סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 03/12/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

הנערים שבו מאוכזבים מקריית שלום, תיקו שלישי רצוף לנערים ב' מנהלל והילדים הקטנים ממשיכים להשתובב ולהשתולל ברשתות היריבות. צילומים: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

אכזבה בקרב שחקני מכבי "יואל" חיפה מליגת העל לנערים א'. הניסיון המעניין לשלב בשורות קבוצת הנוער שחקנים צעירים מהקבוצה הצעירה יותר, גורם לכך שקבוצתו של ערן ססי מתחילה להשקיף על צמרת הטבלה מרחוק. בתום שמונה משחקים כבר נוצר פער בן 11 נקודות מחיפה למוליכה מכבי תל אביב שגברה עליה אתמול בקריית שלום 0:1  והנחילה לה את הפסדה השלישי הרצוף.

את ה"צרות" האלה אין לאוהד רוזלס, מאמן נערים א' במכבי "שמעון" חיפה מהליגה הארצית (צפון). הקבוצה מנהלל נמצאת בתנופה מרשימה ובשבת השלימה מחזור חמישי ברציפות בו היא צוברת נקודות והפעם על חשבון מ.ס.נשר שארחה בקריית אתא והפסידה 2:0. את השערים כבשו יצחק כהן (שבוע שישי ברציפות כולל משחק גביע) ותומר לבנון. לצד הניצחון פרס צנוע- ה"שמעונים" כבר במקום השלישי ורק ארבע נקודות מפרידות בינם למוליכה מכבי הרצליה (24) ונקודה אחת בלבד מעירוני נשר (21). אז מה אם בסוף העונה הקבוצה לא תעלה לליגת העל גם אם תדורג ראשונה ? בנהלל כבר היו פעמיים בסרט הזה.

איש לא חיפש הפתעה במשחק הבית של מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" (נערים ב') ודומה שגם שחקני היריבה, עירוני מודיעין לא חשבו על האפשרות הזאת בדרכם למשחק. לקבוצתו של אברהם אבוקרט הספיקו שלוש דקות במחצית הראשונה בהם אברהם בלטה הבקיע פעמיים (34,31) בתוספת שער של לירוי גבאי עם שער אישי מספר עשר (54) לצבירת שלוש נקודות נוספות ושמירה על המקום הראשון לשבוע נוסף עם 22 נקודות לפני בית"ר ירושלים (21) ומ.ס.אשדוד (19 ומשחק חסר).

המומחים לא טיפשים. הם הזהירו מפני מגיפה בסתיו אך לא מצאו עדיין חיסון שימנע מקבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה (שלוחת נהלל) לסיים שלושה משחקי ליגה רצופים ללא הכרעה. אחרי תוצאות התיקו נגד הפועל כפר סבא ובני סכנין (1:1) התחדשה קבוצתה של ענבל נמני-קנפו במשחק נטול שערים, לראשונה העונה. תוצאת החוץ מכובדת מאחר והמארחת הפועל רעננה מקדימה את שחקני העמק בטבלה, מקום שני מול השלישית, ומי שזכתה מן ההפקר היא מכבי נתניה שפתחה פער בן שלוש נקודות משתי המתגוששות אחריה. לנתניה 24 נקודות בתום תשעה מחזורים.

לאורך שישה מחזורים הוליכה מכבי "מקס" חיפה את ליגת מחוז השרון לנערים ג'. אחרי המחזור השביעי ובעקבות הפסד חוץ, הפסד ראשון העונה, למכבי תל אביב 2:1 פינתה קבוצתו של יוסי ג'אנח את הפסגה לטובת הפועל כפר סבא לה כרגע 18 נקודות לפני "מקס" חיפה (16) וכמספר הזה גם למכבי פתח תקווה ולמכבי תל אביב. המארחים מתל אביב הכניסו את מכבי ללחץ וכבשו כבר בדקה הרביעית. בדקה ה-63 אור בקצה המנהרה עם שער שוויון של נהוראי יפרח אך חלפו שלוש דקות בלבד ותל אביב החזירה לעצמה את היתרון שנותר על כנו עד לניצחון היוקרתי.

תוצאה זהה במשחק החוץ של מכבי חיפה גולדשנפלד שיצאה לסכנין ושבה עם שלוש נקודות יקרות- 1:2 על בני סכנין. קבוצתו של אריק מלכה התאוששה במהירות מהדחתה ממעגל משחקי הגביע והודות לצמד אישי של אורי פורת ניצחה וממשיכה לדלוק בעקבות המוליכה הפועל קריית שמונה (19 נקודות), בשתיים יותר ממנהלל/חיפה.

