סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 14/05/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

הנוער חגג עם גל קתבי (ארבעה שערים) בשכונה, הנערים המשיכו לעבר הפלייאוף, ניצחון מדהים לנהלל בילדים והטרום על סף פסגה (האתר הרשמי, ג'ו הירש)

ככה בדיוק מסיימים עונה. האלופה החדשה-ישנה, מכבי "שמואל" חיפה מילאה את מכסת הבית שלה עם ניצחון מרשים על בני יהודה 1:6, בדיוק כפי שעשתה לפני שלוש שנים כשניצחה את ה"זהובים" בתוצאה זהה ב"קצף". האחרונים שניצחו בפעם האחרונה בחיפה לפני 30 שנים (!!) בתוצאה 1:2 נתקלו גם הפעם במשוכה גבוהה. מי רוצה להפסיד בבית במחזור הסיום? על אף שחיפה הופיעה ללא חמישה משחקניה שהיו שותפים לתואר. שאיישו את הרכב וספסל הקבוצה הבוגרת בסכנין (איתן וולבלום, עמית זנטי, יהב גורפינקל, מוחמד אבו-פאני ויונתן לוי), לרגע לא היה ספק מי תנצח.

בעקבות הניצחון החיפנים הרחיבו את הפרש השערים מהסגנית החדשה, מכבי תל אביב, עד כדי 14 נקודות. גיבור המשחק, החלוץ גל קתבי שנעדר מרוב שלבי העונה עקב פציעה קשה, הפעם השלים את החסר וחיקה את דור חוגי, חלוץ קבוצת הנוער והיום בבוגרי הפועל רעננה, שהיה האחרון לכבוש ארבעשער לפני למעלה משלוש שנים לרשת בית"ר טוברוק (1:4). המאמן איתי מרדכי התמוגג מנחת כשקתבי מיהר לכבוש ראשון (10) וגם מיכאל בן-ברוך (30) הכפיל במחצית הראשונה. האורחים חזרו משום מקום בתחילת המחצית השנייה (52) אלא שלקתבי היו תוכניות משלו. בתוך רבע שעה (79,66,64) כיבה את תשוקות היריב להפתיע.

בדקות הסיום הוכנסו שני שחקנים "זרים" למגרש. מדובר במג'די אבו-טפלא ונדב מוסנקו, מקבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה (השלוחה בנהלל). זה היתרון העצום בהחזקת קבוצות בעמק יזרעאל. אבו-טפלא מופיע במדור זה לעתים קרובות ולא במקרה. הוא מלך שערי הקבוצה מנהלל (35 שערים) וגם הפעם, בהופעת בכורה בקבוצת הנוער חש כדג במים והבקיע (86) שער בכורה אישי שבע דקות אחרי שנכנס למגרש. אגב קתבי, אבו-טפלא כבש העונה ארבעה שערים במשחק, מול בקה אל-גרביה. שיתופם של השניים מהווה יותר מרמז היכן יופיעו בעונה הבאה.

הרכב חיפה: רועי פוקס, פיטר אליאס (מג'די אבו-טפלא/79), גיורגי דרסיליה, סהר דבאח (אלון אזוגי/63), עופרי ארד, אופק נדיר (נדב מוסנקו/73), איאס עארף, אדם אבו-ג'אנב, ליעד מרדכי (מחמוד ג'אבר/63), מיכאל בן-ברוך (שניר טליאס/75), גל קתבי.

גל קתבי. רביעייה מרשימה (האתר הרשמי, ג'ו הירש)

בקבוצת נערים א' מכבי "יואל" חיפה העיניים נשואות לעבר יום רביעי הקרוב עת ישחקו בגמר גביע המדינה מול מכבי תל אביב. את תואר האליפות ה"ירוקים" הפסידו ל"צהובים" ולכן נותר לחניכיו של אברהם אבוקרט להתכונן בראש שקט למשחק הכי חשוב שלהם העונה , בתקווה לחלוקת תארים. זאת גם הסיבה שהעדיף להשאיר על ספסל המחליפים שניים משחקניו הבולטים, שאדי מסארווה ומאור לוי, במשחק החוץ מול הפועל קריית שמונה שהסתיים בתיקו 1:1. המקומיים עלו ליתרון (17) אך גיא דהן עם שער בכורה בנערים א' (לזכותו בנוער שבעה שערים) כעבור עשרים דקות חילק את הנקודות.

