סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 26/11/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

כל קבוצות מחלקת הנוער של "קצף" עברו לשלב הבא בגביע המדינה. גם ארבע קבוצות מהשלוחה בנהלל ש"איבדה שניים" בחיפה ובסכנין. והיה גם משחק מופסק בטרום א'. סיפור. צילומים: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

תשומת הלב הכללית ניתנה גם השבת לקבוצת הנוער מכבי "שמואל" חיפה שזכתה בניצחונה ה-30 על הפועל באר שבע,  אך גם שאר קבוצות המחלקה יצאו למערכה על הזכות לזכות בגביעי המדינה וראוי לציין, גשם לא ירד אך מבול שערים היה גם היה במספר מגרשים. יצויין  שכל משחקי הקבוצות מנהלל נערכו במגרשי "קצף" עקב שזרוע המגרש היחיד בעמק.

שתי קבוצות נערים א' של המועדון תופענה גם בשלב הבא. עבור קבוצתו של המאמן ערן ססי ממכבי "יואל" חיפה זאת הייתה טבילת אש לעונה זו. הירוקים יצאו לכפר-יאסיף שם פגשו את סגנית המוליכה במחוז הצפון והביסו אותה 0:6. במחצית הראשונה חיפה התקשתה לתרגם את יתרונה ורק שלו דסטה (28) כבש. בהמשך היו אלה סוף פודגוראנו (51) ולירוי גבאי מנערים ב' (60) כאשר את הלפתן מספק איברהים ג'ואברה עם שלושער בתוך חמש דקות (72,70,67) .

לכאורה, צפוי היה שקבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה מנהלל תיתקל במשוכה גבוהה. בכל זאת הפועל מטה-אשר מוליכה את ליגת הצפון וללא הפסד. מסתבר שהפער גם בין שתי הליגות הללו עצום והמשחק הסתיים ב"תוצאת חנוכייה" 0:9. חניכיו של אוהד רוזלס נמצאים בכושר מעולה וגם הפגרה בת שלושת השבועות לא פגעה בחדות נעליהם. שלושה כדורגלנים הבקיעו צמדים: יצחק כהן, דניאל צבטקוב ואייל פארס, אליהם הצטרפו נבו חן ושניים מנערים ב' שלא שיחקה, רוי קטרי ותומס אשתמוז.













כאמור, שתי קבוצות נערים ב' של המועדון שבתו ממלאכה והעפילו אוטומטית לשלב השלישי. אי לכך ניתנה הזדמנות למספר שחקנים לקבל הזדמנות לשחק ברמה גבוהה יותר מגילם. קבוצת מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') נסעה חמישים ק"מ לפגישה עם הפועל חדרה המופיעה עמה גם בליגה במחוז השרון ולא התקשתה לנצח 1:4 ולהמשיך הלאה. נהוראי יפרח כבש צמד וחברו אליו תמיר עזה וג'וליאן שלופה .

דה –ז'וו שהסתיים בצורה דומה הקביל את פניה של מכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ג') שאירחה את מ.כ.נווה-יוסף ב"קצף". אשתקד, עם שחקנים המופיעים כיום בנערים ב', נערך מפגש גביע דומה בין שתי הקבוצות. גם אז ה"מושבניקים" מנהלל ארחו את המשחק וגם לפני שנה הפסידו לאורחים. אז זה הסתיים ב- 1:1 ופנדלים, הפעם שער בודד (בדקה 24) הספיק לנווה-יוסף להדיח בשנית את קבוצתו של אריק מלכה. המנוצחים מאוכזבים ולא בכדי, הם מקדימים את המנצחים בארבע נקודות בליגה, תמיד לגביע חוקים משלו.

