סיכום מחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום מחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  חמישי , 08/03/2018

סיכום מחלקת הנוער

באו פעמיים בשבוע. מחזור פורים התערבב בשבת, נערי "יהויכים" כבשו את הפסגה, שתי קבוצות נערים ג' שומרות עליה, במכבי "מיכאל" חגגו ניצחון במשחק עונה והשאר כמו תמיד. צילומים: ג'ו הירש (האתר הרשמי)

ללא קשר לפורים, קבוצת נערים א' מכבי "יואל" חיפה ומאמנה ערן ססי, אינם זוכרים מתי הפסידו לאחרונה. חלפו כבר שלושה חודשים (!!) מאז ההפסד 1:0 למכבי תל אביב ולמרות הנתון החיובי, חמש תוצאות התיקו בפרק הזמן הזה הרחיקו את הקבוצה מהפסגה. ארבעת הימים האחרונים רק עשו טוב לחיפה והנה היא כבר במקום השני,  הרחק מההמון הסוער , ומנסה לסיים את תשעת המשחקים בכבוד. צעד נוסף עשתה ביום רביעי כשניצחה בבית את הפועל רעננה 1:2 משערים של רועי מרדכי (פנדל) ועילאי חגג. לא הסתפקה בכך. חניכיו של ססי נאלצו להתעורר מוקדם מאוד כי הפועל תל אביב הזמינה אותם לוולפסון בתשע בבוקר. טרוטי עיניים אבל עם גאווה ה"ירוקים" פירקו את בעלי הבית 0:3 וחיסלו להם את מחשבות האליפות. גם הפעם הכובשים היו חגג ומרדכי. גם הפעם מרדכי כבש מהנקודה הלבנה בדקת הסיום אלא שחגג, כנראה בהשראת חג הפורים חגג פעמיים (50,6) והקפיץ את קבוצתו מעל המפסידה. כאמור, חיפה חזרה למקום השני (42) לפני הפועל תל אביב ומכבי פתח תקווה (40).
חג חצי שמח למכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מנהלל) ששחקניה גילו חוסר יציבות בחג. באמצע השבוע הפועל עכו 'גררה' את שחקני חיפה/נהלל עד למעלות ושם ניצחה את קבוצתו של אוהד רוזלס 0:3. שני הפסדי החוץ בנצרת עילית ומול עכו גרמו ל"ירוקים" מהעמק להיכנס לכוננות והעסק השתלם. נסעו לעפולה, זכרו שגם בסיבוב הראשון ניצחו את שחקני בירת העמק והביסו אותה 0:4 משערים של דניאל צבטקוב, אביתר ברק, יצחק כהן והמאם מנעא שהוקפץ מנערים ב' כדי לחוש את אווירת העונה הבאה. בעוד שבועיים ה"שמעונים" ייצאו למשחק חוץ רביעי, מזכיר את המקום שלהם בליגה.


