לקראת הערב: היסטוריית המפגשים מול מכבי פ"ת
EN threads facebook youtube instagram tiktok
לקראת הערב: היסטוריית המפגשים מול מכבי פ"ת
מאת: יצחק הברמן , |  שבת , 14/10/2017

לקראת הערב: היסטוריית המפגשים מול מכבי פ"ת

לקראת המפגש הערב (18:00) באצטדיון "המושבה", הכנו לכם סקירה קצרה על היסטוריית המפגשים בין הקבוצות. צילומים: האתר הרשמי (ראובן כהן).

בלהט הניצחון הביתי הדחוק על מ.ס.אשדוד (0:1) לפני כשבועיים, נעלמה מתחת לרדאר העובדה הסנסציונית שהבלם רמי גרשון ערך את הופעת הבכורה שלו בליגת העל בגיל 29 (!!) ודווקא במדים הירוקים.

לא היו דברים כאלה לפניו, לא כאשר קפץ היישר מראשון לציון מליגת המשנה לאירופה שם שיחק שמונה שנים בבלגיה וסקוטלנד ואשדוד הפכה לתחנה הראשונה בליגה הבכירה מולה שיחק. בכך גם הכניס לראשונה בתולדות מכבי חיפה את השם הפרטי "רמי". מעולם לא שיחק במדי מכבי חיפה בליגה כדורגלן עם שם כזה. כמו שלא היו ארנסט (מאבוקה), אליסון (דוס סנטוס), אוהד (לויטה), גל (אלברמן), גיל (ורמוט), דקל (קינן), ניקיטה (רוקאביציה), נטע (לביא), סינטאיהו (סלליך), קאיו (אלבס) , רז (מאיר) וסטפנוס (אתניסיאדיס).

אלא ששמות לא מנצחים משחקים ולא כובשים שערים. לפחות בכך מכבי חיפה יכולה ל"התנחם" ששלושת שחקני מכבי פתח תקווה לשעבר, הבלם דוס סנטוס, הקשר אלברמן והחלוץ עומר דמארי לא כבשו מולה כששיחקו במדי המארחת מכבי פתח תקווה. השניים האחרונים עשו זאת כששיחקו בשתי התל-אביביות.

ה"ירוקים" מגיעים לאצטדיון המושבה בו זכו בניצחונם הראשון  (0:3) על מכבי פתח תקווה לפני שלוש שנים. במהלך השנים מאז קום המדינה נערכו מפגשי החוץ של חיפה מול המלאבסים במגרשים שונים ובסך הכול מאזנם לא רע. מתוך 61 משחקים בהם הייתה על תקן המארחת, חיפה ניצחה ב-23 והאחרון שבהם לפני כחצי שנה משער של הבלם דקל קינן.

ומי שחושש שהמשחק במחזור השביעי עלול להסתיים ללא שערים, מוטב שיירגע. כי מאז ומעולם, כאשר התקיימו משחקים בין שתי הוותיקות הללו בחודש אוקטובר , ולא חשובה השנה, לא התקבל 0:0 משמים. ב-17 משחקי ליגה בחודש העשירי, החיפאים ניצחו בתשעה משחקים, פתח תקווה בארבעה והשאר ללא הכרעה.

היה 2:5 לזכות ה"כחולים" ב-1982 כשאימן כאן האנגלי ג'ק מנסל  כשגיבור המשחק היה החלוץ דורון רבינזון עם ארבעה שערים , היה גם 1:5 לזכות ה"ירוקים" ב-1999 ושם כבשו רפי כהן, יוסי בניון, סרגיי קלשצ'נקו, יז'י בז'צ'ק ויניב קטן בפנדל לעומת שער כבוד מרגלי אסי טובי.

המשחק הדרמטי ביותר באוקטובר נערך אי שם לפני 62 שנים באם המושבות. פתח תקווה הוליכה 0:2 לפני מהפך גדול של חיפה בזכות צמד של ג'וני הרדי ושער של ישעיהו הלד. רק בדקת הסיום עלה בידי המארחים להשוות בזכות פנדל אותו ביצע כהלכה לבה.

עבור הדור הצעיר, אי אפשר ל"פספס" משחק חוץ בפתח תקווה. רק היעדר מצלמות טלוויזיה משאירות את אירועי המשחק לדמיון הפורה. במרס 1962 חיפה ניצחה 3:7 כאשר על מלאכת השערים הופקדו אברהם מנצ'ל (3), דני שמולביץ, ג'וני הרדי, אשר עלמני וזכריה בן-צבי זכרונו לברכה- "מלך הפנדלים" הבלתי מעורער של מכבי מאז ועד היום. לפתח תקווה הבקיעו ישראל בן-דרור, יוסי רוזנצוויג ואללוף.

בסך הכול השתיים נפגשו 123 פעמים (פעמיים בליגת המשנה) וחיפה נהנית מיתרון במספר הניצחונות (53) לעומת 33 הפסדים ו-37 תוצאות תיקו. החיפאים כבשו 186 שערי זכות וספגו 124.