מנהל המשק הוותיק, זאב יקשין, יוצא לגמלאות
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מנהל המשק הוותיק, זאב יקשין, יוצא לגמלאות
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 05/06/2017

מנהל המשק הוותיק, זאב יקשין, יוצא לגמלאות

לאחר 30 שנות עשייה במכבי חיפה, זאב יקשין (71), יוצא לגמלאות ומסכם תקופה ארוכה במועדון הירוק: "מדובר בחוויה אדירה שאין כדוגמתה" (האתר הרשמי, ראובן כהן)

זאב יקשין הגיע למכבי חיפה ב- 1987 כאשר מכבי חיפה נקלעה למשבר מוראלי בעקבות מותו של שוערה אבי רן ז"ל בתאונה ימית בכינרת.

הוא החל לתפקד יחד עם חברי הנהלה חדשים והצליח להיות בין מובילי המועדון שחזר לזכות באליפות השלישית (1988) ובדאבל ההיסטורי (1991). בתחילת שנות התשעים החליף בתפקיד מנהל הקבוצה את דוד (לולו) ירון המנוח שעבר לשמש כמנהלה האדמיניסטרטיבי של מכבי חיפה כאשר נשיא המועדון, יעקב שחר רכש את הקבוצה בקיץ 1992.

יקשין (71), חווה עם הקבוצה את רגעיה הגדולים ביותר של קבוצה ישראלית בכלל ושל ה"ירוקים" בפרט. מיד עם כניסתו לתפקיד מכבי זכתה בגביע המדינה השלישי שלה וכעבור שנה המועדון שבר שיא חדש בשמי הכדורגל הישראלי שספק אם ינותץ אי פעם- אליפות בעונה בת 39 מחזורים ללא הפסד ליגה (!!). במקביל הקבוצה החלה לפרוח בשמי המסגרות האירופאיות והיה שותף להישג הנפלא שבו הקבוצה כמעט וחלפה על פני פארמה הגדולה (1993).

בשלהי שנות התשעים ולאור תרומתו הברוכה, התקבלה החלטה להפקיד בידיו את ניהול ואחזקת ה"משק" שהיה אז בחיתוליו בכדורגל הישראלי והפך את חיפה למודל לחיקוי. לא עוד אפסנאות רגילה אלא מערך לוגיסטי משובח אותו ניהל יקשין ביד רמה ושאב מהנעשה בעולם את מיטב השיפורים כדי להעבירם למתקן האימונים בכפר-גלים. לשיאו הגיע בעת שנתבקש על ידי נשיא המועדון וסגנו, עוזי מור, להכין את הקבוצה לשלב רבע הגמר בגביע אירופה למחזיקות גביע שאמור היה להפגיש במוסקבה הקפואה את לוקומוטיב מוסקבה ומכבי חיפה.

זאב יקשין. 30 שנות עשייה (האתר הרשמי, ראובן כהן)

יקשין הקים חמ"ל ודאג לכל פרט ופרט, עד השולי ביותר. זאת הייתה הפעם הראשונה שקבוצה ישראלית נאלצה להתמודד בתנאים לא מוכרים, מגרש מושלג וקור מקפיא עצמות, ולמרות ההפסד שחקני חיפה היו מצוידים בחליפות תרמיות וב"דובונים" שהקלו על תנועתם במגרש ומחוצה לו. כמובן שיקשין הצטלם עם הזמר מייקל ג'קסון שהלך לעולמו ובאותם ימים שהה אף הוא בבירת רוסיה וליתר דיוק באותה הקומה במלון בו שהתה הקבוצה.

כאמור, יקשין היה שותף לכל מסעותיה של מכבי חיפה באירופה. כמנהל המערך הלוגיסטי זכה לשבחים ממאות השחקנים ששיחקו במכבי חיפה והתפעלו עד כדי התלהבות מהסדר הרס"רי שיקשין הנהיג במהלך השנים. גם עשרות השחקנים הזרים שמצאו את מלבושיהם הספורטיביים "מתוקתקים" מדי אימון ומשחק לא חסכו שבחים מיקשין. רק פעם אחת נאלץ המנהל הלוגיסטי להישאר בישראל בזמן שהקבוצה המריאה למשימה אירופית בבולגריה. היה זה כשרעייתו דליה (57) שכבה על ערש דווי והוא נשאר לסעוד אותה בשעותיה האחרונות.

הזאב הותיק ניסה לסכם תקופתו מועדון הירוק: "קשה לסכם תקופה של למעלה מדור, אני יכול לומר שהתנהלות של כל המועדון השתנתה לחלוטין במהלך התקופה ובעיקר מאז כניסתנו של יענקל'ה, שבעקבות כך החלה בנייה מחודשת והוכנסו שיטות ניהול מודרניות שהביאו להישגים הרבים והציבו את המועדון היכן שנמצא כיום".

יקשין המשיך ואמר: "מדובר בחוויה אדירה שאין כדוגמתה, אתה חווה עשייה עצומה ומרגשת. כמו כן, במסגרת עבודתי נחשפתי למקומות רבים בעולם, שאילולא מכבי חיפה איני בטוח שהייתי זוכה לבקר בהם."

"עבורי מכבי חיפה זה לא רק היה מקום עבודה. עוד כילד אני זוכר עצמי בבית הספר מתאמן עם מאמן הספורט שלנו שבמקביל היה מאמן מכבי חיפה בפועל ושחקנים היו מגיעים על מנת להתייעץ איתו. יש לי ארבעה ילדים שבעקבות התפקידים שביצעתי נאלצו לגדול איתי במגרש".

לסיום, זאב אמנם יוצא לגמלאות אך ימשיך כמובן לעקוב מקרוב אחר המועדון: "אני מאחל למכבי חיפה לחזור להיות היכן שהיא צריכה להיות וזה בצמרת. מבחינת הקהל והאצטדיון אנחנו נמצאים בטופ, כעת נותר רק להחזיר את הקבוצה לשם." 

"מכבי חיפה זה לא רק היה מקום עבודה" (האתר הרשמי, ראובן כהן)