סופ"ש של אליפויות במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש של אליפויות במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 13/05/2018

סופ"ש של אליפויות במחלקת הנוער

שבת נדירה: כל קבוצות המחלקה ניצחו. שלוש קבוצות, ילדים ב' מנהלל, ילדים ג' וטרום א' מ"קצף" זכו בבכורה. לראשונה: צמד אחים זכה בשני תארים באותה עונה. צילומים: ג'ו הירש האתר הרשמי

קבוצת הנוער מכבי "שמואל" חיפה, אלופת השנתיים האחרונות, טיפסה למקום השני אחרי ניצחון חוץ חלק על הפועל תל אביב 0:3. בתום מחצית מאופסת כבשו ליאור טימוטי, גיא דהן ואלון דרעי (שער בכורה) את שערי הניצחון לזכות קבוצתו של אמיר סופר וכאמור, שלוש הנקודות הקפיצו את הירוקים לסגנות.

הרגליים היו ב"קצף" - הראש ברמת גן. קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" השלימה שני משחקים ביתיים בליגה וכעת עיניה נשואות לעבר גמר גביע המדינה מול בית"ר ירושלים (יום ד', אצטדיון רמת גן, 19.30) בו תנסה לזכות לפחות בתואר אחד מול הירושלמים, שאיבדו את הכתר בגלל הפרש שערים. את המאמן אברהם אבוקרט וחניכיו, הצרות של היריבות לא מעניינות והם היו צריכים לנצח בשני המשחקים האחרונים, כדי להבטיח לפחות את המקום השלישי המאפשר להם להשתתף בטורניר "אלוף האלופים" מול שלוש הקבוצות מהליגה הארצית הצפונית. ביום שלישי חיפה ניצחה את בית"ר מעלה אדומים 2:6 משערים של סתיו בנקין (18), צמד של סתיו נחמני (28,25), נבו שדו (69,54) וטום ברקוביץ' (79). האחרון היה הכובש הראשון (דקה 23) בניצחון השבת 0:5 מול הפועל ראשון לציון שנעל את הליגה. סתיו נחמני (36), לירוי גבאי (59), משה גולן (78) וסתיו בנקין (79) השלימו. שלושה שחקנים בלטו במלאכת ההבקעה במהלך העונה: לירוי גבאי (32), סתיו נחמני (27) ונבו שדו (18).
 

בלונים ירוקים, שרוולי אוויר בצבע זהה נתלו על גדרות המגרש בנהלל לפני משחקה של מכבי "יהויכים" חיפה שזכתה באליפות הליגה הארצית הצפונית לנערים ב' באמצע השבוע. אם היו גם זיקוקי דינור, התמונה הייתה ססגונית יותר. אל דאגה, את החסר השלימה קבוצתה של ענבל נמני-קנפו שפיזרה הרבה אקשן באוויר והביסה את הפועל יוקנעם 0:9. באסם זערורה (2), ינאל עראידה (2), רוי קטרי, יונתן כהן, מוחמד רביע, תומס אתשמוז ונתי גביהו, הבקיעו לזכות האלופים הטריים.
המאמנת, אמרה בסיום: "עונה מאתגרת, קשה אבל מלאה בסיפוק של כל ילד בפן האישי וכמובן קבוצתי. אליפות מתוקה, היסטרית והיסטורית. אושר עילאי".
שני הקפטנים, אדיר אורנשטיין ועידן ינקוביץ, אמרו בהתרגשות: "עונה גדולה עם עליות וירידות והרבה עבודה קשה שבסוף השתלמה עם תואר מתוק".
בסיום ערכו הקפת אליפות כדת וכדין, לקול מצהלות ומחיאות כפיים של הוריהם והאוהדים המקומיים. רק הפרות ברפת הסמוכה המשיכו ללעוס. לו הבינו היו מצטרפות לחגיגה הגדולה וההיסטורית. בשבוע הבא תשחק "יהויכים" בטורניר אלוף האלופים נגד שלוש הראשונות מהליגה הארצית הדרומית ושם ממתינות לה "קאליבריות" בדמות מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים ו...מכבי חיפה "קצף".
 