דרמה במשחק הגביע לילדים א'. משחקה של מכבי "מיכאל" חיפה מול מכבי צור שלום נדחה לשבוע הבא עקב שזרוע ואת מקומה במרכז העניינים נטלה מכבי חיפה גולדשנפלד שיצאה למשחק קשה בעפולה מול הפועל המקומית. שתי הקבוצות משחקות במחוז חוף, לשתיהן שש נקודות אבל שחקני בירת העמק מקדימים את קבוצתו של ליעד לבנסולד בהפרש שערים. איש לא הופתע שתוצאת סיום המועד החוקי הסתיימה ללא שערים. המשחק גלש להארכה ושם כבש סהר שאטו (79) את השער היחיד שהעניק לחיפה/נהלל את הכרטיס לשלב הבא.

קבלת שבת חד-צדדית נערכה במגרש הסינטטי ב"קצף". מכבי "אפרים" חיפה (ילדים ב') ,קבוצתו של יוסי צרפתי שאינה חסה על יריבותיה בליגה, שבה והתייחסה ברצינות גם כאשר מולה ניצבה הפועל צו פיוס טירת הכרמל. תוצאת הסיום (0:13) מלמדת מה התרחש ביום שישי בצהריים.














כאילו נדברו ביניהן, תוצאה זהה (0:13) הושגה במשחק בו  מוליכת מחוז מפרץ 1מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן אביב קנפו (ילדים ב') שלא התקשתה לנצח את הפועל אסי גלבוע (מקום תשיעי במחוז הצפון) אחרי שבמחצית כבר היה ברור שהסיפור גמור (0:9).

תוצאת השבת בגביע שייכת לקבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה, מוליכת מחוז חוף. היא ארחה את עירוני נשר 2 וכבר לפני המשחק היה ברור מי תצא כשידה על העליונה. נותרה רק השאלה כמה שערים החיפנים של גיא בוגאנים יכבשו ורק השעון בלם את תיאבונם. בסיום 0:40 לחיפה שכבר התרגלה לתוצאות מסוג זה. בארבעת משחקיה הרשמיים כבשה 129 שערי זכות. ריקוד המכונה.














עוד קבוצת ילדים ג' תייצג את המחלקה הירוקה בשלב הבא של הגביע. מכבי חיפה גולדשנפלד (מקום שלישי במחוז חוף) התארחה באצטדיון גרין בנצרת עילית וגברה על המארחת הפועל (מקום שמיני במחוז הצפון) בתוצאה 4:18. עבור חניכיו של שמעון הרוש זה היה ניצחון חוץ שני בגביע.

סיפור השבוע שייך למשחק שנעלם מתחת לרדאר. משחק דחוי בין הפועל בני אעיבלין למ.כ.נווה-יוסף לא נערך עקב אי הופעת נווה-יוסף והודעה על קיום המשחק בין אעיבלין לקבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה התקבלה במועדון הירוק רק ביום חמישי, יומיים לפני המשחק. לאחרונים הספיק האיתות והם יצאו בשמחה, אחרי שלושה שבועות פגרה, למגרש בזכרון-יעקב בו אמור היה להיערך המשחק כאשר יריביהם בחרו במגרש זה כמארחים. אלא שכאן ציפתה לחיפנים הפתעה בה לא נתקלו בעבר. אנשי אעיבלין הודיעו שלרשותם עומדים רק 13 שחקני שדה ושני שוערים (במקור חייבים להיות לפחות 16 כי מדובר בשמיניות). המשחק יצא לדרכו, חיפה הספיקה להוליך 0:8 בחלוף כרבע השעה ואז נפצע שחקן מאעיבלין ולא יכול היה להמשיך. באותו הזמן ישבו על ספסל המחליפים שלה מספר שחקנים שלא הוכנסו מסיבות שוועדת המשמעת תצטרך לבדוק. השופט הודיע למאמן מתן אלמליח ולאחראי על ה"שמיניות" במכבי חיפה, בני הרשקוביץ שלא יוכל להמשיך במשחק מאחר והתקנון אינו מאפשר קיום משחק כאשר לאחת הקבוצות תריסר שחקני שדה בלבד. כאמור, ההמשך בוועדת המשמעת.

השבת נפרדה ממעגל משחקי הגביע קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד (מאמן: לירן אהרן) שהפסידה במשחק חוץ לבני סכנין 11:6. השתיים תיפגשנה פעמיים נוספות בליגה במחוז חוף.