מכבי "שמואל" חיפה מנצחת במשחק העונה!
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מכבי "שמואל" חיפה מנצחת במשחק העונה!
שבת , 12/03/2016

מכבי "שמואל" חיפה מנצחת במשחק העונה!

הירוקים הצעירים פגשו את מכבי ת"א "שחר" למפגש מרתק במתחם "קצף". מוחמד עוואד בצמד (23' ו-57') ועמית זנטי (34') כבשו עבור חיפה וקבעו את תוצאת המשחק. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

מחזור 20 בליגת טוטו לנוער סידר מפגש מרתק בין מוליכת הטבלה, מכבי "שמואל" חיפה לדולקת בעקבותיה, מכבי ת"א "שחר" כשהפער בפסגה לפני המשחק עמד על 3 נקודות בלבד. הבחורים של איתי מרדכי, הגיעו למפגש לאחר הניצחון המשכנע במחזור הקודם על בית"ר ירושלים ורצו להמשיך את המומנטום החיובי. מאמן הירוקים, ביצע מספר שינויים בהרכב בהשוואה להרכב שפתח במחזור הקודם כאשר הקפטן, ערן ביטון, שי בן דוד ומוחמד אבו פאני נכללו ב-11 הפותחים. כ-1,000 צופים נכחו במתחם "קצף" וביניהם גם נשיא המועדון, יעקב שחר, המנכ"ל, איתמר צ'יז'יק ומאמן הקבוצה הבוגרת, רוני לוי שבאו לעקוב מקרוב אחר שחקנים הצעירים במשחק החשוב.

נשיא המועדון, יעקב שחר, מנכ"ל המועדון, איתמר צ'יז'יק ומאמן הקבוצה, רוני לוי. צילום: ראובן כהן.

המחצית הראשונה נפתחה עם שליטה ירוקה במרכז המגרש כאשר הבחורים של איתי מרדכי הניעו כדור בצורה מסודרת במטרה למצוא פרצה בהגנה הצפופה של הצהובים כחולים. בדקה ה-10', דווקא האורחים הצילחו להגיע לאיום הראשון כשאליאל פרץ קיבל כדור מ-17 מטרים ושיגר בעיטה חזקה שפגעה במשקוף ונחתה על קו השער והשופט סימן להמשיך למרות טענותיהם לשער של אנשי של מכבי תל אביב . מיד לאחר ההזדמנות, הקצב הפך להיות מהיר יותר וגרם לחוסר סדר במשחק אך מהר מאוד שבו הירוקים לשלוט במרכז המגרש והמשיכו בהנעת הכדור הסבלנית. 

מוחמד עוואד, כבש את הראשון עבור הירוקים. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

בדקה ה-23', זה השתלם ומכבי "שמואל" חיפה עלתה ליתרון. ערן ביטון העביר כדור נפלא לשון וייסמן, החלוץ מצא עצמו מול השוער ובעט בצורה טובה והכדור נהדף לרגלו של מוחמד עוואד שעצר והעביר לרגל שמאל וגלגל מקרוב את הכדור לרשת. בדקה ה-34', עמית זנטי הכפיל את היתרון עבור הירוקים. מוחמד עוואד הפעם בתפקיד המבשל מצא בכדור נפלא את החלוץ הירוק שעבר את השוער, גלגל את הכדור לרשת ורץ לחגוג את השער.

עמית זנטי, הכפיל את היתרון. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

המגמה נמשכה עם תחילת המחצית השנייה, הירוקים המשיכו להכתיב את הקצב במשחק ופעם אחר פעם מצאו עצמם ברחבה בנסיונות למצוא את השער השלישי.בדקה ה-57', הם הצליחו לעשות זאת כששון וייסמן חטף כדור סמוך לרחבה של היריבה, העביר למוחמד אבו-פאני ששיגר בעיטה חזקה מ-20 מטרים שנהדפה על ידי השוער ומוחמד עוואד היה ראשון להיות במקום, דחק מקרוב לרשת, השלים צמד אישי וקבע 0:3 למכבי "שמואל" חיפה. גם בהמשך, המארחים המשיכו לדבוק בשיטת המשחק שלהם, הניע את הכדור בצורה מבוקרת וניסו להגיע למצבים נוספים. בדקה ה-75', איתי מרדכי ערך חילוף כפול כשמוחמד אבו-פאני ועמית זנטי המצוינים פינו את מקומם וזכו לתשואות הקהל כאשר סער דבח ו-וואליד דרוויש נכנסו למגרש. בדקה ה-82, יונתן לוי זכה לתשואות מהקהל כשהוחלף ובמקומו נכנס יהב גורפינקל. בדקה ה-86', מרדכי ערך חילוף נוסף, רביעי במספר שכשהפעם ערן ביטון הוחלף ומיכאל בן ברוך עלה לשחק. ממש לקראת סיום המשחק, בתוך תוספת הזמן כובש צמד השערים, מוחמד עוואד זכה אף הוא לקבל תשואות מהקהל על משחקו והוחלף על ידי עמנואל אבמהקינג. עד לסיום, התוצאה נשמרה ומכבי "שמואל" חיפה חוגגת עם ניצחון מרשים במשחק העונה ומגדילה את הפער בטבלה. 

שון וייסמן, חטף כדור שהוביל לשער השלישי. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

השחקנים הירוקים חוגגים. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

מאמן הקבוצה, איתי מרדכי, התראיין בסיום המשחק ואמר: "מכבי חיפה תמיד שואפת להיות במקומות הראשונים, גם השנה אחרי שאנו מובילים את הטבלה כבר זמן רב זה מה שאנו רוצים, אבל הליגה לא נגמרה עדיין ויש עוד הרבה נקודות בקופה. אנחנו צריכים להמשיך להיות מרוכזים ומפוקסים על מנת לשמוח בסוף העונה". המאמן נשאל על ההפרש באיכות השחקנים בין הקבוצות וענה: "יש לנו הרבה שחקנים מוכשרים בחלק הקדמי שעושים את ההבדל וזה שובר שיוויון, זה כיף שיש שחקנים כאלה בקבוצה. מדובר בקבוצה בריאה וחזקה יש הרבה שחקנים טובים ביתר התפקידים שהעבירו להם את הכדורים ומכבי חיפה ניצחה בגלל הקבוצה ולא בגלל שחקן כזה או אחר". 

מאמן הירוקים, איתי מרדכי, היה מרוצה מהניצחון החשוב. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

הרכב מכבי "שמואל" חיפה: רועי פוקס, פיטר אליאס, עופרי ארד, שי בן-דוד, יונתן לוי, מוחמד אבו-פאני, איתן וולבלום, ערן ביטון, עמית זנטי, שון וייסמן ומוחמד עוואד. 

כן שותפו: סער דבח, וואליד דרוויש ויהב גורפינקל, מיכאל בן ברוך ועמנואל אבמהקינג.