סיכום משחקי מחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי מחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 03/02/2019

סיכום משחקי מחלקת הנוער

שבת נוספת במחלקת הנוער של מכבי: נערים ג' הרשימו, ילדים א' קצת פחות. ומול מי הוגרלו קבוצות המחלקה בגביע המדינה?. צילומים: ג'ו הירש, האתר הרשמי


הקבוצה הכי עמוסה מבין קבוצות הנערים בישראל בשבועיים האחרונים, מכבי "עלמני" חיפה (נערים א' בליגת העל) נכנעה בתוספת הזמן. רבים משחקניה נטלו חלק בטורניר בינלאומי לנוער (!!) והחזרה לליגה לא עברה חלק. אמנם, שחקניו של יוסי ג'אנח עלו ליתרון לא מפתיע בשכונת התקווה משער של לירוי גבאי (43) אבל פנדל שנשרק לחובתם (70) ושער בתוספת הזמן הפכו את הקערה ובני יהודה מהמקום העשירי הפתיעה את סגנית המוליכה 1:2. החיפאים נותרו במקום השני בגלל הפרש שערים עדיף על זה של בית"ר ירושלים ומכבי פתח תקווה. לכולן 34 נקודות והן במרחק תריסר נקודות מהמוליכה מכבי תל אביב.



הפסד גם לקבוצת נערים א' מנהלל, מכבי "שמעון" חיפה. החמישי ברציפות. מחצית ראשונה איומה גרמה לקריסת ההגנה שספגה ממועדון הכדורגל כרמיאל/צפת שלושה שערים (21, 29 בפנדל, 41) ורק במחצית השנייה חניכיה של ענבל נמני-קנפו התעוררו והשיבו בצמד שלא הספיק. ליאל בריאלנט שנכנס כמחליף כבש שער בכורה (45) וחברו, תמיר בניאשווילי (63) שגם לו היה זה השער הראשון צימק. ה"שמעונים" ניסו להשיג לפחות שוויון, ללא הצלחה. ללא ספק, עזיבתם של שלושת "מלכי השערים" של הקבוצה ממשיכה לפגוע וכעת, אחרי הפסד לכרמיאל החלשה מהם, יהיה על הקבוצה להשגיח בשבע עיניים לא לצנוח למטה (כעת מקום 11). הפער מה"קו האדום" ירד לשמונה נקודות, פער שאמור להבטיח הישארות, אבל כשנותרו 30 נקודות בקופה משנה זהירות לא יזיק.


מה פתאום 0:0 ? כל כך לא מתאים לקבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה מליגת העל שסיימה רק פעם אחת בתוצאה זו, במחזור השלישי מול בני יהודה. אגב, אם הזכרנו את נציגת שכונת התקווה, בעקבות המשחק המופסק מהשבוע שעבר בתוצאה 2:2 , ועדת המשמעת שליד ההתאחדות לכדורגל קבעה ניצחון טכני לזכות חיפה (0:3). לא כל כך עזר לקבוצתו של אברהם אבוקרט שהדרימה עד לבאר שבע ולא יכלה להפועל המקומית. איבדה שתי נקודות יקרות שדרדרו את החיפאים למקום הרביעי. מ.ס. אשדוד (44), הפועל רעננה (42) ומכבי תל אביב (40) מקדימות אותה (39)  והנחמה היחידה, עליה להיפגש בעתיד עם שתי הראשונות. אמנם במשחקי חוץ אבל התקווה לחזור ולהתברג גבוה יותר, קיימת.
קל יותר וקרוב יותר, לקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד. קבוצתו של אריק מלכה הממוקמת רביעית בליגה הארצית הצפונית, לא נזקקה למאמץ גדול כדי לגרוף שלוש נקודות נוספות על חשבון הפועל ג'דיידה/מכר עליה גברה 1:4. שאדי חמודה עם צמד העלה את מאזנו ל-15 שערי ליגה ומועתסם עיסאווי, אף הוא עם שני שערים (צמד שני שלו העונה) סגרו עניין.

סיפור השבת שייך לקבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף". בתחילת השבוע, בהגרלה אכזרית נקבע שיהיה עליה להתארח אצל מכבי פתח תקווה, מהטוענות לכתר האליפות במחוז המרכז. רצה הגורל וכבר במחזור שאחרי ההגרלה השתיים נפגשו ל"חצי הראשון". מבחן ממשי לקבוצתו של אמיר סופר שדוהרת כאחוזת אמוק בשלושת החודשים האחרונים, ללא הפסד. למי שהיו כרטיסים למוצ"ש לקונצרט, רשאי היה לבטלם. כי את הקונצרט האמיתי ראה ב"קצף". יכולת נהדרת של ה"ירוקים" מוטטה את הגנת היריבה החזקה וכבר במחצית (1:3) היה ברור שמהמשחק הזה תצמח "הפתעה". עידו אלמישלי (פעמיים), נור עותמאן ובנימין צאגה קבעו 1:4 בסיום מול ההגנה הטובה בליגה שספגה 11 שערים בלבד עד הגיעה לעיר הכרמל. כעת המתח עולה לקראת ה-23 בפברואר, מועד המפגש בגביע. אין ספק, לשתי הקבוצות אתגר ממשי, מנוגד עם המון יוקרה.


