סיכום סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 22/04/2018

סיכום סופ"ש במחלקת הנוער

נערים ב' נהללם עברה מכשול קשה, הפסד כואב ל"מקס" ושלוש קבוצות מתכוננות לחצי וגמר הגביע. צילומים: ג'ו הירש האתר הרשמי

שש שעות לפני שאביו של רועי מרדכי ראה מטווח אפס את קבוצת הבוגרים בירוק מנצחת את מכבי פתח תקווה באם המושבות, הצליח החלוץ הפורה (22 שערים) לכבוש צמד (21 ,5) ולגרום שקבוצת נערים א' מכבי "יואל" חיפה תנצח את מכבי המקומית 1:2. לרגע היה נדמה שהמארחת חוזרת למשחק, אחרי שהתכבדה בבעיטת עונשין (73) אך לא יותר. ממש על סף סיום המשחק ספג איברהים ג'ואברה צהוב שני וחיפה סיימה בעשרה שחקנים. הניצחון משאיר את החיפאים של ערן ססי במקום השלישי (51 נקודות) עם אופציה לסגנות. הפועל תל אביב מקדימה אותה בשתי נקודות כשנותרו ארבעה מחזורים לסיום.

במשחק לפרוטוקול, למעט היוקרה, התפתחה מיני דרמה שבסופה מכבי צור-שלום גברה על נערים א' מכבי "שמעון" חיפה 1:2. שערו של דניאל צבטקוב (השווה את מספר שעריו למכסה שכבש חברו יצחק כהן- 10) בפתיחת המחצית השנייה התקבל בטבעיות ונדמה היה שאחרי חמישה משחקים שחקני נהלל יצליחו לצאת עם נקודות ושער נקי. אלא שבדקה ה-76 נכבש שער שוויון ועמוק בתוך תוספת הזמן המארחת חוללה מהפך וניצחה את קבוצתו של אוהד רוזלס לה נותרו 160 דקות לסיום העונה.
 
"תמות נפשנו עם הפתח תקוואים". כך נראתה קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף", בסיום המשחק הביתי בו גברה על מכבי פתח תקווה (שבת מוצלחת מול המלאבסים בגילאים שונים...) 1:2. לפני שבוע קבוצתו של אברהם אבוקרט איבדה את הסיכוי האחרון לתואר האליפות בליגה הארצית (דרום) עם הפסד אכזרי בירושלים, השבת ובאותה דקה (78) הנחיתה, עם שער בכורה של תמיר ארבל, נוקאאוט לאורחתה שהייתה עדיין בתמונת האליפות. כעת שתיהן בחוץ. בהבדל קטן: לחיפה נותר סיכוי לתואר, בשבוע הבא תתמודד בחצי גמר הגביע. פתח תקווה עדיין קיוותה כשכבשה ראשונה (9), סתיו נחמני איזן בפנדל (22) וכאמור, ארבל ניצח את המשחק. בתוספת הזמן הורחק שחקן אורח. הניצחון החזיר את חיפה למקום השלישי עם 55 נקודות ולפניה מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים (58). כשנותרו 240 דקות לסיום העונה ואין יותר משחקים בין הראשונות, רק נס יחזיר את הירוקים לתמונה.
 

ויש לנו עוד דרמה מבית מדרשה של השלוחה בנהלל. בדקה השמינית במשחק החוץ הקשה בנשר, איבדה מכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ב') את שחקנה ליאם וירני שראה כרטיס אדום לנגד עיניו. עכשיו, לכו לשחק 72 דקות בעשרה שחקנים כאשר היריבה, עירוני נשר, משתוקקת לחבל במאמציה של המוליכה מנהלל לשמור על מקומה הראשון. בפרט כאשר שחקני נשר זוכרים שבמשחק הראשון הם ניצחו את יריבתם (1:2) והנחילו לה את הפסדה היחיד העונה. אלא שחניכיה של ענבל נמני-קנפו קורצו השנה מחומר מיוחד. מלך השערים, מוחמד רביע, תרם את המנה השבועית (דקה 23 שער מספר 21) ואחר כך ניתנה זכות הדיבור להגנת הברזל של הקבוצה. יותר חזקה מבטון. נגמר 0:1 מתוק. גם "נקמה ספורטיבית", גם שלוש נקודות יקרות מפז וגם המשך שהייה במקום הראשון לשבוע נוסף. לחיפה/נהלל 66 נקודות פלוס הפרש שערים עדיף (+8) על פני מכבי נתניה (64). עכשיו מתחילה הספירה לאחור. נותרו שלושה משחקים, שניים מהם בבית מול מכבי אחי נצרת והפועל יוקנעם (מקום אחרון) ומשחק חוץ בצור-שלום (מקום לפני אחרון). מתוח אבל הכול ברגליים הירוקות.
 
