סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 28/05/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

שבת גדולה: אליפות בלי כרטיס עלייה ל"שמעון" חיפה- אלוף האלופים בידי נערים ב' בעקבות תשיעייה (האתר הרשמי, ג'ו הירש)

תמה ונשלמה עונת הכדורגל גם במחלקת הנוער.

לא קשה היה לשמוע את צהלות השמחה של כדורגלני מכבי "שמעון" חיפה (נערים א') שעה שערכו הקפת אליפות במגרשי אתו"ס בחיפה הסמוכים למתחם הנוער ב"קצף". לדקות אחדות "שכחו" שחקניו של אריק מלכה שהם אלופי הליגה הארצית הצפונית, למרות שבדומה למשה רבנו, יראו את הליגה ה (לא) מובטחת ממקום אחר. התקנון הכי הזוי בעולם הכדורגל עומד לאלופים לרועץ ובגלל שלמכבי חיפה ישנה כבר קבוצה אחת בליגת העל לנערים, ה"שמעונים" נפגעים מההחלטה ואת מקומם יתפסו הפועל חיפה מהמקום השני. לשתיים 79 נקודות אך ל"שמעון" הפרש שערים פנטסטי, בלתי ניתן להשגה גם אם יחידת הפרשים של המשטרה תדלוק אחריהם...

וזה קורה להם בפעם השנייה בשלוש השנים האחרונות. בעונות 2013/14 סיימה מכבי "שמעון" חיפה את הליגה הארצית במקום הראשון, ללא הפסד ועם פער בן 13 נקודות על פני מ.ס.נשר וגם אז "אכלו את הלב" כשראו את הסגנית זוכה בכרטיס עלייה שהפך לבדיחת העונה. נחמתם היחידה של אריק מלכה וחבורתו, השורה התחתונה שהיא אות ומופת לקבוצת נערים א', המדרגה האחרונה בפני שחקנים העוברים לשורות קבוצת הנוער. שניים משחקניו, מג'די אבו-טפלא ונדב מוסנקו כבר הופיעו בשורות האלופה מכבי "שמואל" חיפה בשני מחזורי הסיום ולא מן הנמנע שעוד יצטרפו אליהם. בכל מקרה, גם בלי הכרטיס בטקס חלוקת הצלחות לאלופות תופיע מכבי "שמעון" חיפה ולא סגניתה. תמונה סוריאליסטית, מזרח תיכונית טיפוסית. את הנעשה אין להשיב ושחקני העמק רצו והצליחו לסיים את העונה כמו גדולים. בכל מהלך העונה ניצחו ב-25 משחקים, הפסידו רק באחד (בבית מול אסי גלבוע) וארבעה משחקים לא הוכרעו. כבשו שמינייה אחת, שביעייה אחת, שלוש שישיות, חמש חמישיות, ארבע רביעיות, ארבע שלישיות, שמונה צמדים, פעמיים שער אחד ורק במשחק אחד מתוך 30 (!!) לא כבשו, באותו משחק הפסד. היום הביסו ללא תנאי במשחק חוץ את מ.כ.נווה-יוסף 0:5 ובשלל השערים התחלקו מור סוברנו, מג'די אבו-טפלא (מלך השערים עם 36 כיבושים), ירמוק חמיאיסי, רועי לוי עם שער בכורה ואליהו אברהם.

משחק לפרוטוקול נערך ב"קצף" ובו מכבי "יואל" חיפה (נערים א') שמרה בעור שיניה על המקום השני בליגת העל בנצחה את בית"ר ירושלים 1:2. מוחמד כנעאן ועמית מור הבקיעו לזכות קבוצתו של אברהם אבוקרט שהקדימה את מכבי פתח תקווה בהפרש שערים ולא הצליחה לזכות בגביע המדינה. את שני התארים השאירה השנה למכבי תל אביב ויחד עם זאת, מקבוצה זו עולה גרעין מצוין לקבוצת הנוער.

