סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 10/12/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

שבת פחות מוצלחת לחלק מקבוצות המחלקה, בעיקר לשתיים מהבכירות. צילומים: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

קבוצת הנוער מכבי "שמואל" חיפה ספגה הפסד ביתי ראשון (1:0) ודווקא מול האחרונה בטבלה, הפועל פתח תקווה שלא ניצחה ב"קצף" מאז 1999 (3:2) כאשר הוכתרה לאלופה בפער בן נקודה מהחיפנים.

את מצב הרוח שיפרה במעט קבוצת נערים א' מכבי "יואל" חיפה שהביסה ללא תנאי את יריבתה העירונית הפועל חיפה 1:5. ערב המחזור נדמה היה שפער הנקודות הקטן יחסית בין מכבי שבמקום החמישי ל"אדומים" מהמקום ה-12 יוליד דרבי שווה כוחות ואפילו נשלח שופט מהליגה הלאומית, נאאל עודה. מסתבר שלא. רועי מרדכי מיהר לכבוש (2), סוף פודגוראנו הכפיל (20) וכאן נפסקה בעיטת עונשין לזכות האורחים שניצלו אותה. ה"ירוקים" לא עשו במכנסיים, השיבו במטח בן שלושה שערים תוצרת חן ביטון (35), עילאי חגג (49) ושוב רועי מרדכי שהשלים צמד אישי (61). קבוצתו של ערן ססי עדיין מצפה להתקרב יותר לצמרת וכרגע היא מפגרת בתשע נקודות (16 לעומת 25) אחרי מכבי תל אביב. למרות המרחק, ואם יש מעט נחמה פורתא, זאת העובדה שלחיפה חוליית ההתקפה הפורייה בליגה (30 שערים).


פחות מצב רוח שרר בקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" שנוצחה בקריית וולפסון בידי הפועל תל אביב 1:0 וזה הפסד החוץ השני ברציפות לחבורתו של אברהם אבוקרט. למזלה גם מ.ס.אשדוד הופתעה ולחוסר מזלה בית"ר ירושלים ניצלה את השבת המפתיעה וקפצה לראש הטבלה כשבמאזנה 24 נקודות, בשתיים יותר מאשר למכבי חיפה ואשדוד.

חוזרים לרכבת ההרים במצבי הרוח. כנראה שקבוצת מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב') ספגה השראה מחג החנוכה הקרב והולך והקדימה להדליק את שמונת קני המנורה ברשתה של הפועל "עליה" כפר סבא. עבור קבוצתה של ענבל נמני-קנפו מדובר בשמינייה שנייה העונה (1:8 על מכבי הרצליה) אלא שהפעם נגמר "על האפס" במגרש "קצף" בחיפה שהפך למגרשה הזמני עקב שזרוע בנהלל. הניצחון האסטרונומי מקפיץ את שחקני נהלל למקום השני וקבוצתם היחידה שלא נוצחה בעשרת המחזורים עד כה. את מסכת השערים פתח רוי קטרי עם פנדל בדקה השנייה, מוחמד רביע לא המתין זמן רב וכבש את השני (13), תומס אשתמוז (18) וצמד שכבש באסם זערורה (39,25) חתמו מחצית חד צדדית. רוי קטרי פתח גם את המחצית השנייה, הפעם עם כיבוש כפול (52,46) ואת הלפתן סיפק המאם מנאע (61) עם פנדל מוצלח.

משחק רב אירועים נערך בשעת בוקר מוקדמת ב"קצף" והפגיש שתיים משלוש הראשונות במחוז השרון לנערים ג' מכבי "מקס" חיפה והפועל כפר סבא. רוח מקפיאת עצמות השתוללה במגרש הסינטטי שלא הפחידה את השופטת שהוציאה לדרך משחק צמרת רווי מתח. החיפני ספיר רזון רץ לזרועות חבריו (20) ותשע דקות אחר כך חיקה אותו שחקן אורח. הכפר-סבאים קיוו לרדת להפסקה עם יתרון שרכשו שתי דקות למחצית אולם שער משווה של עדן אוטאצ'י סגר 2:2 מרהיב. במחצית השנייה הספיק יעל לנגר (60) מחיפה להבקיע שער ניצחון וקבוצתו של יוסי ג'אנח ניצחה 2:3 והתאוששה לחלוטין מההפסד בשבוע שעבר. "מקס" מדורגת שנייה (19 נקודות כמו למכבי תל אביב) אחרי מכבי פתח תקווה (22).