האם תמו ונשלמו חלומותיה של מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') לזכות באליפות מחוז השרון? המצב קשה נוכח הפסד החוץ המפתיע והלא צפוי ביום שישי לבית"ר רמת גן 2:1. המארחת, לא מאריות הליגה, הפתיעה את קבוצתו של יוסי ג'אנח בדקה ה-30 וכאשר נהוראי יפרח השווה (64) נדמה היה שיתחולל מהפך. אדרבא, שלוש דקות לסיום הגנת חיפה הופתעה בשנית ומסע בן חמישה ניצחונות רצופים הגיע לקיצו. מי שהרוויחה היא המוליכה מכבי פתח תקווה שפתחה פער בן ארבע נקודות מהחיפאים. נותרו שלושה מחזורים לסיום, ביניהם "משחק עונה" בעוד שבועיים בפתח תקווה, כדי שיצדיק את תוארו ה"ירוקה" חייבת לנצח את מכבי נתניה ולצפות לתוצאה טובה, לרעת המוליכה. מי יודע? קרו דברים מעולם.
 
ניצחון אחד, לא יותר. זאת משאת נפשה של קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה ממחוז השרון. כרגע היא מוליכה ביתרון עצום (57 נקודות לעומת 45 לבית"ר טוברוק), חמישה מחזורים לסיום, אבל סדר צריך להיות בחישובים. קבוצתו של יורם בסר מנצחת בחודש האחרון ב"קטן" אבל גם 0:1 מול הפועל תל אביב צפון נחשב. בעיקר לכובש שער הניצחון, עידן ברנס שנהנה מ"בישול" של עידו אלמישלי.
 
האם קבוצות ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד ומכבי ברקאי שיחקו משחק אחד מיותר? על פי לוח המשחקים לא, על פי התוצאה בשבת, כן. כמו במפגש הראשון כך גם בגומלין 2:2 שעצר את תנופת קבוצתו של ליעד לבנסולד בתקופה האחרונה. ניב טובול וחמזה שיבלי כבשו לזכות המארחים מהעמק המשחקים, כמו שאר הקבוצות מנהלל ב...חיפה עקב סגירת המגרש בתחילת העונה. חיפה/נהלל התאכזבה מעט, כי האורחת שוכנת 19 נקודות מתחתיה, אבל בעונה כל כך הפכפכה ותוצאות בלתי צפויות, שום תוצאה אינה בבחינת הפתעה. בינתיים מקום חמישי.
 

כל תוצאה שתבקשו, קבוצת ילדים ב' מכבי "אפרים" חיפה סיפקה. מאחד עד שלושה עשר שערים. סליחה, חסר לה רק 0:12. השבת גברה על הפועל מעגן מיכאל 0:8 ושמרה על מרחק סביר מהדולקות אחריה. קבוצתו של יוסי צרפתי מוליכה בבטחה עם 62 נקודות לפני 56 של עירוני נשר. נראה צמוד? לא, אם נזכיר שלמוליכה חסרים שני משחקים אותם תשלים בהמשך. אם תנצח בהם, כבר לא יהיה מי שיעצור את תנופתה. בינתיים כבשה 126 שערים, החיפאית תנסה להגדיל את מכסת הנקודות והשערים.
 
סביר להניח שהשנה שתי קבוצות ילדים ב' של המועדון תסיימנה ראשונות. אביב קנפו, מאמן קבוצת מכבי חיפה גולדשנפלד שיגר, באמצעות חניכיו, מסר חד משמעי לליגה. הניצחון הביתי על מכבי צור-שלום 1:5 סילק סופית את המפסידים מהמאבק וכעת נותרה רק מכבי נהריה כ"מאיימת" היחידה. ביום רביעי הקרוב השתיים תיפגשנה בנהריה והמארחים ינסו להפתיע ולקחת נקודות ראשונות מהמוליכה המושלמת. לחיפה/נהלל 48 נקודות מקסימליות והפרש שערים נפלא (14-142) ששווה נקודה נוספת. לצור שלום 40 ושני משחקים עודפים, מכבי נהריה עם 35 ושני משחקים חסרים.
 
לכאורה, מאבק דרמטי בליגת חוף לילדים ג'. מכבי "עודד" חיפה עם 48 נקודות, עירוני נשר ולנווה יוסף (45). איפה הקטש? לא רק בהפרש השערים, בעיקר במספר המשחקים. לקבוצתו של גיא בוגנים שני משחקים פחות מאשר ליריבות וברגע שתשלים את כולם או חלקם, הבריחה תהיה מהירה וספונטנית. בינתיים מתח מדומה. בשבת עוד ניצחון קליל על הפועל מטה-אשר 1:17.
 
קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד הסתפקה בניצחון סולידי על מכבי עירוני קריית אתא 2:10. קבוצתו של שמעון הרוש מדורגת במקום החמישי ושחקניה מדגדגים את רף 200 השערים. חסרים להם שניים.
 

הגענו לאלופה וסגניתה בטרום א'. אין אפשרות אחרת מאשר אחת משתי הקבוצות במועדון הירוק תזכה בבכורה. מכבי "ישעיהו" חיפה של מתן אלמליח ניצחה את הפועל חיפה "רק" 6:15 (לעומת 0:28 בקריית חיים בסיבוב הראשון) ומתמרקת לגמר הגביע ביום ראשון הבא. היא ניצחה עד היום בכל משחקיה בליגה ובגביע, מובילה עם 54 נקודות ומקדימה את מכבי חיפה גולדשנפלד שניצחה אף היא, את הפועל מטה אשר 3:8. לקבוצתו של לירן אהרן 48 נקודות והרחק מאחריהן מ.כ.נווה-יוסף (42).