סיכום סופ"ש של גביע במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום סופ"ש של גביע במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 11/03/2018

סיכום סופ"ש של גביע במחלקת הנוער

שבת פיפטי-פיפטי בגביע. ארבע קבוצות בפנים, ארבע בחוץ. הנוער, נערים ב', ילדים ג' וטרום א' יופיעו בשלב הבא. צילומים: ג'ו הירש האתר הרשמי

אם מביטים על חצי הכוס המלאה, רואים את קבוצת הנוער מכבי "שמואל" חיפה ברבע הגמר, את נערים ב' בשלב זהה, את ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה ואת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה בחצי הגמר.
אם הופכים את הכוס "נשפכו מתוכה" ארבע קבוצות חזקות שתמשכנה להיאבק על תארי אליפות בליגה, ה"דאבל" לא חי ולא קיים. נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה מנהלל, נערים ג' מכבי "מקס" חיפה, ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה וילדים ב' מכבי "אפרים" חיפה.
המכנה המשותף לכל הקבוצות, שמונה במספר, שנטלו חלק במשחקים: באופן נדיר, כל השמונה נאלצו לשחק מחוץ לביתן. המכנה המשותף לארבע המפסידות: כולן מדורגות במקום הראשון במחוזות בהם הן מופיעות בהצלחה גדולה.
הדרמה הגדולה התרחשה, בפעם השנייה השנה, במשחקה של קבוצת הנוער  מכבי "שמואל" חיפה (ראו ידיעה נפרדת). כמו בשלב הקודם מול מכבי פתח תקווה (4:4) ה"ירוקים" של גוסטבו בוקולי ואמיר סופר נקלעו לפיגור עד שלבי הסיום, הצליחו להשוות ולנצח בפנדלים (חזון אחרית הימים, קללת הבעיטות הוסרה..) פעמיים 3:5. הפעם מחזיקת הגביע ומוליכת הליגה, הפועל רעננה שילמה את מחיר הדיוק החיפני אחרי 1:1 בתום הסיום החוקי, כולל הארכה. לגיורגי דרסיליה, מאור לוי וגל קתבי זה היה ביצוע מוצלח שני, מוחמד גדיר ורועי מרדכי "החליפו" את ים כהן הפצוע וגיא דהן.
 
בקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" (מקום חמישי בארצית דרום) לקחו ברצינות את הפועל קריית שמונה, למרות שזו ממוקמת במקום ה-12 בליגה הארצית הצפונית. תשומת הלב המיוחדת השתלמה. למארחים לא הייתה תשובה לכוח המחץ בקבוצתו של אברהם אבוקרט שהביסה את המארחת 1:7 בדרך לרבע הגמר. בשני המשחקים הקודמים חיפה ניצחה בהפרש חמישה שערים, את מכבי עמק חפר ובני סכנין, היום הוסיפה מע"מ. משה גולן (8) מיהר לכבוש, סתיו נחמני הוסיף צמד (23,17) לפני שהמארחים עשו קולות התאוששות עם שער מצמק (29). אלא שנחמני (35) ולירוי גבאי (37) חיסלו כל סימן לדרמה. נחמני השלים ארבעשער (63) ויהב פדידה (77) סיים את הסיפור. לא רע, שבעה בקריית שמונה...

 

ענבל נמני-קנפו, מאמנת בכירה בשלוחת מכבי חיפה בנהלל כבר הספיקה לשבור את תקרת הזכוכית. בעונת 2013/14 קבוצתה הגיעה לרבע הגמר, גם שנתיים קודם לכן (11/12) הוכיחה שאינה קוטלת קנים ושיחקה ברבע הגמר והשיא היה שנה לפני כן (10/11) כאשר דילגה משוכות קשות ועם קבוצת ילדים א' העפילה עד חצי הגמר (!). ברבע הגמר גברה במשחק חוץ על מ.ס.אשדוד 0:2 וגם הפעם חיפשה ניצחון שלא היה מפתיע איש. שניות ספורות היו חסרות לקבוצתה, מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב') להוכיח שלפעמים הברק מכה פעמיים באותו מקום. משחק מצוין שחניכיה גילו, לצד החמצות מסמרות שיער, עלו לה בסופו של דבר בשער שוויון אכזרי עמוק בתוספת הזמן (84), מענה לשערו של מוחמד רביע בפתיחת המחצית השנייה (41), ששלח את הקבוצות להארכה. המארחים, קבוצת צמרת בפני עצמה (מקום שני בליגה הארצית דרום) נישאו על גבי ההתלהבות והצליחו לכבוש שער ניצחון (1:2) בחלוף שבע דקות, מרגלי השחקן שהשווה, ששלח את מוליכת הליגה הארצית הצפונית מאוכזבת לביתה.
 
