ק"שה בטוטו
EN threads facebook youtube instagram tiktok
ק"שה בטוטו
מאת: יצחק הברמן , |  שישי , 03/08/2018

ק"שה בטוטו

רק בשלושה מתוך שמונת המשחקים בגביע הטוטו, הצליחו הירוקים לנצח את היריבה מהצפון. ההיסטוריון של המועדון, יצחק הברמן, לוקח אתכם למסע בין תוצאות תיקו במחזורים הראשונים ומפגשים מול קרית שמונה

מכבי חיפה נערכת למשחק החשוב שלה בבית המוקדם בגביע הטוטו. שתי תוצאות התיקו הזהות (1:1) בשני המשחקים הראשונים, מאלצים את הירוקים לנצח את הפועל קריית שמונה בסמי עופר, כדי לשמור על הסיכוי להתברג בין שתי הראשונות שתזכינה בכרטיס העלייה לרבע הגמר. זאת תהיה גם המטרה ל"החלים" ממגפת תוצאות התיקו בחודש האחרון, חמש ברציפות: בשני משחקי האימון על אדמת הולנד, ספרטה רוטרדאם וואלוויק, מכבי נתניה, הפועל נצרת עילית במשחק אימון ומול סכנין.
שני משחקים ראשונים ללא ניצחון הינם תופעה די נדירה בנוף המכבים. השיא שייך לעונת 1989/90 בה כיכב חלוץ העבר ועוזר המאמן כיום, איתי מרדכי, בה החיפאים "ויתרו" ולא ניצחו בחמשת משחקיהם הראשונים. בעונת 1994/95 לא צברו נקודות מלאות בארבעת המשחקים בבית המוקדם ובעונת 1987/88 לא ניצחו בשלושה משחקים מהפתיחה וגם שם שיחק איתי מרדכי.
עד כה התקיימו שמונה מפגשים עם קרית שמונה. חמישה מהם בעיר הצפונית שאירחה עוד משחק שנערך באצטדיון החדש בעכו ורק שניים נערכו בחיפה, בקריית אליעזר עליו השלום ואחד בסמי עופר שנותר ללא שערים אשתקד. המאזן: שלושה ניצחונות לחיפה, הפסד בודד וארבע תוצאות ללא הכרעה, שניים מהם נטולי שערים.
אמנם חיפה כבר הספיקה להיפגש מול מאמן קריית שמונה חיים סילבס (שהמאזן שלו, כשחקן מכבי חיפה באמצע שנות התשעים, עומד על 22 הופעות ו- 3 שערים), בגביע הטוטו שתי הקבוצות לא הכריעו זו את זו. אגב, סילבס כבש שערים בגביע הטוטו לזכות שתי הקבוצות. ב-1995 הבקיע את השער האחרון בניצחון 1:4 על בני יהודה. כעבור שנה הוסיף שער בניצחון חיפה על הפועל בית שאן 3:4. את העוקץ מאמן האורחים שיגר כשעבר לשחק במכבי אחי נצרת שניצחה בדצמבר 2002 את חיפה 0:1. סילבס הבקיע מבעיטת עונשין. בעקבותיו הלכו שחקני עבר של חיפה בתוך ארבעה ימים. ערן לוי בשבת מול נתניה ושלומי אזולאי מסכנין בשלישי.
שני המשחקים הראשונים (2010) הסתיימו בתוצאה זהה- 1:1. במשחק בקריית שמונה חיפה הוליכה משער של אייל גולסה שזכה למענה שבע דקות לסיום משער משווה של ברק בדש המקומי. בגומלין היה זה ג'ון קולמה החיפני שהקנה יתרון שהחזיק מעמד דקתיים עד שאלרואי כהן הפורש איזן. בשני המשחקים השתתפו מספר שחקנים ירוקים שחיפה גאה לראותם עד היום משחקים באירופה: ליאור רפאלוב בבלגיה, טאלב טוואטחה בגרמניה, תומר חמד באנגליה, ואדריאן סילבה שעשה קפיצת מדרגה והגיע עד לנבחרת פורטוגל. רוצים להוסיף גם את הגאורגי ולדימיר דבאלישווילי? גם הוא שיחק בגביע הטוטו הזה.
הכול נשאר במשפחה גם כאשר חיפה הפסידה במשחק השלישי שנערך במגרש בצפון 2:1. החלוץ שלומי אזולאי, אז בחיפה, אפשר לחיפה לשמוח עם שער בפתיחת המחצית השנייה אלא שבלם חיפה, שי מימון בשער עצמי וכעבור שלוש דקות שמעון אבוחצירא בפנדל, הפכו את התוצאה.
חלפה שנה ומכבי שבה לאותו מקום והברק לא הכה פעמיים. אייל משומר ודלה ימפולסקי חזרו דרומה עם 0:2. בחלוף שנתיים עוד משחק בקריית שמונה והפעם היה זה חלוץ חיפה, אלון תורג'מן שחרץ את גורל המשחק במחצית השנייה.
המסורת הירוקה המוצלחת נמשכה במשחק השישי. שחר הירש ואלון תורג'מן הוליכו ל-0:2 ואור אוסטוינד הצליח רק להקטין. השיבוץ הוליך למשחק שביעי, היחיד ללא שערים שנערך אשתקד. כבר בדקה הראשונה חיפה נותרה בעשרה שחקנים אחרי שבלמה, דקל קינן ראה כרטיס אדום מהשופט ארז פפיר, חבריו ובכלל זה גוזלן ואבו-עביד הצליחו לשמור על הנקודה שהעלתה את חיפה לרבע הגמר. תוצאת התיקו לא מנעה מחיפה להגיע עד לשלב חצי הגמר .