סולידי בהרבה היה בנהלל. מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') ארחה למשחק אמצע הטבלה את הפועל כפר סבא וסיימה בתיקו 1:1 משער של אסאד עבדאלאדי. קבוצתו של אוהד רוזלס נותרה במקומה השמיני.
מפח נפש לקבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה. גם הפסידה במיני-דרבי, גם איבדה את הבכורה למנצחת מ.כ. נווה-יוסף שידעה לצאת מפיגור, לנצל הרחקת שחקן ממכבי ולנצח 1:3, בתוצאה שהפסידה לקבוצתו של צחי נהרדע בסיבוב הראשון. מכבי כבשה ראשונה על ידי עמית ארזי, שחקן הגנה "ירוק" הורחק (שבוע שני ברציפות) , המארחים החטיאו בעיטת עונשין ובהמשך התאוששו וכבשו שלישייה והנחילו למוליכה לשעבר הפסד שלישי שהוריד אותה מהפסגה למקום השני. כעת לנווה-יוסף 35 נקודות לפני "מיכאל" 33. המרדף יימשך כנראה עד לסיום העונה.


לא שפר גם גורלה של קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד ממחוז חוף. המאמנת ענבל נמני-קנפו המאמנת במקביל שתי קבוצות (גם את נערים א' מכבי "שמעון" חיפה), נאלצה להשכים קום ולנהל את משחק ההפסד הביתי למכבי צור-שלום 2:1. תומר פרץ הבקיע את שער הכבוד לחיפה/נהלל.

קבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה ממחוז השרון, מאכזבת העונה. בעבר הייתה מנותנות הטון בליגה ובגביע, השנה פחות הולך לה. אלא שאת הכבוד "שכחו" ליטול ממנה. שחקניו של יוסי צרפתי חיפשו משחק כדי להחזיר לעצמם את ההילה והכבוד. המטרה: בית"ר טוברוק, המוליכה שהגיעה ל"קצף" עם מאזן מושלם של 13 ניצחונות ו-39 נקודות. אפילו עלתה ליתרון 0:1 ואז החיפאים העלו הילוך, חוללו מהפך וניצחו 1:2 כדי לצאת לפחות עם הרגשה מצוינת שלא שכחו לנצח קבוצות צמרת. לפחות בלגאן קטן יצרו בפסגה. הם עצמם, שמונה נקודות ממכבי נתניה וטוברוק.
בנהלל ניצחון לקבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד על מכבי צור-שלום 2:5. לחניכיו של שמעון הרוש זה ניצחון שני העונה על האורחים שהשאיר את המנצחת במקום הרביעי במחוז מפרץ 1. ניתאיי אביטן (2), עידן גור, היילי סוויסה ועמאד גדיר התחלקו בחמשת השערים.


שבת חלקה בילדים ג'. מוליכת מחוז השרון, מכבי "עודד" חיפה שחזרה את ניצחונה וניצחה בקלות את מכבי עמק חפר 0:17. עד כמה שיישמע מפתיע, לקבוצתו של יורם בסר זה הניצחון השני בלבד "על האפס" והפרש השערים שלה צמח לפלוס 150. איפה השחזור אותו הזכרתי ? בפתיחת העונה חיפה ניצחה בשרון 3:20. הפרש זהה. מיותר לציין שהמנצחת מוליכה עם מלוא 39 הנקודות האפשריות.

קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד תמשיך ל"סבול" מטבלה מעוותת עד תום העונה. כך זה שבהתאחדות הוחלט לא לקיים משחקים חוזרים במקרה של ביטול עקב מזג האוויר. כל מה שנותר לקבוצתו של לירן אהרן זה לנצח ולהשתפר. כמו שעשו בשבת במגרש אתו"ס בחיפה עת ניצחו את בית"ר חיפה 8:14. זה היה ניצחונה השמיני והיא במקום הרביעי כי לא נותנים לה להתקדם גבוה יותר.
מכבי "יואל" חיפה (טרום א' במחוז המפרץ) ממשיכה להוליך בעקבות ניצחונה הביתי על הפועל אסי גלבוע 3:10. האם לעובדה שקבוצתו של מתן אלמליח שיחקה תשעה משחקים ברציפות ב"קצף" תהיה משמעות בסיבוב השני, כאשר תתארח בכמעט כולו בחוץ ? ימים יגידו. בינתיים החבר'ה נהנים מכורסת המקום הראשון הנוחה.
במשחק שנערך ביום ראשון: קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה בהדרכתו של בני הרשקוביץ גברה בביתה על הפועל "עליה" כפר סבא 2:36. בסיבוב הראשון החיפאים ניצחו בהפרש 31 שערים..



כאמור, בשבוע שעבר נערכה הגרלת משחקי גביע המדינה ואלה תוצאותיה:
קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה תארח ב"קצף" את הפועל ניר רמת השרון.
קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה תתארח אצל עירוני נשר.
קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד תשחק בחוץ מול מ.ס. רובי שפירא.
קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" תצא לאם המושבות למשחק נגד מכבי פתח תקווה.
קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה תארח את בית"ר ירושלים.
קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" תשחק ב"קצף" מול מ.כ. קריית חיים
קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) תשחק בבית נגד הפועל רעננה
קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה תשחק בבית נגד מ.כ. נווה-יוסף.
קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) תארח את הפועל חדרה.