פרס מפעל חיים ליענקל'ה שחר
EN threads facebook youtube instagram tiktok
פרס מפעל חיים ליענקל'ה שחר
שלישי , 17/10/2017

פרס מפעל חיים ליענקל'ה שחר

במעמד נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, יוענק לנשיא המועדון את האות על תרומתו יוצאת הדופן לכדורגל הישראלי. כך החליטה מנהלת הליגות לכדורגל. האות יוענק במהלך כנס ארגון הליגות האירופאיות (EPFL ). צילום: מארק נוימן, דוברות בית הנשיא.

מנהלת הליגות לכדורגל, החליטה להעניק לנשיא מכבי חיפה יענקל'ה שחר, אות "מפעל חיים" על תרומתו יוצאת הדופן לכדורגל הישראלי. האות יוענק במהלך ארוחת הערב החגיגית של כנס ארגון הליגות האירופאיות (EPFL ) במעמד נשיא המדינה, מר ראובן רובי ריבלין.
 
במנהלת מסרו באשר להחלטה כי: "עברו 25 שנה מאז שיעקב שחר, הצטרף למכבי חיפה, כבעלים הפרטי הראשון של קבוצת כדורגל בישראל. בתקופה זו זכתה הקבוצה ב-11 אליפויות, 5 גביעי מדינה, העפילה לרבע גמר גביע מחזיקות אירופי, שמינית גמר גביע אופ"א והשיא: העפילה פעמיים לשלב הבתים בליגת האלופות. 
"שחר לא הסתפק בקבוצת הבוגרים והשקיע עשרות מיליוני שקלים במחלקת הנוער שהפכה למובילה בישראל. בתקופה בה השסעים בחברה הישראלית נראים לעתים כבלתי ניתנים לגישור, שחר הפך את מכבי חיפה לסמל לדו קיום. בכל מחלקות המועדון, כמו גם ביציעים, ילדים, נשים וגברים מכל המגזרים חולקים את אותה האהבה. תרומתו הרבה לקהילה אף זיכתה אותו פעמיים ברציפות בפרס מגן הכבוד של נשיא המדינה.
"מנהיגותו של שחר באה לידי ביטוי גם בסטנדרטים האירופאים שהנהיג. הוא היה הראשון להסיר את הגדרות באצטדיון קריית אליעזר ולהסדיר מקומות מסומנים לאוהדים. בשנים האחרונות זכה לחנוך את אצטדיון "סמי עופר", שמעמיד סטנדרטים חדשים לחוויית כדורגל בישראל ולשבור את שיאי מכירת המנויים בליגה שנה אחרי שנה.
"שחר הפך לאחד מנותני הטון בכדורגל הישראלי והיה מההוגים והמייסדים של מנהלת הליגות בכדורגל. שחר, יליד 1941, היה כדורגלן בצעירותו במדי סקציית כדורגל נס-ציונה. הוא מבעליהן של מספר חברות גדולות וביניהן חברה ליבוא מכוניות ומשאיות "האחים מאיר" המייבאת את וולוו, הונדה, יגואר ודגמים אחרים".
 

צילום: האתר הרשמי.