מה שעשתה קבוצת הנוער להפועל רעננה, כשגזלה ממנה את גביע אשתקד, עשתה מכבי "אלדד" תל אביב (ראשונה באזור המרכז) למוליכת מחוז השרון מכבי "מקס" חיפה של יוסי ג'אנח. שתי קבוצות נערים ג' בעלות יכולות התקפיות מצוינות, תל אביב כבשה 87 שערים ומכבי 70, לא ביישו את המוניטין ובתום דו-קרב הפכפך המארחים ניצחו 3:5 והדיחו את מחזיקת הגביע מהמשך המשחקים. לא כך נראו הדברים בדקה השמינית. ספיר רזון (3) ותמיר עזה (8) קבעו 0:2 למכבי אך לפני השריקה לסיום המחצית הצליחו המארחים להבקיע שער מצמק. אפקט ההשפעה של שערים בדקת הסיום עבד גם הפעם. ה"צהובים" השוו (45) וחוללו מהפך כעבור שבע דקות. חיפה לא התייאשה, איזנה משער שני של ספיר רזון (56), התקווה החזיקה מעמד עד לדקה ה-63 ממנה תל אביב חזרה להוליך וביססה את יתרונה (67) בדרך לניצחון היוקרתי.
 
חלום ה"טריפל" של יורם בסר, מאמן קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה נגוז אף הוא. המאמן הוותיק קיווה בסתר ליבו שיזכה בגביע שלישי ברציפות (לפני שנתיים עם ילדים א' ולפני שנה עם נערים ג') למרות שידע שהיריבה המצפה לו ברבע הגמר, בני יהודה, תרצה להדיחו מהמפעל, מה גם שהמשחק נערך במגרשה. שחקני "מיכאל" חיפה מוליכים את טבלת השרון ומולם התייצבה קבוצה מהמקום השני במחוז המרכז שרק הפרש שערים מונע ממנה להתיישב על כורסת הפסגה. בסר סמך על "הגנת הברזל" שלו (ספגה ארבעה שערים בסך הכול) וגם ההצלחה המקסימלית בארבעת המשחקים בשלבים הקודמים, שנערכו כולם מחוץ ל"קצף", עודדה. אלא ששער בודד בדקה ה-25 לזכות ה"כתומים" וחוסר יכולת מכבי להגיב, לפחות בשער שוויון, הוציאו את חיפה מחוץ למעגל המשחקים בעונה הנוכחית. עכשיו הם יצטרכו להסתפק במאבק על המקום הראשון בליגה.
 
"קרב טיטאנים" ברבע גמר לילדים ב' נערך באם המושבות. מכבי פתח תקווה, מוליכת מחוז המרכז, ארחה את מכבי "אפרים" חיפה, הראשונה במחוז השרון וגברה עליה 0:2. בכל מחצית חיפה ספגה שער ולא השכילה לכבוש בפעם הראשונה העונה. בכל 19 משחקיה בליגה ובגביע החיפנים פגשו את רשת יריבתם. הפעם לא. לא היה זכר לשלושת הניצחונות הקודמים בגביע עם הפרש שערים אסטרונומי (1:32). למאמנם, יוסי צרפתי, שכבר הספיק לזכות בשלושה גביעים בעבר עם קבוצות שונות, המשימה כעת להסביר לחניכיו ש"דאבל" מריח נפלא (והוא זכה כשחקן בתואר הכפול עם הבוגרים ב-1991) אבל גם מקום ראשון בליגה מהווה הישג.
 
לכאורה, אמור היה להיות משחק לא קשה במיוחד לקבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה, שהתארחה ברמת השרון (מקום חמישי באזור המרכז). הנתונים המוקדמים, חיפה כבשה פי שלושה מהמארחים (302 שערים לעומת 103) וספגה פי שלושה פחות (21 מול 65), לא באו לכלל יתרון מוחלט במגרש ובסיומו של רבע גמר כמעט צמוד הירוקים של גיא בוגנים ניצחו 2:7 ויופיעו בפעם המי יודע כמה בחצי הגמר.
 
מדרגה אחת לפני הגמר, ממתינה גם לקבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה שיצאה למגרש הסמוך לספארי ברמת גן ובתום משחק מותח ניצחה את בעלת הבית, הפועל רמת גן (מקום רביעי במחוז המרכז) 4:6. קבוצתו של מתן אלמליח נקלעה בשלב מסוים לפיגור 2:1, תופעה שלא מוכרת לה העונה. המטרה קידשה את המאמצים ובסופו של דבר, ההתקפה וההגנה הטובות יותר לאין ערוך, הכריעו את גורל הכרטיס לחצי הגמר.