סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 17/12/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

ים של שערים בליגות הנערים, מבול הבקעות בליגות הילדים ונותרו עדיין גם בלתי מנוצחות. צילומים: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

פגרת הנבחרת הקצרה שהזיזה את מחזור הליגה לנוער ליום שלישי הקרוב הועילה במישרין לקבוצת נערים א' מכבי "יואל" חיפה שכבשה "חצי נתניה". איפה החצי השני? לשם כך ניאלץ להתאזר בסבלנות ולראות כיצד יסתיים משחק הגביע בין מכבי נתניה לחיפה, מהדורה משוחזרת של משחק הליגה שנערך היום באותו מקום, בעיר היהלומים. אם תשאלו את מאמן חיפה, ערן ססי וחניכיו, הם היו מאמצים בחום חלק נכבד מהמחצית השנייה הנפלאה שלהם. כי במחצית הראשונה הירוקים המתינו עד לדקת סיום המחצית כדי לעלות ליתרון ראשון 0:1 משער של ליאור מוזי טימוטי ש'ירד' לקבוצה המקורית שלו על פי השנתון ויכולתו הטובה הקפיצה אותו לקבוצת הנוער שם הספיק כבר להבקיע צמד שערים. במחצית השנייה סיפור השערים השתנה, חיפה פתחה את הברז והבקיעה עוד ארבעה שערים ללא מענה מתוצרתם של סוף פודגוראנו (60), ג'יי לבנה (68), רועי מרדכי (73) שהגיע למניין שערים ועילאי חגג (80). בתוך שבוע עשרה שערי ליגה, הספק פנטסטי. ביום רביעי יספיק גם שער בודד והולך להיות משחק בכלל לא קל. ניצחון חיפה מותיר אותה במקום החמישי, עדיין בפער תשע נקודות ממכבי תל אביב (28) ומכבי פתח תקווה (24).

קטר העמק נעצר. אחרי שישה ניצחונות רצופים פלוס ניצחון בגביע, טעם המאמן אוהד רוזלס טעמו של הפסד בכורה מאז מונה לתפקיד. תזמון ההפסד גרוע, מאחר והמנצחת מכבי הרצליה שגברה על מכבי "שמעון" חיפה 3:4 פתחה פער בן שבע נקודות כאשר נדמה היה שנערים א' מנהלל תצליח לסגור את הפער לנקודה.  המחצית הראשונה התנהלה בקצב מטורף. נהלל עלתה ליתרון בדקה השמינית משער של דניאל צבטקוב, המארחת הגיבה כעבור ארבע דקות. חן נבו (21) קבע 1:2 מחודש אך בתוך ארבע דקות (36-32) הרצליה כבשה פעמיים והפכה את התוצאה. בפתיחת המחצית השנייה כבר 2:4 מקומי וגם שער מצמק של אלדר אוחיון (66) שהפיח תקווה, לא הביא את השוויון המיוחל. אפשר וניצחון אמצע השבוע במשחק דחוי מול מכבי אחי נצרת גרם לעייפות אצל השחקנים שצהלו אחרי ניצחון 1:2 משער עצמי ואחד של יצחק כהן שהשלים שישה משחקים רצופים בהם כבש.

משחק גדול ודרמטי התנהל ב"קצף" בין שתי הטוענות לכתר הליגה הדרומית לנערים ב'. המעמד הצדיק את הרמה וכמות השערים מעידה שהשתיים בנו על ניצחון. שני המאמנים ודאי יצאו מתוסכלים. כי אברהם אבוקרט מחיפה צפה בלירוי גבאי מעלה אותו ל-0:1 בדקה ה-32 והמאמן ממול אהב את השוויון (50). חיפה לא נואשה, חזרה להוביל משער של סתיו נחמני (65) וכמעט התייאשה כאשר הירושלמים איזנו (69) וחוללו מהפך עם פנדל בדקה ה-75. עמוק בתוספת הזמן עלה ברגלי משה גולן להשאיר לפחות נקודה בבית. בזכותה נותר פער בין שתי נקודות בין מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" למוליכות, מ.ס.אשדוד ובית"ר ירושלים להן 25 נקודות. לחיפנים ולהפועל תל אביב 23 נקודות.











חג שמח יותר למכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' מנהלל) שהדליקה רבע חנוכייה בצפון הרחוק. לשאלה מה עדיף, דקה של מזל או שעה של שכל, מצאה קבוצתה של ענבל נמני-קנפו פתרון יצירתי. רוי קטרי (60) ומוחמד רביע (61) המתינו שעה כדי לכבוש והספיקה להם דקה...המארחים שחשבו כיצד לגרום לקבוצה מנהלל הפסד בכורה העונה הסתפקו בשער כבוד בדקת הסיום וגם הוא בבעיטת עונשין. הניצחון משאיר את "יהויכים" במקום השני, כאמור היחידה ללא הפסד, והיא תרצה להמשיך גם במסגרת הגביע.

