מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') זכו בגביע המדינה
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') זכו בגביע המדינה
מאת: יצחק הברמן , |  חמישי , 11/05/2017

מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') זכו בגביע המדינה

עוד גביע לארון הפרסים של מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') שעמדו הלילה על הפודיום באצטדיון רמת גן בתום משחק דרמטי מאין כמוהו בסופו ניצחו את הפועל תל אביב 1:2. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

הדרך שקבוצתו של יורם בסר עשתה עד שהקפטנים דאוד מרעי ובן פרנקו קיבלו את הגביע לידיהם, מזכירה את הדרך שעשתה אשתקד הקבוצה הבוגרת שגברה על כל אריות הליגה. בשלב הראשון החיפנים הביסו את הפועל מעגן מיכאל 0:4. בשלב השני סילקו מדרכם את מכבי "אלדר" תל אביב 0:2. בשמינית הגמר חזרו מסכנין עם ניצחון משכנע 0:4 וברבע הגמר הגיעו לשיאם כשהעיפו ממעגל הגביע את בני יהודה, הטוענת לאליפות 0:1. גם בחצי הגמר דרמה גדולה שהסתיימה בתיקו 2:2 מול מכבי נתניה ואחר כך דו-קרב פנדלים בו הירוקים ניצחו 3:4.

שחקני נערים ג' עם ההורים הגאים. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

ואז הגיע הגמר מול הפועל "רמי" תל אביב, עוד קבוצת צמרת שנאבקת על הכתר ומדורגת כרגע ראשונה במחוז המרכז. נראה היה שלבחוריו של יורם בסר יהיה קשה לחלוף על פניהם, בפרט כאשר ה"אדומים" הצליחו לנצח פעמיים את חיפה בליגה בתוצאה זהה (1:2). אלא ששר ההיסטוריה דאג להופיע בתזמון מושלם. יורם בסר לא רצה להיפרד מהגביע בו זכה עם חניכיו העכשווים כששיחקו אשתקד בילדים א'. שחקני הההווה הלכו בדרכו וביקשו לזכות בגביע שלישי ברציפות אחרי שעשו זאת כששיחקו בילדים ב' וילדים א'. השילוב של המאמן והשחקנים הוליד גביע ירוק ראשון העונה.

שילוב מנצח. יורם בסר ושחקניו. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

זה לא נראה כך בדקה העשירית אחרי שהפועל עלתה ראשונה על לוח התוצאות- 0:1. בגביע כמו בגביע, שחקני חיפה התעשתו, לחצו על דוושת הגז עד הסוף ו...החמיצו ללא הרף. משנדמה היה שמחוגי הזמן ישיגו את רצון החיפנים הגיח ירין כהן וכבש את שער השוויון, עמוק בתוספת הזמן. כהן היה גם זה שכבש את אחד משני השערים בחצי הגמר מול נתניה. הקבוצות נכנסו להארכה בת עשרים דקות ולפני שזאת הסתיימה, הופיע סוף פודגוראנו שגם לו שער בחצי הגמר והכניע את הפועל 1:2 בשער ניצחון שהטריף את כל מי שהגיע מחיפה ומדובר בכל אנשי מחלקת הנוער.

שחקני מכבי "מקס" חיפה "חונקים" את סוף באהבה לאחר השער. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

משנשמעה שריקת הסיום כולם קפצו על כולם. גביעי העבר נשכחו- מכבי "מקס" חיפה מחזיקת גביע המדינה לנערים ג' לעונת 2016/17 וגם בעלי הזיכרון המעולה ביותר יתקשו למצוא בהיסטוריה חבורת שחקנים שהצליחה לזכות ברציפות בשלושה גביעים בשכבות גיל שונות.

מאמן הקבוצה הוותיק, יורם בסר, לא ידע נפשו מאושר: " אני מצדיע לשחקנים ששיחקו מצוין מול אחת הקבוצות המעולות בישראל. לא באנו להתגונן, באנו לקחת את הגביע. שלטנו במשחק כמעט לכל אורכו, החמצנו אבל אני שמח שידענו לשחק עד הדקה האחרונה ולא להיכנע, בדקות ההארכה שלטנו בצורה מוחלטת והגיע לנו לזכות בגביע. זה היה גמר טיפוסי עם סיום מתוק. אני מסיר את הכובע בפניהם של שחקני שעברו עונה לא יציבה והגביע מהווה עבורם בונוס. בדרכנו לגביע חלפנו על פני הקבוצות הכי חזקות שיש. אני מודה לכל הצוות שליווה את הקבוצה".

"מסיר את הכובע בפני השחקנים" יורם בסר. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

הרכב מחזיקת הגביע: אריאל ברדוגו, שון בודק (גיא סנקר), אדר אזוראל, דאוד מרעי, בר שרביט, בן פרנקו (תומר בוקילה), משה גולן, אברהם בלטה, סוף פודגוראנו, טום ברקוביץ (סולימן בריה), סתיו בנקין ( ירין כהן).

רגעי ההנפה. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

 

** במשחק גמר גביע לקבוצות ילדים ב' נוצחה אתמול מכבי "אפרים" חיפה על ידי מכבי פתח תקווה 1:0 משער שנכבש בתחילת השליש האחרון.