שני מחזורים לסיום העונה ומכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מנהלל) מתוסכלת.  בשבת ממתין לה "משחק עונה" בקריית חיים מול סגניתה, הפועל חיפה כאשר היא כבר יודעת ששחקני יריבתה יקיפו את המגרש עם דגל המדינה, גם אם יפסידו לקבוצתו של אריק מלכה המוליכה את הטבלה בהפרש שערים אדיר. השחקנים בירוק מחפשים כעת רק לנצח (או תיקו) כדי לסיים ראשונים ול"אכול את הלב" שהתקנון אינו מאפשר לשתי קבוצות ממועדון אחד לשחק בליגת העל. גם כך, העונה תהיה נפלאה כי ה"שמעונים" ממשיכים במסלול של 25 משחקים רצופים ללא הפסד (!!) וגם משחק חוץ קשה נגד הפועל חדרה עבר בשלום. עם ניצחון 0:2 משערים של מור סוברנו וירמוק חמאיסי שהסתירו את היעדרם של מג'די אבו-טפלא ונדב מוסנקו ששיחקו עם קבוצת הנוער מ"קצף", האלופה. ערב "משחק העונה" ההזוי, לשתי הראשונות 75 נקודות.

שתי קבוצות נערים ב' במועדון הירוק עורכות הכנות אחרונות לקראת פתיחת משחקי ה"פלייאוף" שייפתחו בשבת בהשתתפות שש קבוצות, שלוש מהליגה הצפונית וכמספר הזה מהדרומית בה מופיעה מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף. ברור שבשלב זה תהיה "התנגשות ראשים" והן תשחקנה זו מול זו. בינתיים הן מחדדות את יכולת הכיבוש. מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" שיחקה השבוע שני משחקים וכבשה תריסר שערים מול קבוצות חלשות ממנה בהרבה. באמצע השבוע ניצחה בבית את גדנ"ע תל אביב 0:5 מצמדי שערים של ליאור טימוטי ורועי מרדכי ושער של איברהים ג'ואברה. בשבת קבוצתו של ערן ססי נשארה ב"קצף" והעלתה הרבה קצף. רועי מרדכי המשיך להרשית והבקיע את הראשון מפנדל (14). משנדמה היה שקבוצת התחתית בית"ר תל אביב/רמלה תסיים בתוצאה מינימלית, ברז ההבקעה החיפני נפתח ובמחצית השנייה נכבשו שישה שערים נוספים במעמד צד אחד: מרדכי הוסיף שער (52), חברו איברהים ג'ואברה לא חיכה זמן רב (54) וחלפו שתי דקות עד שסוף פודגוראנו, גיבור השבוע שהבקיע את שער הניצחון בגמר...נערים ג', כבש גם כאן (56) את שערו העשרים (!). מרדכי השלים רביעייה בדקות 61 ו-77 וג'ואברה קינח עם השריקה לסיום (80).

שבוע מוצלח גם לנערי מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' מנהלל) של אביב קנפו. אמנם באמצע השבוע איבדו שתי נקודות ביתיות וסיימו בתיקו 1:1 מול השלישית בית"ר טוברוק שתשתתף אף היא ב"פלייאוף" (כבש עדאל עלאם), כעבור שלושה ימים יצאה לסכנין מהמקום השביעי ושבה עם שלוש נקודות אחרי ניצחון 0:2 משערים של מוחמד רביע מנערים ג' לו היה זה שער בכורה בנערים ב' (44) ויצחק כהן בתוספת הזמן. הקבוצה תסיים במקום השני (63 נקודות) אחרי הפועל רעננה (68) שהוכתרה לאלופה.

שאפו לקבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה, גיבורת השבוע, שהכניסה לארון הפרסים הירוק העמוס את הגביע היחיד עד כה (1:2 מול הפועל תל אביב). ניתן היה לחשוב ששחקניו של יורם בסר שבעים, כנהוג אחרי שכרון חושים באמצע השבוע. כך לפחות נראו הדברים בעשרים הדקות הראשונות במשחק החוץ מול הפועל פתח תקווה מתחתית הטבלה. הביתיים ניצלו את העייפות החיפנית וכבשו ראשונים (20), לשחר הרפז שלא כבש עד היום היה מענה (34). המלאבסים לא ויתרו, החזירו לעצמם את היתרון, חמש דקות מפתיחת המחצית וגם הפעם הגיע מענה מרגלי אברהם בלטה שהעלה את מאזן שעריו ל-32. מכאן ואילך מחזיקת הגביע לא הרפתה. משה גולן חולל מהפך מהנקודה הלבנה (55), הרפז הכפיל את מנת שעריו האישיים וכובש חדש נוסף נכנס לרשימה החיפנית, תמיר ארבל (74).

