הנצחה של כבוד
EN threads facebook youtube instagram tiktok
הנצחה של כבוד
שני , 03/12/2018

הנצחה של כבוד

במתחם מחלקת הנוער, קצף, נערך טקס מרגש בנוכחות נשיא המועדון, יעקב שחר בו הונצחו שחקני עבר משמעותיים והוצגו באופן רשמי שמותיהם החדשים של קבוצות הנוער ונערים א'. צילומים: ראובן כהן וג'ו הירש

"אנחנו מועדון חזק". שחר

מכבי חיפה ערכה הערב (שני) במתחם האימונים בקצף טקס מכובד ומרגש תחת הכותרת: "הנצחה של כבוד". הטקס התקיים בנוכחותם של נשיא המועדון, מר יעקב שחר, המנכ"ל, אסף בן דב, הנהלת המועדון, בני משפחה, שחקני ומאמני עבר.
בערב המיוחד הונצחו שחקני עבר משמעותיים של המועדון והוצגו באופן רשמי שמותיהם החדשים של קבוצת הנוער , מכבי "הרדי" חיפה, ע"ש יונתן "ג'וני" הרדי, וקבוצת נערים א', מכבי "עלמני" חיפה, ע"ש אשר עלמני. השניים גדלו במחלקת הנוער, שיחקו בקבוצה הבוגרת, והיו שותפים בכירים לתואר הראשון בתולדות המועדון: גביע המדינה 1962. הם אימנו במשך עשרות שנים במחלקת הנוער ולעיתים בקבוצת הבוגרים.  
במהלך הטקס נחנך לוח קבוצות מחלקת הנוער, בו אפשר היה לראות את שמות הקבוצות שמנציחות את שחקני העבר. וכמו כן נחנך לוח שחקני עבר והווה שגדלו במועדון.

המועדון העניק לנציגי משפחת עלמני והרדי תשורה מיוחדת, ביחד עם ישעיהו "שייע" שווגר, שהיה מגדולי שחקני מכבי חיפה בכל הזמנים וייצג את המועדון עם נבחרת ישראל במונדיאל מקסיקו 70.
לאחר מכן נציגי משפחות קבוצות מחלקת הנוער האחרות קיבלו תשורה ביניהם משפחת יהויכים לופט, מקס גרינבוים, מיכאל בסר, שמואל בינהקר, עודד שיטהולץ/שרון, יואל ייגר, אפרים ויטמן וחיים קיסיל.
נשיא המועדון, יעקב שחר, נשא דברים ואמר: "הנוסטלגיה שמלווה אותנו עם שחקני עבר שמונצחים פה, שחקנים כל כך מרכזיים בעבר של המועדון, כל אלה הם חלק בהיסטוריה של המועדון, חלק מהחינוך של השחקנים שגדלים פה. זה מה שהופך את מכבי חיפה למועדון גדול, שלא שוכח את העבר שלו. קיבלנו החלטה לתת את השמות לקבוצות שגם קרובים לשחקנים הצעירים. אשר וג'וני הם שניים שהצעירים פה הכירו ומי כמוהם ראויים להיות השם שיהיה לשחקנים פה על הגב".
הנשיא התייחס גם לאלי גוטמן ואמר: "לצערי אני בא לכאן מחוויה טראומתית שעברנו היום. המאמן שלנו, אלי גוטמן, נאלץ בגלל בעיות רפואיות לפרוש. אבל כמו שאמרתי שם אנחנו מועדון חזק, נתגבר גם על זה ונחזור להוביל את הכדורגל בארץ. היו סמוכים ובטוחים שאנחנו נחזור להיות מועדון מוביל בכדורגל הישראלי. חג אורים שמח".
 



הנשיא עם בני משפחת שווגר


הנשיא עם משפחת עלמני




הנשיא עם בניו של יהויכים לופט


הנשיא עם בניו של ג'וני הרדי