ברוכים השבים
EN threads facebook youtube instagram tiktok
ברוכים השבים
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 06/08/2018

ברוכים השבים

מחר (שלישי, 21:00) באצטדיון בנתניה, תירשם היסטוריה בין המועדון הירוק לבין העולה החדשה מחדרה, כששתי הקבוצות ייפגשו לראשונה במסגרת גביע הטוטו. מתי בפעם האחרונה הקבוצות פגשו האחת את השנייה? ובאיזו מסגרת? ההיסטוריון של המועדון, יצחק הברמן, עם ההיסטוריה המלאה


28 מועדונים בכדורגל הישראלי פגשה עד היום מכבי חיפה, אחת מהן היא הפועל חדרה. הקבוצה מהשרון שבה השנה לליגת העל, לאחר שבשנה שעברה, בעונתה הראשונה בליגה הלאומית לאחר 20 שנה, שבה לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי, שם לא הייתה במשך 40 שנה. שתי הקבוצות לא נפגשו מעולם בגביע הטוטו ומחר זו תהיה ההתמודדות הראשונה בין שתי הקבוצות. המפגש האחרון בין הירוקים לחדרה היה במסגרת גביע המדינה, במרץ 92, כשהירוקים ניצחו 2:1 משערים של עוזר המאמן בהווה, איתי מרדכי, ושער עצמי של שחקן חדרה, יגאל אלחדד שהיה בסופו של דבר שער הניצחון, לאחר שהקבוצה מהשרון הוליכה כבר בדקות הפתיחה משער של דוד מרציאנו.
שימו לב לנתון המעניין הבא: מיכיל קרמר ועופרי ארד שהבקיעו שערי בכורה בשבת האחרונה מול קריית שמונה, הצטרפו ל-118 כדורגלנים שכבר עשו זאת במועדון הירוק. מי שניצב בראש הרשימה הוא רוברטו קולאוטי, שכבש 14 שערים במפעל. בין השחקנים הזרים הבולטים שכבשו לזכות המועדון הירוק במפעל הזה אפשר למצוא את סרגיי קנדאורוב וגוסטבו בוקולי עם שמונה שערים. ננאד פראליה ורנאטו הברזילאי עם חמישה שערים כ"א, כשראנטו כבש צמד במשחק הגמר מול בני סכנין ב-2007.
.
עקב השינוי בשיטת המשחקים העונה במפעל, גורל המועדון הירוק אינו נתון בידיו. קבוצה אחת בלבד עולה מכל בית לחצי הגמר. חניכיו של רוטן יהיו חייבים לנצח את חדרה, ובתוך כך לקוות כי ביום שבת מכבי נתניה לא תנצח את בני סכנין. הפעם האחרונה בה הירוקים לא הצליחו לעבור את הבית המוקדם הייתה בשנת 2011/2012, וחשוב לציין כי אז המועדון היה בשלב הבתים של ליגת האלופות. נתון נוסף ומעניין: 9 פעמים לא הצליחה הקבוצה לעבור את שלב הבתים המוקדם, זה היה בעיקר בין השנים 1985-1993. בשנת 1995/96  הירוקים סיימו עם מאזן מושלם בבית המוקדם, אך זה הספיק עד לחצי הגמר שם הודחו הירוקים.
האצטדיון החדש בנתניה שימש אכסניה למשחקי מכבי חיפה בגביע הטוטו בארבעה מקרים. בשני משחקים, חיפה הייתה על תקן המארחת ובהם ניצחה את הפועל חיפה 0:1 ובתוצאה זהה הפסידה למכבי פתח תקווה. בגמר הירוקים הפסידו למכבי ת"א בתוצאה 2:1 ובשנה שעברה, בחצי הגמר, נחלו הפסד 1:0 להפועל ב"ש. מחר, זו תהיה הפעם החמישית, בתקווה שזה ייגמר עם שלוש נק'.