(האתר הרשמי, ג'ו הירש)

יש רחמים בקריית חיים. המארחת הפועל חיפה ניצלה את טוב ליבה של קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד והצליחה במה ששום קבוצה אחרת בליגה לא הצליחה, לכבוש שלושה שערים לרשת קבוצתה של ענבל נמני-קנפו. גם במשחק הראשון בנהלל נכבשה שלישייה ורק אחת (0:3 לנהלל), הפעם מבול שערים ותיקו 3:3 המאפיין קבוצות שסיימו את העונה. מוחמד רביע ששיחק ביום שישי עם נערים ב' כבש בשבת צמד והוא עם ח"י שערים, רוי קטרי השלים והשאיר את קבוצתו עם הפסד בודד בלבד שהכריע את גורל האליפות.

הגענו לילדים. ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה גברה בביתה על בית"ר ירושלים 0:3 וניערה מכתפיה את המנוצחת שביקשה לעצמה את המקום הרביעי. באליפות חניכיו של אופיר מסיקה כבר לא יזכו בגלל שהם מרוחקים תשע נקודות מהפסגה בה מחזיקה הפועל תל אביב (53 נקודות), על המקום השלישי תוכל להתחרות כי לחיפה ולמכבי תל אביב מאזן נקודות זהה (44 ).

גולן פרל וקבוצתו מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א') המתינו לטוענת לבכורה בית"ר טוברוק שהגיעה לנהלל בחששות שמא תופתע. בפועל נגמר 0:1 לנתניה שהשאיר את שחקני נהלל במקום התשיעי.

לא קל היה לעופר קולטון, מאמנה של קבוצת ילדים ב' מכבי "אפרים" חיפה להרים את המוראל לחניכיו, ארבעה ימים אחרי שנוצחו בגמר הגביע על ידי מכבי פתח תקווה, במשחק בו רוב דקות המשחק השליטה הייתה ברגלי החיפנים. עם האכזבה עלו למשחק ביתי וניצחו את בית"ר ירושלים 2:3 שהשאיר את הקבוצה במקום הרביעי עם 50 נקודות, אחרי הפועל באר שבע והפועל תל אביב (52) ומכבי תל אביב (56). לקבוצות במקום השני והשלישי שלושה משחקים עודפים, חיפה לא תוכל להשלים את החסר ובכל זאת הסגנות בהישג יד.

עכשיו ל"פצצת השבת". אלמלא ההתרחשויות בקבוצות הבכירות יותר, קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד הייתה זוכה לתשומת לב גדולה. קבוצתו הצנועה של ליעד לבנסולד בה אי אפשר לחשוד שהיא כובשת שערים סדרתית המתינה לשלהי העונה ו"התפוצצה" לתוך רשתה של מכבי תל אביב 1:7 (!!). תוצאה מטורפת זו חיסלה לתל אביבים מהמקום השני את חלום המקום הראשון בשעה ששחקני נהלל נותרו במקום הרביעי.

הפסד וניצחון בילדים ג'. מכבי "עודד" חיפה שברחה מיריבותיה לפני שבועות רבים, התאמצה במגרש הביתי וגברה על מ.כ.נווה יוסף העיקשת 1:6. לקבוצתו של בני הרשקוביץ 60 נקודות ואחריה מ.ס.נשר ונווה-יוסף (46). מי שיכלה לנצל את המצב היא מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן שמעון הרוש אלא שהיא הפסידה בחוץ לניר רמת השרון 6:3 והחמיצה את האפשרות להעפיל למקום השני ולשמש סגנית ל"אחותה הבכירה".

התפתחות מפתיעה במחוז השרון בטרום א'. מה איכפת לשחקניו של משה שושן ממכבי "ישעיהו" חיפה אם קברניטי ההתאחדות החליטו לא להעניק צלחות אליפות לליגות מנערים ג' ומטה ? הם רוצים את המקום הראשון ולא קל להשיג אותו השנה. יריבתם, מכבי נתניה איימה על מעמדם ואפילו הצליחה לנצח אותם בליגה ולהדיחם בחצי גמר הגביע. בשבת הקרובה אמור להתקיים "משחק העונה" כשחיפה תארח את נתניה. אחרי משחקי השבת היוצרות השתנו. נתניה הפסידה במפתיע לרמת השרון 3:2 בזמן ש"ישעיהו" גברו על אחותה הקטנה מכבי חיפה גולדשנפלד 4:21. גם אם נתניה תנצח 0:30 עדיין חיפה תישאר ראשונה בזכות הפרש שערים פנטסטי (103-152) . אל דאגה, ה"ירוקים" יחפשו ניצחון כדי להמתיק במשהו את טעם שני ההפסדים הקודמים לנתניה. נחכה לשבת.

(האתר הרשמי, ג'ו הירש)

(האתר הרשמי, ג'ו הירש)