למרות ששתי יריבותיה, הפועל חדרה ומכבי תל אביב טרם הפסידו העונה ועל אף שבמאזנה 12 נקודות מתוך 15 אפשריות, מכבי "מיכאל" חיפה של יורם בסר ( ילדים א') דילגה מעליהן ומתייצבת במקום הראשון עם יתרון של נקודה במחוז השרון. תוצאת הסיום 1:6 לזכותם נראית לכאורה שהחיפנים שיחקו "ללא עצבים" אבל במגרש האורחים הפתיעו והוליכו 0:1. בהמשך כבר היה ברור שיצטרכו לחפש נקודות במקום אחר. עידן ברנס, שלו ולרשטיין, אורי עזו, עידן אלמישלי, עילאי ביטון וענאן חלאילי הפכו את הקערה על פיה ובראו מוליכה חדשה.


 








בסימן שש צוין גם משחק החוץ של מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א')  שנוצחה בסכנין 6:3 על ידי מוליכת הטבלה שלא שמטה עדיין נקודות. קבוצתו של ליעד לבנסולד, שניצחה בשלושת משחקיה בליגה ובגביע נכנעה בפעם השלישית העונה.

למה לעצור ? שואלים שחקני קבוצת מכבי "אפרים" חיפה (ילדים ב') אחרי שזכו בניצחונם החמישי הרצוף בליגה- 1:5 מול הפועל רעננה. האורחים הגיעו ל"קצף" בשעת בוקר מוקדמת וספגו את הפסד הבכורה שלהם העונה. חניכיו של יוסי צרפתי צברו את מכסימום הנקודות ולהישג זה מצטרפת גם השנייה מ.כ.נווה-יוסף. הצלע השלישית, מכבי תל אביב ב' מפגרת בשתי נקודות. המכבים כבשו עד כה 32 שערים , ממוצע של שישה שערים וחצי למשחק.














בליגות למבוגרים, כאשר שתי הקבוצות הראשונות נפגשות ראש בראש מיד מדביקים למפגש את הקלישאה "משחק העונה". כמובן שבליגה לילדים ג', בפרט כשחלפו ארבעה מחזורים בלבד, יהיה מצחיק להשוות בפרט כאשר אחת משתי הקבוצות היא מכבי "עודד" חיפה ממחוז חוף. קבוצתו של גיא בוגאנים המתינה בשלווה לסגניתה, הפועל מעגן מיכאל וניצחה אותה בקלות 0:22. הפתעה בגובה הפער התהומי ? לחיפנים לא, כי כבר הספיקו לכבוש שלוש פעמים כמויות כאלה ואפילו כפול. בסך הכול 111 שערי זכות לעומת 5 שערי חובה. האורחים ודאי אינם קולטים עדיין כיצד עד היום ספגו על הגנה טובה שספגה 17 שערים בשלושה משחקים והנה, בשבעים דקות המאזן הוכפל ויותר. שלא לדבר על ההתקפה הלא רעה (69) שדממה הפעם בזכות שיתוק מוחלט של "מקורות האש הקיבוצניקית".

ארבע שעות מאוחר יותר, על אותו מגרש סינטטי ב"קצף" ומרחק 100 מטרים ממגרש היריבה, מ.ס.רובי שפירא, נרשמה הרעשה ארטילרית ספורטיבית נוספת. מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן שמעון הרוש, לא ריחמה והביסה את החיפנים 2:31. תוצאה זו הקפיצה את קבוצת העמק אל המקום השני ולה תשע נקודות כמו למעגן מיכאל, עירוני נשר ומ.כ.נווה-יוסף.

כמדי שבוע, מסיימים עם הקטקטים המצליחים. מכבי "ישעיהו" חיפה ממשיכה להוליך את טבלת טרום א' במחוז חוף והשבת ביקרה במגרש סינטטי צר מידות מהרגיל בנשר. מדובר שמגרש שמקשה על חיי היריבות אבל לקבוצה טובה אין בעיות. קבוצתו של מתן אלמליח אינה קבוצה טובה, היא קבוצה מצוינת ולא מגרש כזה או אחר ימנע ממנה להלום במארחת דוגמת נשר שהניפה דגל לבן והפסידה 19:5. בסך הכול "ישעיהו" חיפה נותרה עדיין הקבוצה היחידה ללא הפסד ובארבעת משחקיה הספיקה לכבוש 95 שערים. את ממוצע השערים תעשו לבד.

שכנה מפתיעה לאחות הבוגרת, קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) המאומנת על ידי לירן אהרן. דרוגה במקום השלישי מלמד שכבר ניצחה שלוש פעמים מתוך ארבעה מחזורים (ההפסד היחיד מול "ישעיהו" חיפה). במחזור הקודם הגיעה לחיפה וגברה על בית"ר המקומית, אתמול חזרה לעיר הכרמל וניצחה חיפנית נוספת, את מ.כ.נווה-יוסף 2 בתוצאה 7:10.