לרגע איש משחקני מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') לא פקפק באקורד הסיום לליגה המותחת במחוז השרון. איש גם לא האמין שהאחרונה בטבלה, מכבי ברקאי, תצליח לבלום את המוליכה מכבי פתח תקווה שניצחה, שימו לב, 0:21 וזכתה בתואר. ליוסי ג'אנח וחבורתו נותר רק לחשב מסלול ישן ולהגיע למסקנה שבמו רגליהם שמטו את הכתר הנכסף. בלית ברירה עלו לשחק ושמרו על כבודם בניצחון ביתי 0:2 על הפועל פתח תקווה משערים של ספיר רזון ונהוראי בורה. הפער בין שתי הראשונות נותר בעינו (71 מול 69). את מלכות השערים בקבוצה קטף תמיר עזה (25) לפני ספיר רזון (19) ונהוראי יפרח (14). לא נורא, לחבר'ה בירוק תינתן הזדמנות חדשה בעונה הבאה כקבוצת נערים ב'.
 
יצליחו או יפשלו במחזור הנעילה? זאת הייתה השאלה העיקרית במשחקה של קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד מול מ.כ.נווה-יוסף. הראשונה הרגילה אותנו שאינה מפסידה בליגה וחסרה לה רק "גולגולת" אחת לתלות על חגורת האליפות במחוז חוף, שהובטחה כבר לפני שבועיים. מסתבר שבחוריו של אריק מלכה הבינו מהר שללא "כתם" בדמות הפסד בכורה, האליפות לא תהיה אייי-ייי-ייי. התאמצו, הביסו את האורחים 2:6 וסיימו את המלאכה באלגנטיות ובמבט עורג לעבר טור ההפסדים שנותר נקי. מוחמד עייש (צמד), שאדי חמודה, מועתסם עיסאווי, עידן עוז ואריאל בואהרון חתומים על הניצחון. אגב, שחקני נהלל גם הוכיחו שהם לא מפלים בין חיפאית אחת לשנייה. לפני שבוע כבשו שישייה לרשת הפועל חיפה, הפעם לחיפאית נוספת... בתואר מלך השערים של הקבוצה זכה שאדי חמודה (29) שהקדים את אריאל בוהארון (25). אחריהם מועתסם עיסאווי (15) ואורי פורת (14).
 

קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה שכבר זכתה בבכורה, ממשיכה לטייל במרחבי ישראל ואתמול נחתה ארבע פעמים ברשתה של ניר רמת השרון - 0:4. המשחק נערך ב"קצף" ולזכות קבוצתו של יורם בסר הבקיעו אופיר זילברשטיין (2) שהכפיל את מנת שעריו, נור עותמאן ושחר הרוניאן. כעת ל"מיכאל" חיפה 63 נקודות והיא מקדימה את מכבי תל אביב (51). המטרה היחידה שנותרה לחיפאים, לנסות לשמור על מאזן ספיגה חד-ספרתי העומד כיום על שבעה שערים.
 
אם היו שואלים את ליעד לבנסולד, מאמנה של קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד אם היה מסכים שהעונה תחל כעת, סביר להניח שהיה עונה בחיוב. מזה שבעה שבועות שקבוצתו מנצחת ומנצחת, סיימה רק משחק אחד ללא הכרעה, ומיקומה הרביעי נראה טבעי. כאילו לא פתחה את העונה עם שני הפסדים רצופים. השבת הספיק שערו של ניב טובול להכריע את הפועל עפולה במגרשו- 0:1.
 
בעוד כשבועיים אמור אביב קנפו, מאמן קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד להינשא לבחירת ליבו. לא ידוע מה יביאו לו אורחיו מתנות, ידוע ששחקניו הקדימו והביאו את המתנה הראשונה בדמות אליפות במחוז מפרץ 1. אמנם נותרו מספר "שאריות" כמו משחקי השלמה בשבוע הקרוב מול הפועל בני אעיבלין ( ניצחון 4:6 ביום שני) ומכבי נהריה (חוץ) אבל אין בהם לסכן את הקבוצה שניצחה בכל 19 משחקיה ומוליכה בפער נקודות גדול ובהפרש שערים פנטסטי, השווה נקודה נוספת. השבת גברה על הפועל קריית שמונה 1:7 וישנו כאן שחזור מדויק, אחד לאחד, מהמשחק הראשון. לאביב שלושה תארים אחרים בעבודתו במחלקת הנוער של מכבי חיפה. ב-2011 זכה עם ילדים ג' של חיפה/נהלל במחוז המפרץ, כעבור שנתיים זכה באליפות מחוז המפרץ עם נערים ב' ולפני ארבע שנים (עונת 2013/14) הביא לנהלל את הגביע הראשון והאחרון, נכון לעכשיו, עם קבוצת ילדים א'. עכשיו מותר לגלות: לראשונה במחלקת הנוער במכבי חיפה, בני משפחה אחת,  אחות (ענבל נמני-קנפו עם נערים ב') ואח (אביב קנפו) זוכים בתארים באותה עונה!!
 

