סיכום מחזור במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום מחזור במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 07/05/2018

סיכום מחזור במחלקת הנוער

הנוער ניצח את רעננה 0:1 וקבע את האלופה .שמח בנערים: אחת מנצחת ומתכוננת לגמר, השנייה מתוחה ומתכוננת להכתרה והשלישית ניצחה ב"משחק העונה" ומצפה לנס. צילומים: ג'ו הירש האתר הרשמי

חילוף בינגו במשחקה של קבוצת הנוער מכבי "שמואל" חיפה. רועי מרדכי, חלוץ קבוצת נערים א' הוכנס למגרש לקראת הסיום מול הפועל רעננה והבקיע את שער הניצחון 0:1 שקבע את האלופה. חיפה שיפרה את דרוגה בטבלה וכעת היא תסתער על המקום השני.

תם ונשלם. קבוצת מכבי "שמעון" חיפה (נערים א') מנהלל חתמה את העונה ההפכפכה שלה בניצחון ביתי משכנע על אסי גלבוע 1:4. אביתר ברק עם צמד שערים, דניאל צבטקוב ונבו חן חתמו את מכסת השערים לעונה זו. הקבוצה אותה מאמן אוהד רוזלס סיימה במקום הרביעי בליגה הארצית הצפונית.
 
שני מחזורים לסיום: מכבי תל אביב (62), בית"ר ירושלים (61) מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" (58). זאת תמונת הצמרת המרתקת בליגה לנערים ב', ארצית דרום. החיפאים של אברהם אבוקרט המתמרקים לקראת הופעה בגמר גביע המדינה (מול בית"ר ירושלים), נמצאים בכושר מצוין ויצטרכו למשוך אותו עד למשחק הגמר. תואר האליפות נראה רחוק מאוד, למרות שלכאורה המרחק משתי המוליכות לא גדול. אבל נותרו שני משחקים בלבד ואין קרבות ראש בראש. ירושלים במצב הטוב ביותר, חסר לה משחק. חיפה משחקת הלאה ומנצחת, השבוע בחוץ את הפועל רמת גן 1:3. לירון גבאי הבקיע את שערו ה-31 בדקה ה-18, רמת גן לא נבהלה והשוותה (39). במחצית השנייה התעוררו נבו שדו (50) וסתיו בנקין (79) וגררו צפונה ניצחון חוץ מספר תשע. את העונה תסיים בבית ב"קצף" מול בית"ר עירוני מעלה אדומים והפועל ראשון לציון.
 

מכירים את המשחק "מתחמם... חם... חם..."? אז בקבוצת נערים ב' מנהלל, מכבי "יהויכים" חיפה מזמן כבר לא חם. לוהט. עוד שבוע חלף וקבוצתה של ענבל נמני-קנפו מתחילה לחוש את משק כנפי ההיסטוריה. הניצחון הביתי על מכבי אחי נצרת 0:4 קרב את ה"ירוקים" מנהלל מרחק שישה ימים מתואר האליפות בליגה הארצית, צפון, בה משחקות בין השאר מכבי נתניה, בית"ר טוברוק, הפועל רעננה, שבעבר הראו לשחקני העמק את גבם. עם הפרש שתי נקודות ממכבי נתניה, השבוע זה השבוע הגורלי. ל"יהויכים" נותרו משחקים מול שתי האחרונות, מכבי צור שלום (בשלישי) והפועל יוקנעם ופרשנות מיותרת. הכול ברגליים הירוקות. כמו מול אחי נצרת. באסם זערורה מיהר להפיג חששות עם שער בדקה השנייה, מוחמד רביע, מלך השערים (22, נכון לעכשיו) הכפיל (67), כעבור שתי דקות זערורה כבש את השני ושחקני נצרת לא רצו לעמוד מהצד, כבשו שער עצמי וכך השתתפו בחגיגה. חם...חם...
 
מהתמונה הבאה ניסו שחקני מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') לברוח. בעקבות שני ההפסדים הרצופים והמפתיעים לבית"ר רמת גן ולמכבי נתניה, משנדמה היה שתם חלום האליפות במחוז השרון, התעלו שחקניו של יוסי ג'אנח במשחק שנועד להיות הכי חשוב, מול המוליכה מכבי פתח תקווה וביכולת מעולה גברו באם המושבות על בעלת הבית 0:2. נהוראי יפרח (6) ותמיר עזה (35) פתחו את סולם הסיכויים כי הפער הצטמק מחמש לשתי נקודות בלבד, מחזור אחד לסיום. איפה המכשול? לפתח תקווה לא תספיק נקודה כי לחיפה הפרש שערים עדיף בהרבה, אם חיפה תצליח לנצח בבית את הפועל פתח תקווה. הבעיה שהמוליכה תשחק מול האחרונה מכבי ברקאי שספגה כבר 160 שערים וניצחה פעם אחת. מאמינים בנס? שום דבר לא תלוי בחיפה. לפחות שחקניה יודעים שהם הביאו את עצמם למצב הנוכחי. גם זאת נחמה.
 
