סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 10/02/2019

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

שבת מוצלחת במחלקת הנוער של המועדון: שלישיות כפולות לנערים א', ניצחון גדול לנערים ג' באשדוד, וילדים ב' חזרו מהאוניברסיטה עם ניצחון יוקרתי על מכבי ת"א. צילומים: ג'ו הירש, האתר הרשמי


ארבעה ימים, שלושה שערים, שני ניצחונות, שש נקודות- לא, אין מדובר בקטע מההגדה של פסח. כך סיימה קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה את סוף השבוע בליגת העל. המסע החל כבר ביום רביעי במשחק השלמה ביתי נגד בית"ר טוברוק. למאמן יוסי ג'אנח נגרמו "כאבי ראש" מהיעדרם של חלק משחקניו והוא נאלץ להיעזר במספר שחקנים מקבוצת נערים ב', כולל השוער תומר צרפתי. עד לדקה ה-13 נדמה היה שהצעירים חברו לחבריהם המבוגרים יותר. סתיו נחמני ולירוי גבאי כבשו פעמיים והכל נראה סבבה. אלא שבתוך ארבע דקות (34,30) האורחים התאוששו והצליחו להשוות. המשחק הפך לשווה כוחות עד שנחמני (65) כבש בשנית וחתם את תוצאת המשחק- 2:3 לחיפה. עם המטען הזה החיפאים עלו צפונה, לקריית שמונה ושם כבשו שלישייה נוספת. הפעם ניצחון חלק 0:3 על בעלת הבית. הבלם אדר אזוראל הזדרז להבקיע את שערו הראשון העונה כבר בדקה השנייה, חברו מוחמד רביע הצטרף אף הוא (40) עם שער ראשון בליגה במדי "עלמני" (לזכותו עוד ארבעה שערים מנערי נהלל, ממנה עבר לפני מספר שבועות) ואת השלישי הגיש שניר ביטון (70). למרות שש הנקודות, מכבי "עלמני" עדיין מפגרת בתשע נקודות מהפסגה, על אף שהמוליכה מכבי תל אביב נוצחה. זו שניצחה אותה, מכבי פתח תקווה צמודה למכבי שבמקום השני ולכל אחת 40 נקודות.


 
זהירות, מדרון תלול. בלי שלט אבל עם עין אחת לעבר ה"קו האדום" נערי מכבי "שמעון" חיפה מתחילים להבין שפיקניק בתשעת המחזורים שנותרו, לא ממתין להם. מחצית ראשונה סבירה במשחק חוץ מול מכבי אחי נצרת (1:0) התקבלה עדיין בתקווה שניתן להשוות, אבל קריסת ההגנה במחצית השנייה הולידה ספיגת ארבעה שערים נוספים ותבוסה 5:0. נצרת גמלה לקבוצתה של ענבל נמני-קנפו על ההפסד מהסיבוב הראשון (5:1). כעת מפרידות בין ה"שמעונים" להפועל מטה אשר שבמקום ה-14 שבע נקודות ובעוד שלושה שבועות השתיים תיפגשנה. ה"ירוקים" מהעמק חייבים להיזהר.
הדרמה כמעט חזרה על עצמה. רק כמעט. בסיבוב הראשון מכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ב') הוליכה 0:2 במשחק החוץ מול הפועל כפר סבא ונאלצה לשוב לביתה רק עם נקודה. השבת, קבוצת השרון הגיעה ל"קצף" מעמדת המוליכה והטוענת להצטרף לליגת העל, נתקלה באגוז קשה אולם בסופו של משחק ניצחה 1:2. בתום מחצית ראשונה עקרה משערים, האורחים עלו ראשונים ליתרון (55) שנמחק כעבור שש דקות על ידי אורי פורת. משנדמה היה שקבוצתו של אריק מלכה תפתיע, נכנעה לשער בדקה ה-78 ושלחה את כפר סבא עם מלוא הנקודות.

