כשהתמנון פרש זרועותיו
EN threads facebook youtube instagram tiktok
כשהתמנון פרש זרועותיו
שישי , 10/11/2017

כשהתמנון פרש זרועותיו

14 שנים בדיוק עברו מאז תצוגת השוערות מהגדולות שנראו בכדורגל שלנו. מכבי הגיע למאסטייה בספרד והוציאה תיקו מאופס מולנסיה, שזכתה בסיום אותה עונה בגביע אופ"א ובאליפות ספרד. מבט אל העבר. גרפיקה: אתר מכבי חיפה.

"לא פעם הגיעו שחקני ולנסיה לאזור המסוכן, אך כשלו פעם אחר פעם מול השוער, שהיה כתמנון וסיכל את הטרדותיהם של איימאר, בראחה, מיסטה, אוליביירה וחבריהם". כך, במילים האלה, תיארו בעיתון ספרדי את התצוגה ההירואית של ניר דוידוביץ' באצטדיון המסטאייה מול ולנסיה. השבוע מלאו 14 שנים לרגע בו אל שמו של שוער מכבי חיפה נוסף הכינוי "התמנון", וזו הזדמנות נהדרת להיזכר ברגעים ההם.
 
נתחיל מהסוף. ולנסיה עברה את מכבי חיפה בסיכום שני המפגשים וזכתה בגביע אופ"א באותה עונה. היא גם זכתה באליפות ספרד, במה שהבהיר עוד יותר, עד כמה גדולה היתה הקבוצה ההיא. 
 
נובמבר 2003 סימן את תקופת האחרי. שנה אחרי קמפיין מופלא בליגת האלופות. הקבוצה שנבנתה אחרי הקבוצה הגדולה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי (עם ז'וטא, פראליה ואחרים). ובכל זאת מכבי לא הצליחה להגיע לבית המקדש הספרדי בולנסיה ולהוציא משם תיקו יוקרתי. הרבה ממנו בזכות האיש על הקווים. 
 
הספרדים הסתובבו ברחבה וניסו להכריע את המשחק מההתחלה. כבר בדקה החמישית שלח רובן בראחה, כדור חופשי מ-22 מ` ששרק מעל המשקוף. דוידוביץ' נכנס לפעולה שש דקות מאוחר יותר. איימר סובב את בנאדו (בפעם הראשונה והאחרונה) ושלח כדור חזק. אוהדי ולנסיה כבר קפצו מהכיסאות אבל מי שעלה היה ניר, שבזינוק פנטסטי הדף לקרן. בהמשך גם גארידו(32) ובראחה (45) ניסו לרדת עם יתרון לחדרי ההלבשה, אבל לתמנון היו תכניות משלו.עד שנשרקה שריקת הסיום של קלארק הסקוטי, היה שם משחק הירואי של הירוקים בראשותו של ניר דוידוביץ'. לפני המשחק עוד דיברו על כך שמאמן ולנסיה, רפא בניטס, יהמר על ספסל המחליפים שלו, אבל הוא הרכיב את כל האסים שלו. איימר, בראחה ואז`אלה. 
 
ניר זכה לקבל את הציון 10 בעיתונים בישראל. בספרד הוא קיבל מחמאות אדירות כמו "דוידוביץ' היה החומה במסטאייה. את המפתחות של שוער מכבי, חיפשו הולנסיאנים עד הלילה המר", כשליד שמו כתוב הציון 9.