"דבר ראשון צריך להחזיר את הגאווה לאוהדים"
EN threads facebook youtube instagram tiktok
"דבר ראשון צריך להחזיר את הגאווה לאוהדים"
שני , 19/03/2018

"דבר ראשון צריך להחזיר את הגאווה לאוהדים"

הדרך לצאת מהמשבר, התכנונים לשנה הבאה, שבע השנים הלא טובות והחזרת ה-DNA של המועדון. המנהל הטכני, מו אלאך, בראיון לאתר הרשמי

המנהל הטכני של מכבי חיפה, מו אלאך, התראיין לאתר הרשמי ודיבר על מדיניות המועדון: "אני חושב שתמיד מתחילים עם ה-DNA של המועדון. זה הכי חשוב. אני רוצה שנחזור להיות המועדון שהאוהדים גאים בו, לשוב להיות קבוצה מנצחת. כל החלטה צריכה להתבצע על סמך הנתונים הללו".
יש דבר אחד שאתה יכול להצביע עליו ולהגיד שזו הבעיה של מכבי חיפה?
"כשאתה עושה שינויים גדולים, אתה יכול להיכשל. ב-6-7 שנים האחרונות סיימנו רק פעם אחת בין שלוש הראשונות בצמרת. יותר מ-100 שחקנים יצאו ונכנסו למועדון בשנים הללו. תשעה מאמנים הוחלפו, יותר מ-11 עוזרי מאמן הוחלפו, אנשי צוות רפואי הוחלפו. זה שינוי קיצוני. אני נמצא חמישה חודשים במועדון, שלב של הניתוח מה לא עובד ובניית תכנית למועדון. הדבר הראשון שאנחנו צריכים לבחון הוא ההחלטות שקיבלנו בעבר. זו הסיבה שהקמתי את מחלקת הסקאוטינג. אני מנסה לייצר מצב בו כל המחלקות יעבדו כגוף אחד".

שלב הניתוח והתכניות למועדון. אלאך

מה החזון  שלך?
"כמנהל הצד המקצועי של הכדורגל,  אני רוצה לראות קבוצה מנצחת, להמשיך ולהתקדם לשמור על עקביות ביכולת, לייצר המשכיות. מכבי חיפה זה מועדון גדול והמטרה היא תמיד להיות בין שלוש הראשונות".
כמה זמן ייקח לדבר הזה לקרות?
"הדבר הכי חשוב שאנחנו צריכים לקבל כרגע, זה שאנחנו במשבר. וכאשר אנחנו מקבלים את המשבר, רק אז אנחנו יכולים לתכנן תכניות. אני לא יכול להבטיח לקהל שבשנה שנתיים פה נהיה אלופים. אני קודם כל רוצה להביא המשכיות. מכבי חיפה צריכה להתמודד כל שנה על האליפות. זה העתיד של המועדון. כמה זמן זה ייקח? זה בלתי ניתן להגדרה. לפחות לא כרגע".
מה נחשבת הצלחה מבחינתך בעונה הבאה?
"שנראה המשכיות ועקביות. אני לא הולך להגיד שאנחנו נסיים מקום 1-3, אבל אנחנו צריכים להיות תחרותיים ובצמרת".
איזה סוג שחקנים אתה מחפש?
"ווינרים. כשאתה מגיע למכבי חיפה, הכל מסתכם בקבוצה שבבסיס שלה היא ווינרית. וזה מה שאני רוצה מהשחקנים שלי. שיהיו ווינרים".
איזה שינוים הולכים להיות בעונה באה?
"אנחנו לא הולכים לעשות מהפכה בקיץ. גם לשינויים קטנים יכולה להיות השפעה גדולה. אני חושב שאם נבצע כמה שינויים בסגל הקיים נוכל להשתפר. לקבל את ההחלטות הטובות שיהפכו את הסגל הזה ליותר טוב ויותר מנצח. כל הזמן להביא שחקנים חדשים וצוות חדש, לא הולך לפתור את הבעיה. אנחנו עובדים על פי איכות ולא כמות. הסוד הוא בבחירות הנכונות. לפגוע ולהשקיע במי שצריך ולא בכמות".
ומה לגבי מאמן הקבוצה, פרד רוטן, שישנם פרסומים שקבוצות מעוניינות בשירותיו?
"למאמן כמו פרד, תמיד יהיו הצעות. אנחנו מאוד מרוצים מפרד ורוצים שהוא יישאר בעונה הבאה".


מרוצים ממנו ורוצים שיישאר. רוטן
 
מתי אתה מצפה לסגור את הסגל שלך?
"אני מעדיף שכשנתחיל את ההכנות לעונה הבאה, שנסגור לפחות 80-90 אחוז מהסגל".
יש לחץ רב על מכבי, במיוחד מהאוהדים. יש לך איזה מסר להעביר להם?
"הדבר היחידי שאני יכול להגיד להם זה שהם צודקים לחלוטין. יש להם את הזכות להגיד את מה שהם אומרים. האם אנחנו מרוצים מהתפקוד שלנו? לא. כשהאוהדים שלנו רוצים משהו, צריכים למצוא את הפתרון לתת להם את המשהו הזה. הכדורגל שייך לאוהדים. אנחנו משחקים בשבילם. לאוהדים יש את הזכות להיות ביקורתיים עם הקבוצה. הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות הוא להחזיר את הגאווה לאוהדים, בסופו של דבר האוהדים הם המועדון - לא אני. אני רוצה ליצור קבוצה שקודם כל תשחק בשביל הקהל, בשביל הגאווה שלהם, שתלחם בצמרת. רק לאחר מכן נוכל לחשוב קדימה. וכמובן לנצח במשחקים. הכל מתחיל ונגמר בניצחון".