יאללה, פורים, מדוע לא יבוא פעמיים בשנה ? ככה שאלו כולם. לשופט המשחק בין קבוצות נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" לבין מכבי "פוקס" תל אביב, הגיע שלוש פעמים. משרוקיתו עבדה שעות נוספות והוא פסק על שלוש בעיטות עונשין (!!), כולן לזכות תל אביב ואלה, כשנותנים להם בעטו במדויק וכבשו שלושה שערים. שני הפנדלים האחרונים מחקו יתרון מבטיח לקבוצתו של אברהם אבוקרט שהוליכה 1:3 וגרמו לנזק בדרוג בטבלה. אדר אזוראל (שער בכורה), סתיו נחמני ומשה גולן הבקיעו לזכות חיפה, לפני שנכנעו לתעלולי הגמישות של המשרוקית הכי פעילה בחג. לפחות ב"קצף" צליליה נשמעו צורמים. מאוד-מאוד. בשבת חיפה לא כל כך אהבה את פורים. היא שוב ספגה שלישייה מקבוצה תל-אביבית, בני יהודה ונוצחה 3:1 בשכונת התקווה. האם ההפסד הזה סותם את הגולל על סיכויי חיפה לזכות בתואר ? על פי תמונת המצב כרגע, כן. בית"ר ירושלים ברחה קדימה (51), הדולקות אחריה הפסידו נקודות יקרות: מ.ס.אשדוד (44), מכבי פתח תקווה (44) וחיפה (43). בשמונת המחזורים שנותרו לחיפה ממתינות פגישות מול כל הצמרת. את שער הכבוד בהפסד לבני יהודה הבקיע סתיו נחמני שלא התנחם שהצליח להשוות את מאזן שעריו (22) לזה של חברו, לירוי גבאי.
בלי טובות של שופטים יצאה ערב החג מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' מנהלל) לקיבוץ גבעת חיים ושבה ממנו עם ניצחון חלק על מכבי עמק חפר 0:3. חכו, חכו, הסיפור אינו טמון רק בניצחון הזה. הבשורה הגיעה מהרצליה ומי שזוכר, לפני עשרה ימים קבוצתה המצליחה של ענבל נמני-קנפו חזרה משם עם תיקו שנראה מאכזב (2:2) ופתח פער ממכבי נתניה. מסתבר שהרצליה הפכה לקוטלת ענקים. הביסה את המוליכה מכבי נתניה וגרמה לסגירת הפער בין נתניה וחיפה/נהלל. לשתיהן 50 נקודות ורק שני שערים מפרידים בין "קומנדו ענבל" לפסגה. במשחק מול עמק חפר המשיך מוחמד רביע להוכיח שאצלו אין הבדל בין קודש לחול. כבש בשבת, הפעם הבקיע את שלושת השערים (50,36,29) ואלמלא עזב את המגרש בדקה ה-66 מי יודע עם כמה שערים היה מסיים. או שחששו שיבזבז את כל ה"תחמושת" ולא יישאר לשבת... ואז הגיע ה"שוס". אמנם רביע לא כבש אבל ינאל עראידה עם שער בדקה ה-76 הבקיע את הרביעי בניצחון 0:4 על הפועל כפר סבא ושער זה העלה את "יהויכים" לראש הטבלה (!!). כמה שהחבר'ה של ענבל התגעגעו לתחושה הזאת. השער הזה מקנה יתרון של שער בהפרש מול מכבי נתניה והשתיים עם 53 נקודות מתכוננות לשמונת המחזורים האחרונים בידיעה שלכל משחק גוון של גמר גביע. ולא, אין משחק בין השתיים. היו שניים, בשניהם "יהויכים" ניצחה. נחזור למשחק מול כפר סבא. באסם זערורה כבש צמד (39,15), בתווך רוי קטרי (30) קבעו את תוצאת המחצית ואז עראידה הרעיד את הטבלה.


איזה פספוס ענק. שחקני מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') כבר ידעו שיריבתם, מכבי פתח תקווה סיימה בתיקו אפס והייתה להם הזדמנות להתנתק מחבל הטבור של "תאומי סיאם" אבל עשרות ההתקפות על שער הפועל רעננה לא הולידו שער, הולידו 0:0 ראשון העונה וגם לאחר עשרים מחזורים המצב נותר על כנו (50 נקודות לכל אחת) . רצף של שישה משחקי ניצחון נקטע, ההתקפה הטובה בליגה לא כבשה. הנחמה: נשארנו במקום הראשון. יותר שמח היה ערב הדרבי של ה"גדולים" בחמישי. נערך ניסוי כלים אצל ה"קטנים". מוליכת מחוז השרון הגיעה בצהרי פורים לאצטדיון קריית חיים והיה ברור שהמארחים, הפועל חיפה לא יעניקו להם משלוח מנות. בחוריו של יוסי ג'אנח נאלצו לעמול קשה, כמעט עד שלהי המשחק ורק אז ספיר רזון (69) ותמיר עזה (73) "גנבו" את ממתק שלוש הנקודות. בשבת לא השתנה מאומה.
עוד יום גדול לקבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד. לא רק שקבוצתו של אריק מלכה הביסה במגרשה את מ.ס.רובי שפירא 0:4, יריבתה העיקרית הפועל קריית שמונה הפסידה וכעת הפער בין המוליכה לסגניתה החדשה, בני סכנין, עומד על 12 נקודות (!). שמונה מחזורים לסיום העונה הפער עצום ומטרת שחקני נהלל כפולה: אליפות וסיום עונת המשחקים ללא הפסד. מספיק כדי להתאמץ כפליים. וזה מה שהם עשו בשבת. ההגנה החזקה בליגה פגשה את העורף הכי חשוף במחוז חוף והמפגש הוליד רביעייה חלקה. אריאל בוהארון עם צמד שמעלה את מאזן שעריו ל-19ף אורי פורת ומועתסם עיסאווי כבשו.
שבוע נפלא גם לילדי מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א'). ברביעי משחק השלמה חשוב בילדים א'. מה כל כך חשוב ? כי בשבת חניכיו של יורם בסר אמורים היו לצאת  ל"משחק עונה"  נגד מכבי תל אביב. כדי להגיע לקראתו בראש שקט, חיפה ביקשה שקט ואכן, מלבד קולות הרעשנים סידרה לעצמה ניצחון ביתי 1:4 על הפועל חדרה, עד לא מזמן המוליכה. עידו אלמישלי (שער וצמד "בישולים"), עידן ברנס, נור עותמאן ועילאי ביטון הבקיעו לזכות חיפה שפתחה פער בן ארבע נקודות מה"צהובים" . בשבת ההפרש קפץ לשבע עם אופציה לשיפור משמעותי. חיפה יצאה למגרש אוניברסיטת תל אביב וניצחה 0:1 משער של עילאי ביטון. לחיפנים נותר עדיין משחק השלמה ואם ינצחו בו, מצבם ישתפר לעין ערוך. כרגע ל"מיכאל" חיפה 39 נקודות ומשחק חסר, למכבי תל אביב והפועל רעננה 32. הניצחון בתל אביב היה מעין "פעולת תגמול" על ההפסד הביתי ב"קצף" בסיבוב הראשון, בתוצאה זהה.
מה פתאום 0:0 ? את השאלה הזאת מן הסתם שאלו ליעד לבנסולד ושחקניו במכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א') אחרי שסיימו את משחק החוץ בקריית חיים מול האחרונה בטבלה, הפועל חיפה. עובדה, תמיד ישנה הפעם הראשונה, הפעם "נפלה" על המיני-דרבי.