צמד ניצחונות בנערים ג'. מכבי "מקס" חיפה לא התקשתה לנצח בהרצליה את מכבי המקומית 0:3 ולהעפיל ולו זמנית למקום הראשון, עד אשר יושלמו משחקי היריבות. חיפה של המאמן יוסי ג'אנח הסתערה על שער הרצליה כבר מהפתיחה ודגה בחכתה שער מהיר של ספיר רזון בדקה הרביעית. עד לדקה ה-60 בה כבש איתמר גורי את השער השני היו לחיפה עוד מצבים. כובש השער הראשון, ספיר רזון השלים צמד אישי בפנדל (71) וכעת העיניים נשואות לעבר משחק הגביע ביום רביעי בנתניה מול בית"ר טוברוק.

מאזן ראוי לשבח לקבוצתו של אריק מלכה, מכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ג') שנותרה בלתי מנוצחת גם אחרי המחזור התשיעי. שבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו מקנים לקבוצת העמק את הבכורה במחוז חוף כאשר לזכותה 23 נקודות ומאחוריה עירוני נשר (21) ומעגן מיכאל (20) שתארח את חיפה/נהלל במחזור הבא. עד אז הספיקו אורי פורת, זה השבוע הרביעי ברציפות, ושאדי חמודה (שער תשיעי) להבקיע מול מכבי אחי נצרת בדרך לניצחון 0:2.

בילדים א' חיפה ירוקה. המוליכה מכבי "מיכאל" חיפה במחוז השרון, לא השאירה ספקות באשר למעמדה. קבוצתו של יורם בסר דילגה בקלילות על המשוכה האדומה, הפועל חיפה, והביסה אותה 0:4 מצמד של שלו ולרשטיין ושערים נוספים של אופיר זילברשטיין וענאן חלאילי. המנצחת מחזיקה בשני "תארים" צדדיים, ההתקפה (29) וההגנה הטובה בליגה (2). במחצית השבוע השני צפויים לה שני משחקים מסקרנים מאוד מול שתי קבוצות של הפועל תל אביב. ביום רביעי בגביע נגד הפועל "דרום" תל אביב ובשבת בליגה, בוולפסון נגד הפועל "צפון" תל אביב. בליגה לחיפה 18 נקודות לפני הפועל חדרה (17) ומכבי נתניה (15).









 

המפסידה ב"דרבי", הפועל, תחפש מן הסתם "נקמה קטנה" במפגש הגביע ברביעי מול מכבי חיפה גולדשנפלד שסיימה השבת בתוצאת תיקו ראשונה העונה נגד מ.ס.קריית טבעון 1:1. קבוצתו של ליעד לבנסולד עדיין מחפשת דרכה לפרוץ קדימה ונכון לעכשיו היא במקום השביעי במחוז חוף עם 10 נקודות.

אין חדש בילדים ב' ולמושג "אין חדש" משמעות גדולה ערב משחק הגביע בין מכבי "אפרים" חיפה לאחותה הקטנה מכבי חיפה גולדשנפלד. זה הולך להיות דו-קרב משפחתי בין שתי קבוצות מושלמות מבחינת המאזן בליגה. מכבי "אפרים" של יוסי צרפתי גרפה ניצחון ליגה שביעי ברציפות, טרם שמטה נקודות ויחד עם מ.כ.נווה-יוסף היא מוליכה בבטחה את מחוז השרון. לכל אחת 21 נקודות. החיפנים לא נתקלו במכשול כשניצחו ב"קצף" את הפועל כפר סבא 0:4.











פחות נקודות (15) למכבי חיפה גולדשנפלד אבל קבוצתו של אביב קנפו שיחקה חמישה משחקים בלבד שמהווים גם כן מאה אחוזי הצלחה. בשלושת המשחקים האחרונים שחקניו התחפשו לתותחנים וניצחו בהפרשים עצומים, כמו בשבת את מ.ס.ג'וליס 1:10. בסך הכול 37 שערי זכות, ממוצע של תריסר שערים למשחק. כאשר תשלים את משחקיה מול מ.ס.קריית ים ומכבי נהרייה גם לה מאזן מושלם, תתקבל תמונת צמרת בהירה יותר.











מכבי "עודד" חיפה תשחק רק ביום שלישי בקריית אתא וכבר למחרת ימתין לה משחק גביע ביתי נגד מ.ס.פרדס חנה/כרכור, את הזירה תפסה מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ג') שניצחה במגרשה את הפועל מעגן מיכאל 1:14. לקבוצתו של שמעון הרוש היה זה ניצחונה הרביעי.

התוצאות הגבוהות ממשיכות להיות נחלתן של קבוצות טרום א'. מכבי "ישעיהו" חיפה של מתן אלמליח יצאה לסכנין ושבה מהמגרש הסינטטי שם עם ניצחון שישי ברציפות על סגניתה עד פתיחת המשחק 2:18.

את הפסד סכנין ניצלה עד תום מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן לירן אהרן ששיחקה אף היא בחוץ, נגד מ.ס.רובי שפירא וגברה עליה 1:22. המנצחת עלתה לראשונה העונה למקום השני ולה 15 נקודות, שלוש פחות מאשר למכבי "ישעיהו" חיפה שגברה עליה במחזור הראשון. מאז מאזן ההפסדים של נהלל אפסי.