(האתר הרשמי, ג'ו הירש)

לא תמיד מקום שני מסמל שהקבוצה הטובה יותר אלופה. בליגה ה"רגילה" מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" (נערים ב') קבוצתו של ערן ססי 'הסתפקה' במקום השני כאשר חמש נקודות מפרידות בינה לאלופת הליגה הדרומית מכבי פתח תקווה. לחיפנים היה ברור שהפוטנציאל שלהם גבוה והדרך הטובה ביותר הייתה להוכיח זאת במשחקי ה"פלייאוף" בו נטלו חלק שש קבוצות משני המחוזות הבכירים. הקינוח טעים להפליא: נערי חיפה ניצחו "על האפס" בכל שלושת משחקיהם ובהפרשים אסטרונומים. את "יהויכים" חיפה (0:6), את הפועל רעננה (0:4) והיום התאמצו כדי לזכות בבכורה ורמסו את בית"ר טוברוק 0:9. הניצחון הבטיח לחיפה את המקום הראשון עם 9 נקודות (כמו למכבי תל אביב) והפרש שערים 0:19. שלושה שחקנים כבשו בכל המשחקים, רועי מרדכי עם שניים מול טוברוק, איברהים ג'ואברה אף הוא עם צמד וליאור טימוטי שהסתפק בשער בודד. מי שרצה יותר היה בן פרנקו שהבקיע פעמיים ואוריאל אלביליה. ממש על סף סיום העונה הצטרף לחגיגת הכובשים שי נהרי לו זה שער ראשון.

אם תרצו לבחור את מפתיעת העונה בליגות הבכירות לנערים ב', ללא ספק וללא מתחרים הזוכה היא מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב') מעמק יזרעאל. מאמנה, אביב קנפו גיבש תלכיד פנטסטי שסיים במקום השני במחוז הצפוני וגם היום, משנדמה היה שמכבי תל אביב תגיע לנהלל במטרה להשיג הפרש שערים עדיף על ה"אחות הגדולה" מחיפה, קבוצתו של קנפו העניקה פייט רציני למרות שבסיום נוצחה 4:3. מבין שלוש הקבוצות של הליגה הארצית הצפונית, רק "יהויכים" חיפה צברה שלוש נקודות. הפועל רעננה ובית"ר טוברוק נותרו עם בצורת נקודות.

אם ישנה נחמה פורתא לקבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה אותה מאמן אופיר מסיקה, ימצאו אותה בחמשת הניצחונות הרצופים בסיום העונה במחוז המרכז. הקבוצה מדורגת במקום הרביעי בעקבות ניצחון החוץ המשכנע על הפועל ירושלים 0:5. ניצחון חוץ קצרה גם מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א') שנסעה מרחק קצר כדי לנצח את הפועל מטה-אשר 3:4.

מתסכל יותר היה המסע בן 600 ק"מ שהמתין לשחקני קבוצת ילדים ב' מכבי "אפרים" חיפה (מאמן: עופר קולטון) שחזרו מבירת הנגב עם ניצחון 2:4 על הפועל באר שבע וסיימו את העונה במקום הרביעי. ניצחון גם למכבי חיפה גולדשנפלד של ליעד לבנסולד שניצחו בהוד השרון את הפועל המקומי 2:5.

בילדים ג' ניצחון כפול למחלקת הנוער. הזוכה במקום הראשון, מכבי "עודד" חיפה אותה מאמן בני הרשקוביץ, השלימה את העונה המוצלחת עם ניצחון ביתי על קדימה/צורן 4:8 ומספר שעות אחר כך, ניצחון חוץ לשמעון הרוש וקבוצתו מכבי חיפה גולדשנפלד על הפועל חדרה 4:15.

מקום ראשון/ אליפות לא רשמית- איך שלא תקראו למצבה של מכבי "ישעיהו" חיפה בהדרכת המאמן הוותיק משה שושן, לא ייקחו ממנה את המקום הראשון בטרום א' מחוז השרון. אמנם, הקבוצה צברה נקודות כמו סגניתה מכבי נתניה אך הפרש השערים הכריע לטובת חיפה שניצחה בשעת בוקר בטוברוק את בית"ר טוברוק נתניה 5:13. מכבי חיפה גולדשנפלד (מאמן: לירן אהרן) סיימה את העונה בהפסד 15:4 להפועל הוד השרון.

(האתר הרשמי, ג'ו הירש)

(האתר הרשמי, ג'ו הירש)