ערב מרגש של זיכרון בסלון בכפר גלים
EN threads facebook youtube instagram tiktok
ערב מרגש של זיכרון בסלון בכפר גלים
שלישי , 10/04/2018

ערב מרגש של זיכרון בסלון בכפר גלים

שחקני הקבוצה הבוגרת, הנוער, הפנימייה, הצוות ההולנדי ואנשי המועדון התכנסו במתחם האימונים ושמעו את זוועות השואה שעבר חיים שלמון ז"ל, שסופר על ידי רעייתו רחל

צפו בכתבה על ביקורה של רחל עזריה 

רחל עזריה, הגיעה אתמול (שני) למתחם האימונים בכפר גלים, במסגרת מיזם "זיכרון בסלון". רחל הגיעה על מנת לספר את סיפורו של בעלה, חיים שלמון ז"ל שהיה במחנות הריכוז ובגבורה נשאר בחיים, עלה לישראל וגידל פה משפחה לתפארת.
לערב הגיעו שחקנים מהקבוצה הבוגרת, מקבוצת הנוער, מהפנימייה, הצוות ההולנד, אנשי המועדון ומנכ"ל המועדון, אסף בן דב, שאמר לאחר האירוע: "עברנו חוויה מרגשת. ניצולי השואה וגם הדור השני, זה דור שהולך ומתמעט ככל שהשנים עוברות. אני חושב שהמסר הגדול שעברנו פה הוא שהסיפור של הניצחון של החיים על המוות הוא הגדול ביותר והמשמעותי ביותר והוא האבן השואבת שבזכותו קמה מדינת ישראל. הדרישה של הצוות הזר להגיע מאוד ריגשה אותי, מכיוון שהם מכירים את הפרטים של השואה ומכירים אותה כי הולנד הייתה חלק משמעותי במלחה״ע ה-2, והרצון להגיע לפה ולשמוע את זה ממקור ראשון היה מאוד מרגש והחשיבות של לחבר בסיפור כ״כ משמעותי וכ״כ גדול את המועדון בכל הקצוות מהקבוצה הבוגרת, דרך הנערים, דרך הנוער, דרך החברה של האקדמיה שנמצאים פה, דרך הצוותים מראה כמה המועדון הזה חזק וממשיך להיות חזק".
הקפטן, רמי גרשון, העניק לרחל חולצה של המועדון עם הספרה 1. גרשון, דור שלישי לניצולי שואה, אמר: "זה היה ערב מאוד מרגש, לא קל לשמוע סיפורים של ניצול שואה. יש כ״כ הרבה סיפורים וכל סיפור הוא קשה ומיוחד, אבל חשוב מאוד שהדור שלנו, הצעירים לפחות, נשמע את הסיפורים שנוכל להבין מה היה כי אמנם לנו קשה לשמוע - אבל הם חוו את זה בעצמם. חשוב מאוד שנזכור את זה טוב טוב ולא נשכח את לעולם. סבא וסבתא שלי ז״ל היו ניצולי שואה מיוון, כך שהסיפור של השואה הוא נושא מאוד גדול במשפחה שלי".
נטע לביא הוסיף: "עם ישראל עבר זוועות וחשוב שנמשיך לספר את הסיפורים שנזכור תמיד מאיפה באנו ולמה אנחנו בעצם פה חיים".
יונתן לוי הוסיף: "הרבה אנשים צריכים לקחת חלק באירועים כאלה. כדי לזכור. אסור לשכוח את כל מה שעברנו, את כל הזוועות את כל האירועים הקשים האלה. זה טוב וחשוב שכולם ישמעו ויקשיבו ויעבירו את זה הלאה. זה הדבר הכי חשוב שכולם ידעו".
עדי אלטשולר, ממייסדי מיזם "זיכרון בסלון", אמרה: "מרגש מאוד שמכבי חיפה נרתמה לארח זיכרון בסלון ולהיות חלק מיצירת המסורת החדשה, שמנגישה את זיכרון השואה והופכת אותו לאישי ורלוונטי. גם בתקופת השואה הכדורגל היה מקום משמעותי ומפלט מההישרדות היומיוית הקשה ומרגש מאוד שקבוצה שלנו כאן בישראל בוחרת להתחבר לעבר שלה כדי להיות בני אדם טובים יותר היום. אני בטוחה שכל השחקנים יקחו את סיפורו של חיים שלמון, שסופר על ידי אישתו, וינצרו אותו בלבם לתמיד".