מכבי חיפה דורשת דגלי פריסה ביציע
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מכבי חיפה דורשת דגלי פריסה ביציע
רביעי , 23/08/2017

מכבי חיפה דורשת דגלי פריסה ביציע

במשך כשנה וחצי נאסר על ידי המשטרה להכניס דגלי פריסה לסמי עופר בניגוד למתרחש באצטדיונים אחרים בארץ ובניגוד לתקנות שקבעה המשטרה עצמה. במכבי חיפה יחד עם המנהלת החליטו לפתוח במאבק ופנו לשרים.

להלן המכתב אשר הוציאה מנהלת הליגה ומועדון כדורגל מכבי חיפה לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן והשרה מירי רגב:
 
הנדון: הכנסת אביזרי עידוד/דגל פריסה
 
 
 
בחודש ינואר 2017, פרסמה משטרת ישראל נוהל המסדיר את אביזרי העידוד המותרים לשימוש באירועי ספורט (מצ"ב לנוחיותכם הנוהל).
 
אין צורך להכביר בחשיבותו של נוהל כזה, שכן משחק הכדורגל הינו חגיגה תרבותית עבור האוהדים המגיעים לאצטדיונים והצופים במשחקים בשידורי הספורט. הסדרת הנושא מאפשרת יצירת פסיפס חגיגי כפי שניתן לראות במשחקים רבים ברחבי העולם כולו ולעתים אף בישראל ומנהלת הליגות אשר דחפה מיום הקמתה לייסודו של הנוהל מברכת על כך.
 
לצערנו, החל מהטמעת הנוהל (וזאת לאחר שאושר על ידי מפכ"ל המשטרה), אנו נתקלים בבעיות חוזרות ונשנות בכל הקשור ליישומו, להכנסת אביזרי עידוד בכלל ודגלי פריסה בפרט.
 
קבוצת מכבי חיפה היא דוגמא בולטת לקבוצה אשר "סובלת" מאי היענות לבקשותיה בנושא באופן קבוע וזאת לאחר שכל פניותיה מאז החלת הנוהל נענות באופן שלילי (וזאת אף פעמים רבות לאחר סחבת שנמשכת עד סמוך למועד המשחק עצמו), מסיבות כאלו ואחרות, כל זאת על רקע התחייבויות כתובות של הקבוצה לנקוט בכל אמצעי אשר ידרש על ידי המשטרה על מנת לאפשר את הכנסת הדגל ותפעולו בצורה ראויה לרבות הצבת מאבטחים/שוטרים נוספים, אמצעי תיעוד, מטפים ועוד ככל שידרש מתחת לדגל הפריסה (זאת בנוסף לאמצעים כפי שנקבעו בנוהל עצמו).
 
לא אחת דובר על שיטת "המקל והגזר". "המקל" אכן מיושם והמשטרה (כמו גם בתי הדין של ההתאחדות לכדורגל) נוקטת ביד קשה ובשלילת האפשרות להכנסת אביזרי עידוד לקבוצות אשר מפרות את הכללים. לצערנו "הגזר" מיושם באופן חלקי, מקומי ועל בסיס החלטות נקודתיות של מפקדים בשטח.
 
הדבר אמור גם לגבי כוחות כיבוי האש אשר להבנתנו מתייחסים באופן שונה לחלוטין לבקשות זהות לגמרי במקומות שונים ברחבי הארץ.
 
החלטות שליליות אלו אשר חוזרות על עצמן כאמור לעיל בהתייחס לכל הבקשות של קבוצת מכבי חיפה, מונעות את יישום "נוהל אביזרי עידוד מותרים באירועי ספורט" ולמעשה אף מייתרות אותו וזאת מעבר להנצחת השונות ותחושת ה"איפה ואיפה" בין קבוצות שונות ואצטדיונים שונים המשחקות באותה ליגה במדינת ישראל.
 
אנו פונים אליכם על מנת להורות על יישום ואכיפת הנוהל כפי שנכתב באופן שווה לכל הקבוצות בכל האצטדיונים ולפעול לקידום והעצמת חווית המשחק כאירוע.
 
אנו סבורים כי מדובר באינטרס משותף של כלל הגורמים ולכן נבקש את התערבותכם המיידית.
 
 
 
 
 
בכבוד רב,        
 
אורן חסון, יו"ר
 
מנהלת הליגות בכדורגל המקצועניות


המנהלת ומכבי חיפה פנו בעניין לא אחת למשטרה ונענו בשלילה. כעת הנושא הועבר לטיפול השרים.