המספרים מספרים: המפגשים בדוחא
EN threads facebook youtube instagram tiktok
המספרים מספרים: המפגשים בדוחא
מאת: יצחק הברמן , |  שבת , 13/05/2017

המספרים מספרים: המפגשים בדוחא

לקראת המפגש הערב (18:00), הכנו לכם סקירה קצרה על היסטורית המפגשים בין הירוקים לבני סכנין. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

חמישי או שישי? זאת השאלה שכדורגלני בני סכנין ומכבי חיפה ישאלו את עצמם לפני עלותם לכר הדשא ב"דוחא". שתי הקבוצות סיימו למעשה את העונה, מבחינת האפשרות התיאורטית להשיג כרטיס לאירופה ונותר להן רק לנסות ולשפר עמדות "פנימיות". עבור חיפה שלא דורגה מאז 1988 מתחת למקום החמישי, המטרה יוקרתית יותר.

ל"ירוקים" נקודת ציון נוספת אליה לא ירצו להגיע: קבוצתו של יוסי אבוקסיס היא הקבוצה היחידה בליגת העל שגברה על החיפנים בשלושת משחקי הליגה ביניהן, פעמיים ב"סמי עופר" (2:1 ו-1:0) ופעם בסכנין (1:0). בהיסטוריה של המפגשים הקודמים, רק פעם אחת גברה על רעותה שלוש פעמים בעונה ואז, לפני 13 שנים מכבי חיפה ניצחה את סכנין כשזו העפילה לראשונה בתולדותיה לליגה הראשונה (0:1, 0:1, 1:4).

כשמסתכלים על מפגשי השתיים בשלב ה"פלייאוף העליון", סכנין הצליחה להתברג פעמיים אל בין שש הראשונות. לחיפה המעמד מוכר היטב. בשני המקרים, כאשר המשחקים נערכו בביתה של סכנין, החיפנים חזרו עם מלוא הנקודות. בעונת 2013/14 ניצחו בחוץ 0:2 משעריהם של רובן ראיוס ואלון תורג'מן ואשתקד היה זה שחר הירש שנכנס כמחליף וצהל עם חבריו אחרי שכבש את השער הבודד, שער הניצחון.

בכלל, כשחיפה משחקת מחוץ לביתה מול סכנין, היא מצליחה. 20 משחקים כאלה התקיימו, חיפה ניצחה ב- 9 מהם, הפסידה רק ב- 5 ובשישה משחקים לא הושגה הכרעה. בשני משחקים מאלה לא הושגו שערים והושגה תוצאה 0:0. ביתרון הכללי לחיפה עדיפות מול בני סכנין בחוץ. שחקניה כבשו 25 פעמים את שער סכנין שמצדה פגשה 18 פעמים את הרשת החיפנית.

רוצים להשיג ניצחון על סכנין. צילום: האתר הרשמי (ראובן כהן)