יפתח היה הקצין הראשון שנפל במרון א-ראס
EN threads facebook youtube instagram tiktok
יפתח היה הקצין הראשון שנפל במרון א-ראס
שלישי , 17/04/2018

יפתח היה הקצין הראשון שנפל במרון א-ראס

לכבוד יום הזיכרון שחקני הקבוצה נטלו חלק בפרויקט מיוחד להעלאת זכרם של אוהדי הקבוצה אשר נפלו במערכות ישראל כחיילי צה"ל. השחקנים עלו לקברם שמעו את סיפור חייהם, סיפור נפילתם בקרב והתייחדו עם זכרם. אופיר מזרחי עלה לקברו של יפתח שרייר ז"ל

סגן יפתח שרייר ז"ל קצין ולוחם בגדוד 101 של הצנחנים, נפל במלחמת לבנון השנייה סמוך לכפר מרון א-ראס.
"המלחמה תהיה קשה, המראות גם כן, אך אנו צודקים במשימתנו, אנו מגינים על המדינה, הבית והמשפחות. אם עלי למות למען המדינה אני גאה למות לצדכם". במילים האלה, רגע לפני הכניסה ללבנון במלחמת לבנון ה-2, הסביר יפתח לחיילי המסייעת שהיו תחת פיקודו, מה מהות השמירה על הבית. השמירה על המדינה. אבל נדמה שבמילים האלה יפתח בעיקר הסביר - מיהו מפקד.
יפתח נולד יחד עם תאומו, ירדן, ב-1984. הוא למד בבית הספר היסודי "הרצל" והיה חבר בשבט "תדהר" בתנועת ה"צופים". בנעוריו היה יפתח למדריך, מרכז ובהמשך לראש גדוד ב"צופים". את החטיבה והתיכון יפתח למד בבית ספר חוגים וסיים אותו כתלמיד למופת.
זה לא הפריע לו לאהוד בכל נשמתו את מכבי חיפה בישראל ואת מנצ'סטר יונייטד באנגליה.
במרץ 2003, התנדב לשרת בצנחנים. הוא עבר טירונות כלוחם. המשיך לקורס מ"כים, סיימו בהצלחה ומשם הדרך לקורס קצינים הייתה מובנת מאליה. יפתח סיים בהצטיינות את קורס הקצינים בנובמבר 2004, והדרך לגדוד 101 הייתה פתוחה בפניו.
כשפרצה מלחמת לבנון השנייה ביולי 2006, והגדוד עמד להיכנס ללבנון ההמולה הייתה גדולה. יפתח לקח פסק זמן, כינס את המחלקה של המסייעת ודיבר איתם על המלחמה שעתידה לפרוץ, יפתח דיבר איתם על ציונות ועל הקרבה וכך היה. יפתח היה הקצין הראשון מגדוד 101 שנפל בכפר מרון א-ראס ביום א' באב תשס"ו (26.7.2006). בן 21 היה בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה. הותיר אחריו הורים, אח - יריב, אחות - יונת ואח תאום - ירדן.
אופיר מזרחי שמע את סיפורו של יפתח ואמר בקול חנוק: "האיש הזה הוא מפקד שצריך ללמוד ממנו על ערכים, על גבורה ועל פטריוטיות. אני עומד ומצדיע ליפתח שרייר, קצין שהוא מקור להשראה".
 
לזכרו של יפתח הוקם אתר אינטרנט שכתובתו:
www.yiftachs.com

יהיה זכרו ברוך