זאת הייתה חגיגת בר-מצווה כמוה לא רואים לעתים קרובות. לא היה חתן בר מצווה אחד, היו 11 לבושים בירוק ועוד שבעה מחליפים מוכשרים שרקדו על המשטח הסינטטי באשדוד לצלילי ה-די.ג'יי, אמיר סופר. בסיום שמונים דקות ההסתערות אי אפשר שלא לגמור את ההלל על מסע בן 13 משחקי ליגה רצופים (!!) בהם קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" משחקת נפלא ומנצחת בהפרשים גבוהים את יריבותיה. כמה אירוני, המאמן אמיר סופר וחניכיו אינם נמנים אפילו על מועדון הצמרת. בינתיים פער בן תשע נקודות מפריד, לא מאייש את החברים במדים הירוקים. נור עותמאן פתח במצווה וכבש ראשון (15), עידו אלמישלי עם צמד (31,21) שילש לפני שהמארחת צימקה בשער שבסיום התברר שזה שער הכבוד. במחצית השנייה ממטרים ולא מהשמיים. אלמישלי (44) השלים שלושער שהקפיץ אותו לראשות המבקיעים בקבוצתו, עותמאן (53) עם שער שני, שחר צפריר (72) וירין סויסה (74) השלימו 1:7 מדהים. ב"בר מצווה" השערים (לא כולל הניצחון בגביע על המוליכה) חיפה הבקיעה 65 שערים, ממוצע של 5 שערים למשחק ! עכשיו תשאלו איך אשדוד ניצחה בסיבוב הראשון בחיפה 0:1 ?

לא חגיגה אבל ניצחון נאה לקבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה מנהלל. בסיבוב הראשון שחקני נהלל "חגגו" (3:8) וגם הפעם קבוצתו של אוהד רוזלס יצאה להרצליה ושבה צפונה עם ניצחון חלק 0:2 על מכבי המקומית. ניב טובול (שער מספר 14) וארז עליאן כבשו את השערים והשאירו את קבוצתם במקום השמיני במחוז המרכז.


 
כיצד חוזרים למסלול הניצחונות אחרי צמד הפסדים כואבים בהם סופגים שלישיות בכל משחק ? מאמן קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה, צחי נהרדע, צריך היה לומר לחניכיו הצעירים "חבר'ה, בשבת דרבי" וחצי עבודה נעשתה. אמנם, היריבה שקועה עמוק במרתף הטבלה עם נקודה אחת ובמקום האחרון, אבל את שר דויב, עילאי שושן, ינאי דיסטנפלד ועדן בן-סימון, זה לא בדיוק הזיז להם. ניצחו בקלות 0:4 והשלימו ניצחון כפול (בראשון 0:3). את נזקי השבוע החולף נאלצים המכבים להמשיך ולספוג מהמקום השני. יריבתם, מ.כ. נווה-יוסף ניצחה והפער בין השתיים נשמר על שתי נקודות (38 לעומת 36).


 
הספיקה להם "חצי מנה". שחקני ילדים א' במכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) שמרו על מקומם הרביעי בטבלת מחוז חוף בנצחם בחוץ את מ.ס. פרדס-חנה/ כרכור 0:3. מחצית מהכמות בסיבוב הראשון. עבור המאמנת ענבל נמני-קנפו זה היה משחק שני בתוך פחות מיממה (ניהלה גם את משחק נערים א' מנהלל בשישי) והפעם רוותה נחת. עלי אכשל כבש צמד שני העונה וחברו, יואב קלוזנר כבש את השלישי והעלה את מאזנו האישי ל-11 שערים בליגה.
למשחק הזה המתינו במכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב') סיבוב שלם. כמו למשחק לפני שבוע. בית"ר טוברוק ומכבי תל אביב ב' ניצחו בזה אחר זה את קבוצתו של יוסי צרפתי ודחקו אותה ממאבק האליפות. בתוך שבוע "נסגר חשבון". טוברוק נוצחה לראשונה בחיפה וגם השבוע, באצטדיון האוניברסיטה בתל-אביב, ה"ירוקים" התעלו וניצחו את מכבי תל אביב ב' 0:1 משער של גל רוזלס. לבד מהניצחון היוקרתי, שלוש הנקודות הקפיצו את המנצחים למקום השלישי (34 נקודות) תוך שהם חולפים על פני ה"צהובים". עדיין הרחק משני המקומות הראשונים (42 נקודות), חיפה מסכמת שבעה ניצחונות ליגה רצופים.


