עולים צפונה. משונה לקבוע שאת הראשון מבין משחקי ה"פלייאוף" הן התחילו דווקא בחלק התחתון (1987/88) ואת המשחק הזה לא ישכחו גם בעוד מאות שנים ומשחקים. חיפה ארחה בקריית אליעזר לעיני אלף צופים בלבד וגמלה להם בשער על כל מאה צופים - 0:10 מהדהד מארבעשער של זאהי ארמלי, צמד מרגלי עופר מזרחי והשלמות של איתן אהרוני, אברהם אבוקרט, ניר קלינגר ואיתי מרדכי שיחגוג גם הפעם, כאשר יצטרף לסיבוב האליפות של קבוצת הנוער לפני המשחק, אותה הוליך לאליפות ה- 14 והרביעית האישית שלו.

מכאן ואילך רק "פלייאוף עליון" כשחיפה תמיד משתתפת בהם. בעונת 1989/90 מכבי נקלעה לפיגור ביתי משער של ג'קי צרפתי, לא נרדמה והפכה את התוצאה לניצחון 1:3 מרגלי עופר מזרחי, אריק חרוליקן וציון מרילי. בחלוף עונה תל אביב ניסתה להילחם בעליונות חיפנית בולטת שהוליכה אותה ל"דאבל". בסיום הליגה הרגילה צמד מפגשים שהוסיפו לחיפנים שש נקודות. שוב, בבית פיגור משער של אנדריי באל המנוח שבהמשך יהפוך לאחד ממאמני חיפה בעונה הגדולה מכולן (93/94) שהסתיימה ללא הפסד. ראובן עטר השווה, אחרי דקה אבי כהן החזיר לצהובה את היתרון אבל אלון חרזי ואייל ברקוביץ חוללו מהפך וניצחו 2:3.

חלפה עונה והיוצרות התהפכו. תל אביב סיימה בצורת בת 13 שנים בהן לא זכתה בתואר וזכתה באליפות. בשני משחקיה מול חיפה ב"פלייאוף" העליון ניצחה בתוצאה זהה 1:5. בחיפה היו אלה אבי כהן ה"ירושלמי" (צמד), איציק זוהר, אלי דריקס ומאיר מליקה שהבקיעו למנצחים, ראובן עטר ניחם משהו בפנדל לקראת הסיום.

תשע שנים מאוחר יותר, הירוקים פגשו את הצהובים למשחק אליפות בקרית אליעזר. ראובן עטר, הלהיב את ההמונים כבר בדקה העשירית עם "בומבה" לרשתו של שטראובר ממרחק 16' מ'. בדקה ה- 16 מסר מיכאלסקי כדור עומק לקלשצ`נקו והחלוץ המהיר לא נכשל מול שוער מכבי תל אביב ועשה 0:2. מחזיקי הגביע הטריים לא נכנעו בקלות. החלוץ הצ`יליאני, גולדברג (40', ו-63'), קבע שיוויון  אבל בדקה ה- 78', בניון ופראליה החליפו ביניהם מסירות באגף השמאלי, האחרון הגביה כדור למרכז השדה ומיכאלסקי שלח "פצצה" שטוחת מסלול לרשתו של שטראובר. הקבוצה מהכרמל הוליכה 2:3 אבל איש לא פילל שיחלפו רק 5 דקות והאליפות המתוקה תצופה בקצפת מרירה, ואז הגיעה הטרגדיה שחיסלה את כל החלום והפכה אותו לסיוט. 

המשחק הביתי הבא בחלק העליון של הטבלה נערך בעונת 2011/12 ובפעם השלישית חיפה פיגרה בתוצאה ומי כבש לזכות התל אביבים בקריית אליעזר ? אלירן עטר !! שמחתו אז ארכה שלוש דקות בלבד, יניב קטן וויאם עמאשה ניצחו 1:2 כבר במחצית הראשונה.

משחק דרמטי מאין כמוהו נערך בשלהי עונת 2012/13. חיפה נותרה בעשרה שחקנים בקריית אליעזר אחרי שגוסטבו בוקולי הורחק בניסיון להרחיק כדור בידו מקו השער, צפתה בגונזאלו גארסיה כובש צמד אבל בפתיחת המחצית השנייה הצליחו הבלם דקל קינן וחן עזרא להשוות בתוך שתי דקות.

תיקו זהה עונה לאחר מכן. ערן זהבי הבקיע צמד ולא לקח בחשבון שגם מהעבר השני ישנו שחקן שמתקנא בו. הגיח רובן ראיוס והבקיע אף הוא שניים במחצית הראשונה (2013/14). ראיוס יכבוש גם את השער היחיד ב"פלייאוף" עונה לאחר מכן (14/15) והדו-קרב בינו לבין ערן זהבי נמשך. האחרון כבש ראשון, החיפני גמל בדרך ל-1:1. אשתקד נולדה תוצאת התיקו השלישית ברציפות ב"סמי עופר", הפעם ללא זהבי וראיוס, והרשתות לא נעו ולא זעו.

עד היום השתיים נפגשו בליגה הראשונה 152 פעמים כשחיפה מנצחת ב-48 מהם, מפסידה ב-59 ומסיימת 45 בתיקו. חיפה כבשה 195 שערים וספגה 215.

עונת 2011/12. מהפך כבר במחצית הראשונה (האתר הרשמי)