יום עשיר בשערים לקבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד שהגיעה למפגש מול האחרונה בטבלה, בית"ר חיפה שלא צברה עדיין נקודות וגם מול קבוצתו של אריק מלכה הניפה דגל לבן- 10:0. לא רק ניצחון החוץ הגבוה שימח את כדורגלני נהלל. המוליכה הפועל קריית שמונה הפסידה לשלישית הפועל מעגן מיכאל וקבוצת העמק דילגה ותפסה את ראשות הטבלה עם 20 נקודות לפני קריית שמונה (19) ומעגן מיכאל (17). אופס, כמעט ושכחנו את אלה שבעטו ונגחו פנימה: אריאל בוארון (4), שאדי חמודה (3), אורי פורת (2) ומועתסם עיסאווי.

מוליכת מחוז השרון לילדים א' , מכבי "מיכאל" חיפה עבדה השבוע שעות נוספות. באמצע השבוע יצאה למשחק השלמה בגביע המדינה בצור-שלום וטיילה לשלב הבא אחרי ניצחון 0:5 על מכבי המקומית. עידן ברנס, עידו אלמישלי, תום דריהם, אורי עזו ושחר אהרוניאן הבקיעו. בשבת ארזו פעם נוספת את ה"פקלאות" בדרך ל'מושבה' בפתח תקווה ושבו עם מלוא הנקודות אחרי 0:3 על מכבי פתח תקווה 2. שלושת השערים נכבשו כבר במחצית הראשונה. הניצחון השאיר את קבוצתו של יורם בסר בראש הטבלה עם 15 נקודות משישה משחקים. פלוס ההתקפה הטובה במחוז (25) וההגנה המבוצרת (2).

שזרוע המגרש בנהלל גרם להחלפת הביתיות בין מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א') להפועל קריית שמונה אבל גם בצפון הרחוק קבוצתו של ליעד לבנסולד הרגישה כמו בבית וניצחה את המארחת 1:2 כדי להגדיל את מאזן הנקודות שלה לתשע. שריף רעד וניב טובול כבשו לזכות המנצחים.

אותם דברים אמורים גם לגבי מכבי "אפרים" חיפה (ילדים ב') של יוסי צרפתי. ח"י נקודות מכסימליות, 41 שערי זכות ו-3 שערי חובה בלבד אחרי ניצחון חוץ על מכבי הרצליה 1:9. הפרס השבועי לא השתנה: מקום ראשון.

"מטחי אש" כבדים מצד תותחני השערים של גיא בוגנים, מכבי "עודד" חיפה בילדים ג'. החיפנים מצליחים זאת הפעם החמישית בחמשת המחזורים לכבוש יותר מעשרים שערים למשחק והפעם ניצחון חוץ על בני סכנין 2:27. הקבוצה כבר עם 138 שערי זכות לעומת 7 שערי חובה, אז מה הפלא שזאת הקבוצה היחידה במחוז חוף שטרם נוצחה ולא נקלעה ולו פעם אחת לדו-קרב צמוד.

לא כך התמונה בקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד מהשלוחה בנהלל. למשחק החוץ הקשה נגד הפועל מעגן מיכאל הגיעה קבוצתו של שמעון הרוש כשהיא שנייה, המארחת מהמקום השלישי לא התרגשה וניצחה 6:10 ובעקבות זאת החליפה מקומות והורידה את חיפה/נהלל למקום הרביעי.

109 שערים כבשה מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') בחמשת ניצחונותיה, האחרון שבהם בשבת על הפועל מטה אשר 0:14. למאמנה, מתן אלמליח קבוצה שהיא היחידה המושלמת מבחינת נקודות (15), שערי זכות ושערי חובה (12 בלבד). צריך יותר?





ניצחון רביעי לקבוצתו של לירן אהרן, מכבי חיפה גולדשנפלד , גם כן טרום א', והפעם מכבי צור-שלום הפסידה לשחקני נהלל 11:1.

בסוף השבוע נערכה הגרלת משחקי הסיבוב השלישי בגביע המדינה (20 בדצמבר). משחק אחד "אכזרי":

נערים א': מכבי נתניה- מכבי "יואל" חיפה

              הפועל נצרת עילית- מכבי "שמעון" חיפה

נערים ג':  בית"ר טוברוק- מכבי "מקס" חיפה

ילדים א':  הפועל תל אביב דרום- מכבי "מיכאל" חיפה

              הפועל חיפה- מכבי חיפה גולדשנפלד

ילדים ב':  מכבי "אפרים" חיפה- מכבי חיפה גולדשנפלד

ילדים ג':  מכבי "עודד" חיפה- מ.ס.פרדס-חנה/כרכור

טרום א':  הפועל רעננה- מכבי "ישעיהו" חיפה