בקבוצת ילדים ב' מכבי "אפרים" חיפה מצאו דרך מקורית לשלב "בר-מצווה" בפורים. הכיצד ? במשחק השלמה זכו בניצחונם ה-13 בחג פורים, הפעם על מ.ס.קדימה/צורן 0:2. לא הסתפקו בחגיגה כפולה וגם בשישי ניצחו בחוץ את הפועל מטה אשר 0:7 כדי לברוח צעד אחד קדימה, שש נקודות מעירוני נשר. לחיפה 43 נקודות ולנשר 37. בארבעת המשחקים האחרונים שבה לא לספוג, המשיכה לכבוש (87 שערים בסך הכול) והפנים קדימה. המאמן יוסי צרפתי יודע שנותרו 14 משחקים לסיום והדרך ארוכה. בינתיים לא קלקלו את שמחת החג.
באולימפיאדות, על מסלול הריצה ובבריכות השחייה, שיאים מתקבלים בשאגות שמחה. בטוח שלא זאת ההרגשה שאפפה את שחקני קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה ששברו שיא הבקעות וניצחו את מ.ס רובי שפירא 0:51. גם במשחק הראשון קבוצתו של גיא בוגנים ניצחה בהפרש גבוה (2:45). הניצחון משאיר את החיפנים, שניצחו בכל משחקיהם עד כה במקום הראשון עם 36 נקודות ומשחק חסר, לפני מ.כ. נווה יוסף (33).
הפסד כפול מול מ.כ.נווה-יוסף לקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן שמעון הרוש. שחקני העמק הפסידו בביתם 10:4 וזאת הפעם הרביעית שהקבוצה מפסידה כשהיא סופגת מניין שערים לעומת ניצחון אחד עם אותה כמות שערים. הקבוצה מדורגת במקום החמישי במחוז חוף.
פחות מר היה גורלה של מ.ס.רובי שפירא בהפסדה לקבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה, מוליכת מחוז חוף. אפילו חל "שיפור קל". בסיבוב הראשון מכבי של מתן אלמליח ניצחה 0:39 והפעם "רק" 1:28 שמשאיר אותה במקום הראשון עם 39 נקודות, אפס הפסדים והפרש שערים פנטסטי 21:298. הפער מהקבוצה הדולקת, שש נקודות.
השנייה היא "בת משפחה". קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן לירן אהרן ניצחה פעם נוספת את בית"ר חיפה, הפעם 4:18 ומתפנקת במקום השני עם 33 נקודות כאשר בסביבתה אין מי שיסכן את מעמדה, נכון לזמן הנוכחי.