סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 08/10/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

ניצחונות לקבוצות נערים א' וקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד. פתיחת עונה מרשימה לקבוצות נערים ג'. קבוצות ילדים א' ו ב' פתחו את העונה ברגל ימין עם ניצחונות במשחקי הגביע. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

קבוצת נערים א' הפועל יוקנעם אינה "מחבבת" את טום סרויה, שחקן מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל). במשחק הגביע לפני שלושה שבועות כבש מולה את אחד משני שערי הניצחון שהעלו את קבוצתו לשלב הבא והנה, במחזור הליגה השלישי הבקיע שער יתרון (73) במשחק הליגה. אלא שהפעם שער זה הספיק לנקודה אחת בלבד. המארחים הצליחו להשוות עמוק בתוספת הזמן ולשלוח את המאמן גולן פרל וחניכיו מתוסכלים לביתם. עם ניצחון, הפסד ותיקו שחקני העמק כבר מפגרים בחמש נקודות אחרי המוליכות המושלמות מ.ס.נשר ומכבי הרצליה.

אכזבת השבת שייכת לקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" שאיבדה שתי נקודות יקרות בביתה מול קבוצת התחתית הפועל ניר רמת השרון, עד למשחק זה עם שני הפסדים מול צמד ניצחונות לחיפאים של אברהם אבוקרט. האורחים, מודעים ליתרון האיכותי הגדול של הירוקים, חסרו אמנם טנקים ותותחים אך מלבדם התבצרו בהגנה צפופה, בונקר, והצליחו להוציא את העוקץ מהיכולת ההתקפית המשובחת של חיפה שהבקיעה בשני המחזורים הראשונים 11 שערי זכות. ביום שכזה, גם בעיטת עונשין שנפסקה לזכות חיפה הוחטאה  על ידי לירוי גבאי (65) ואם שלושה מחזורים ללא ספיגה מהווים נחמה פורתא, את המארחת הם לא מנחמים.


סיימה את משחקה בתוצאת תיקו, מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף". צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).


צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).
 

צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).


צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

מי סיפר לכם שהברק אינו מכה פעמיים באותו מקום ? תשאלו את שחקני קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד שיצאו למשחק קשה ביותר בנתניה, מול מכבי המקומית. למי שהספיק לשכוח, שתי הקבוצות הללו ניהלו אשתקד מאבק דו-ראשי על התואר ורק הפסד ביתי של נהלל מנע ממנה אליפות היסטורית. מדובר בנערים ג' שהתבגרו והנתון היחיד שלא השתנה, המאמנת שלהם ענבל נמני-קנפו המלווה אותם זו השנה השלישית ברציפות. חוזרים לברק ולברק בעיניים. לפני שנה במחזור התשיעי חיפה/נהלל הדהימה בניצחון חוץ 1:4 והשבת שבה לשכונת שפירא ושוב שלפה שלוש נקודות משערים של המאם מנעא ומוחמד רביע- 0:2 והתנחלות בפסגת הליגה של מחוז חוף שנוסד השנה. חיפה/נהלל היא אחת משתי הקבוצות (השנייה בית"ר טוברוק) שצברה את מלוא 9 הנקודות והגנתה מצליחה לשמור על שער נקי ב-240 הדקות.

בשעה טובה, קבוצות נערים ג' נכנסו למערכה ואיזו פתיחה מוצלחת לשתי הנציגות של מחלקת הנוער להן נולדו חמישיות. מכבי "מקס" חיפה לה מונה מאמן חדש, יוסי ג'אנח ששימש אשתקד עוזר מאמן בקבוצת הנוער שזכתה באליפות, יצאה לתל אביב ושבה עם ניצחון 0:5 על בעלת הבית הפועל תל אביב צפון. יעל לנגר פתח במצוות השערים (25), חברו תמיר עזה הוסיף צמד (72,48) ואת הלפתן הגיש שחר כץ שנכנס למגרש תריסר דקות לסיום ושתי דקות לפני השריקה הסופית (80,79) הבקיע שני שערים ראשונים בקבוצת הגיל הזאת.

שלוש שעות קודם לכן כבשה קבוצתו של אריק מלכה חמישייה לרשת אורחתה, הפועל נצרת עילית. סיפור המשחק הסתיים כבר בדקה השביעית אחרי ששאדי חמודה (2) ומוחמד אבו-עייאש (7) צהלו ושמחו. אריאל בוהארון (53) הצטרף לחגיגה וכעבור ארבע דקות נצרת צימקה. הצליחה ל"הרגיז" את אבו-עייאש (59) ושאדי מודה (66) שהשלימו צמדים וחיפה/נהלל עם ניצחון ליגה ראשון 1:5.

והיה גם גביע השבת. קבוצות ילדים א' וב' נכנסו למערכה בסיבוב הראשון והרעישו רשתות, תרתי משמע. קבוצת מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') אותה מאמן יורם בסר שזכה במאי בגביע עם קבוצת נערים ג' של המועדון, הקדימה להגיע למגרש ביוקנעם ולהוכיח ששחקניה רעבים לשערים. איזי הנסן פתח עם שער בדקה השמינית, בתוך דקה (23-24) השלים צמד ו-0:3 קבע עידו אלמישלי. גם לאופיר זילברשטיין היה מה לומר. ולא פעם אחת. בתוך שישים שניות הבקיע פעמיים (31,30). את המחצית השנייה פתח הבלם טום דריהם (45) כאשר את תוצאת המשחק קבע אורי עזו (66,60).
הראשונה שנכנסה למשחקי הגביע, מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א') שהזדרזה לקבל את השבת בניצחון חוץ מוחץ על הפועל עכו 0:6. אדם קאלדיה (2), חמזה שיבלי, עמית מועלם, שריף רעד וגואד קדח כבשו, מאמנם ליעד לבנסולד נהנה מהצד.

אחרונה חביבה, קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן השנה אביב קנפו שהחליט ל"הוריד הילוך" אחרי שנים רבות בהן אימן את הקבוצות הבכירות במחלקת השלוחה מנהלל בהצלחה רבה. קנפו ביקש פחות מתח, לא בדיוק קיבל אותו בשבת עת קבוצתו אירחה את הפועל פתח תקווה ובתום 75 דקות מותחות גברה עליה בדוחק 1:2 משערים של יואב קלוזנר ועידן גורן. ניצחון והעפלה לשלב הבא מהווים בהחלט מתנת פתיחה נאה.