נושמים צמרת בילדים ג'. מכבי "עודד" חיפה אותה מאמן יורם בסר לא עוצרת באדום. 14 משחקים, כמות זהה של ניצחונות ומאזן מושלם עם 42 נקודות והפרש שערים נפלא (+154) מותירים אותה בבדידות מזהרת בפסגת מחוז השרון. והיא לא חשה בודדה. אדרבא, אחרי ניצחון 1:5 על הפועל תל אביב צפון, המוליכה שואבת ביטחון ממשחק למשחק ומקווה להסתער גם על הגביע.

וגם שבת שמחה גם למכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ג') בניצוחו של לירן אהרן. הטבלה הוירטואלית, חסרת השוויון במשחקים בין כל הקבוצות, מדרגת את שחקני השלוחה מנהלל במקום הרביעי בשעה שתיאורטית הם אמורים להיות במקום השני. על חלב שנשפך אין בוכים, אז נותרה אפשרות לשמוח ואת זה החבר'ה בירוק ביצעו במשחק הבית מול הפועל גבעת אולגה בנצחם 0:20.

שבת מושלמת לשלוש קבוצות טרום א' המשחקות במחוזות שונים. מכבי "ישעיהו" חיפה של בני הרשקוביץ ממשיכה במרדף אחרי בית"ר טוברוק. החיפאים ניצחו במגרשם את מכבי הרצליה 3:17 ושומרים על פער שלוש הנקודות מהפסגה. ובכל זאת, נכון לעכשיו, חל שינוי קוסמטי. ה"ירוקים" הצליחו להדביק את הפרש השערים ועברו להוליך (+177) ובמקרה של ניצחון ב"משחק העונה" שיתקיים ב"קצף" בעוד כחודש, יוכלו אפילו לתפוס את המקום הראשון. עד אז יהיה עליהם להמשיך ולנצח כדי לשמור על מרחק עין.


גם הפרש השערים של מכבי חיפה גולדשנפלד (+182) מצוין, אבל פחות לעומת זה של מ.כ. נווה-יוסף. לשתי הקבוצות 37 נקודות ועד למשחק ביניהן, בעוד כחודשיים, תיאלץ קבוצתו של טל הנדלר להמשיך ולצבור ניצחונות כמו זה השבת על בית"ר חיפה 1:10 במשחק חוץ. אמנם, בסיבוב הראשון חיפה/נהלל ניצחה 0:26 אבל בהתחשב בשעת המשחק המוקדמת, תשע בבוקר, הניצחון לא מנע חיוכים.

מוליכת מחוז המפרץ, מכבי "יואל" חיפה הקדימה את קבלת השבת וערכה אותה במגרש בצור-שלום. לרגע לא הייתה סכנה שהמארחים שצברו נקודה אחת בלבד וגילם זהה לזה של החיפאים (ילידי 2009) יסכנו את חניכיו של מתן אלמליח. חיפה ניצחה בקלות 1:23 תוך הפגנת משחק צירופים שובה עין ורק בסיום נכנעו פעם אחת. היחידה שמסכנת את מעמדה של מכבי היא מ.כ. קריית חיים לו שתי נקודות פחות ומשחק חסר. כנראה שגם כאן ההכרעה תיפול במשחק ביניהן במחזור ה-19 ב"קצף".