בקבוצת נערים ג' במחלקה, מכבי חיפה גולדשנפלד, העניינים כרגיל. דורסים ומבסוטים. "רכבת העמק" אותה הסיע לתואר האליפות אריק מלכה, חזרה לביתה בנהלל וקבלת הפנים שהכינה להפועל חיפה הפכה לצנינים בעיני האחרונה. לא פחות משישה שחקנים "צבטו" את הרשת האדומה שנכנעה 1:6. טל שוורץ, מועתסם עיסאווי, שאדי חמודה עם שערו ה-28, אריאל בוהארון (שער מספר 24), עידו לבנון ויובל פינטו שהבקיע שער בכורה. עכשיו ינסו האלופים החדשים להשלים משימה מיוחדת ולשמור על מאזן נקי מהפסדים בכל העונה. לשם כך יהיה עליהם לנצח בבית את מ.כ. נווה-יוסף שהפסידה להם בסיבוב הראשון 2:0. הוסיפו לכך את המעבר ל-103 שערי זכות ואת היכולת לסיים עונה ללא 0:0 אחד לרפואה, והרי לכם הפרש אסטרונומי בין הראשונה לשנייה העומד על 16 נקודות.
 

מסע של 13 ניצחונות רצופים הגיע לסיומו ובקרב שחקני מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') לא נראו פנים זעופות. ככה זה כשזוכים באליפות מחוז השרון, ארבעה מחזורים לסיום. בית"ר טוברוק, שמנסה לזנב בקבוצות ממכבי חיפה, נוהגת להזמינן לשעת בוקר מוקדמת, יחד עם תחילת תפילת שחרית והפעם הצליח לה. קבוצתו של יורם בסר נוצחה בפעם השלישית העונה ובאותה תוצאה 1:0 ואיש לא יקלקל לה את ההישג השנתי. ואם חיפה לא כבשה בשלושת המשחקים הללו, פועל יוצא שבשאר 20 המשחקים כן כבשה אזי 0:0 היא תוצאה מחוץ לתחום הירוק.

התקדמות נאה לקבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד. קבוצתו של ליעד לבנסולד כבר במקום הרביעי תוך שהיא חולפת על פני מ.כ.נווה-יוסף בניצחון עליה 0:2.
 
נסיעתה של קבוצת ילדים ב' מכבי "אפרים" חיפה לפלומין, צרפת, לטורניר יוקרתי מסורתי, גרמו לדחיית שניים ממשחקיה. ביום חמישי בוטל משחקה הביתי נגד הפועל תל אביב צפון עקב השרב הכבד, וגם המשחק מול מכבי תל אביב ב' נדחה לסוף החודש.
 
כך גם קבוצת הילדים ב'  מכבי חיפה גולדשנפלד ששחקניה ממתינים להכתרה רשמית. לא שמישהי מהקבוצות מסוגלת להדביק את הפער הגדול ממנה, אבל המאמן אביב קנפו אוהב סדר וסדר חייב להיות. הבעיה שבורא עולם החליט השנה למנוע מפגשים בין חיפה/נהלל לקבוצות מנהרייה. את שני המשחקים המסקרנים בליגה 'ביטל' בגלל גשם, את המשחק נגד בית"ר צו פיוס נהריה דחו/ביטלו עקב החום הכבד. המשך יבוא.
 
דבר נפל בקרב שחקני מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') שיצאו לצור-שלום שבקריית ביאליק וספגו 6 שערים, תופעה שקרתה השנה רק פעם אחת, בגמר גביע המדינה (10). המארחים הצליחו לכבוש את רוב השערים במחצית השנייה. אל דאגה, החיפאים של גיא בוגנים ניצחו בקלות 6:25 והתקרבו צעד נוסף לעבר זכייה בבכורת מחוז חוף. חיפה מוליכה את טבלת מחוז חוף בהפרש שש נקודות מהמקום השני (עירוני נשר) וגם חסרים לה שני משחקים לעומת הדולקת אחריה. אם תשלים לפחות אחד מהם ותנצח, שוב תנצח כי היא כל הזמן מנצחת בליגה, תהיה הקפת אליפות מסורתית. ואם לא יושלמו המשחקים, גם תהיה הקפה עם דגלי המדינה והמועדון. השליטה שלה כה ברורה לאורך כל העונה.
 
מקום חמישי מהווה תעודה לא רעה לקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד, שהשלימה ניצחון כפול על הפועל מטה-אשר, הפעם 4:12. חניכיו של מתן אלמליח הצליחו לחלוף מעל רף מאתיים השערים (210) ופניהם לסיום העונה בצורה חיובית.
 
זהו, כעת זה כמעט ודאי. קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד תדורג בסיום העונה במקום השני. חסרה לה נקודה תיאורטית אבל העונה המצוינת של הקבוצה אותה מאמן לירן אהרן לא מותירה ספק מי תהיה הסגנית של קבוצת האם מכבי "ישעיהו" חיפה, שלא שיחקה עקב ביטול המשחק נגד מ.כ. נווה-יוסף ביום חמישי, עקב החום הכבד. אמנם, הפער בין ה"אחיות הירוקות" הצטמצם לשלוש (54 לעומת 51) משנותרו שלושה מחזורים לסיום, אבל אין זה סוד שמחזיקת הגביע הטרייה תזכה ב"דאבל".