"יש אליפות, יש אליפות"- שרו שחקני קבוצת מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') בסיום משחקם הביתי מול הפועל יוקנעם שהסתיים בתוצאה אסטרונומית 2:33. עבור חלק מהשחקנים שערכו את הקפת האליפות זאת אליפות שנייה, אחרי שאשתקד זכו במדי טרום א' באליפות מחוז השרון. עבור המאמן גיא בוגנים מדובר בתואר הראשון בעונתו הראשונה. הורי השחקנים הכינו והעניקו לו גביע לאות הוקרה על תרומתו למקום הראשון. עם מאזן של 19 ניצחונות ו-57 נקודות מכסימליות בתוספת קינוח של 451 שערי זכות (ממוצע של כ-24 שערים למשחק), לא הייתה ל"ירוקים" יריבה של ממש. במשחק האחרון שנותר לה, בשבוע הבא מול עירוני נשר תנסה חיפה לסיים עונה ללא הפסד. לחיפאים 57 נקודות כאשר לא חשוב כמה יש לבאה אחריה. אין לה סיכוי להשיגה גם אם חיפה תצא להפלגה בים ולא תשחק כלל.
מקום חמישי סגור ונעול לקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד שגברה אתמול אחר הצהריים על מכבי צור שלום 6:10. מסכנים חלק מאוהדי קבוצת השלוחה הירוקה שאיחרו בחמש דקות. רק חמש דקות אבל איזו פתיחה רועשת לקבוצתו של שמעון הרוש שהוליכה 0:4. עד למחצית היתרון המקומי צמח ל-1:7 והתוצאה נראתה מובטחת. לא כך חשבה האורחת שחזרה למשחק והורידה עד 8:6 אלא ששני שערים לקראת סיום מצאו את המנצחים נזכרים שגם במשחק הראשון כבשו מניין שערים לרשת צור שלום. זו מצידה הכפילה את סך ההבקעות משלוש לשש. הנקודות נשארו בעמק.
 
יוקנעם הפכה השבת לצומת דרכים עבור קבוצה ירוקה נוספת. הפעם לא רק אליפות מחוז חוף, הניצחון של מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') על הפועל המקומי 0:15 הביא לארון הפרסים העמוס במחלקת הנוער "דאבל" נוסף , כנאמר "טובים השניים מן האחד". אחרי שזכתה בגביע המדינה על חשבון מכבי תל-אביב, השלימה קבוצתו של מתן אלמליח תואר כפול, וקשה לזכור מתי מאמן חדש, בעונתו הראשונה בטרום א' במכבי חיפה, זוכה ב"דאבל". ועוד בהליכה. מבלי לפגוע בשאר קבוצות הליגה, מהרגע הראשון החיפאים סומנו כמועמדים בטוחים למקום הראשון ולהם נותר רק להעניק "פלומבה". אמנם, נותר עדיין משחק ביתי אחד (מול בית"ר חיפה) שלא ישנה מאומה אבל 19 ניצחונות מ-19 משחקים ו-440 שערים מדברים בעד עצמם. את הקפת האליפות ישלימו בשבת הנעילה. עם הגביע ועם הדגלים.
 

מי שיכולה להצטער שהאחות הגדולה שיחקה השנה במחוז חוף ולא במחוז השרון היא קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד. חסרות לה שש נקודות כדי לתפוס את ראשות הטבלה וזה בדיוק הפער שנוצר בגלל שמכבי "ישעיהו" חיפה ניצחה אותה פעמיים וזכתה בתואר. כמובן שחניכיו של לירן אהרן אינם נכנסים למרה שחורה וממשיכים לנצח את שאר הקבוצות. למשל, אתמול ניצחון ביתי קליל על הפועל קריית שמונה 4:25 שגרם לשתי רעידות משנה: מספר השערים הגבוה ביותר שקבוצת העמק כבשה העונה (25 לעומת 22 מול מ.ס.רובי שפירא במחזור השישי) ומעבר מעל רף מאתיים שערי זכות (218) כשנותר מחזור אחד לסיום. ל"ישעיהו" חיפה 60 נקודות ולחיפה/נהלל 54. מי מסתכל לאחור ?