סיכום משחקי מחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי מחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 24/02/2019

סיכום משחקי מחלקת הנוער

שבת גביע מושלמת: כל שמונה הקבוצות במפעל עברו לשמינית ורבע הגמר. נערים ג' הדהימו בניצחון חוץ 0:4 על מכבי פתח תקווה. והיום גם שלושה משחקי ליגה. צילומים: ג'ו הירש, האתר הרשמי


איך שקבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה המתינה לעירוני ניר רמת השרון. "חשבון ארוך" נפתח בין הקבוצה הסימפטית מהשרון לבין קבוצתו של אריק בנאדו. אשתקד רמת השרון הדהימה את החיפאים בחצי הגמר , ניצחו 1:3 וזכו בגביע הנכסף, לראשונה בתולדותיהם. השנה בליגה, היסטוריה נוספת כאשר רמת השרון לא רק ניצחה בפעם הראשונה את ה"ירוקים", ניצחה פעמיים. שתי הקבוצות הניחו בצד את מצבן העדין בטבלה וחיפה ניצלה את ביתיותה וכבר הוליכה 0:4 במשחק הגביע הראשון שלה. גיא דהן כבש ראשון, דניאל מור-יוסף הכפיל, מאור לוי המשיך ולירוי גבאי השלים את מכסת השערים. האורחים ביקשו להוכיח שהצלחותיהם מול חיפה של אריק בנאדו אינן מקריות, השיבו בצמד שלא שינה והעלה את המנצחת לשלב שמינית הגמר.

עוד לפני שנפתח המשחק באצטדיון בנשר, ידעו במכבי "עלמני" חיפה ( נערים א') שמצפה להם משחק קשה ביותר מול עירוני נשר, המועמדת להעפיל בסוף העונה לליגת העל לנערים א'. המארחים שלא הפסידו העונה בשום מסגרת המתינו לחיפה של יוסי ג'אנח במטרה להפתיע ולמנוע ממנה הופעה בגמר, כמו לפני שנתיים. מסתבר שהחשש לא היה מופרך. שער ניצחון מרגלי נהוראי יפרח ש"הושאל" מנערים ב' העלה את החיפאים לרבע הגמר, שש דקות בלבד אחרי שהוכנס למגרש עם שער ניצחון חשוב (83).


בשמינית הגמר נמצא השנה, בפעם השנייה ברציפות, את קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד של אריק מלכה. היא "נתקעה" על ארבע. בשלב הקודם גברה על בית"ר רמת גן 0:4 והפעם יצאה למשחק חוץ וניצחה באותה תוצאה את מ.ס. רובי שפירא. שאדי חמודה, אורי פורת, עידן עוז ואיתי איוב לא הותירו סיכוי למארחים.

נפלא, מדהים, מסחרר- תבחרו בעצמכם את ההגדרה הנכונה למסע המטורף של קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף". כשניצחה לפני שלושה שבועות את הטוענת לאליפות במחוז המרכז , מכבי פתח תקווה 1:4 תהיתי אם חיפה לא בזבזה את כל התחמושת במשחק הליגה הזה. השאלה עלתה לאוויר מאחר וכבר היה ידוע שבשלב שמינית הגמר בגביע ייערך "משחק חוזר" באם המושבות. לא היה ספק שהמובסת תחפש "נקמה ספורטיבית" בזירה השנייה. אלא שלבחוריו של המאמן אמיר סופר, אנרגיות בלתי נדלות. אחרי שהדיחו בשלב הקודם את האלופה שבדרך, מכבי "אלדד" תל אביב (1:3) הופיעו בפתח תקווה ושוב כבשו רביעייה לרשת המלאבסית- 0:4 !! תוך גילוי יכולת גבוהה הצליח אמיר דאהר למהר ולכבוש בדקה העשירית. חברו, אחד משני מלכי השערים בקבוצה, עידו אלמישלי ביסס את היתרון במחצית הראשונה (38). המכבית מעיר הכרמל לא הרפתה , אמיר דאהר הכפיל את תפוקתו (59) והשווה את מספר השערים שכבש בכל העונה בליגה. ידע מתי להתעורר. ענאן חלאילי התקנא בחבריו (70) והמנצחת זכתה בכרטיס ההעפלה לרבע הגמר, שלב בו הודחה אשתקד על ידי מכבי "אלדד" תל אביב (5:3) שכאמור כבר מחוץ למעגל המשחקים. והיא גם תגיע בשבוע הבא ל"קצף" בחיפה למשחק ליגה מול קבוצה שלא הפסידה ב-14 משחקים רצופים, כמעט סיבוב שלם.
דרמה בשמינית גמר לילדים א'. קבוצתו של צחי נהרדע , מכבי "מיכאל" חיפה (מקום שני בליגת השרון) ארחה את בית"ר ירושלים ( מקום שישי במחוז המרכז) ונאלצה לחרוק שיניים כדי לעבור לרבע הגמר, שלב שבו שיחקה גם בעונה הקודמת (הפסידה 1:0 לבני יהודה). האורחים מהבירה הפתיעו והוליכו אלא שינאי דיסטנפלד איזן ולא נתן להם לשמוח זמן רב. לקראת סיום המתח גבר, חיפה עשתה מאמץ עליון להיכנס להארכה וממש על סף שריקת הסיום הצליח ליסב אעיסאת להבקיע שער ניצחון- 1:2 לירוק. אגב, אעיסאת לא כבש עד היום בליגה, הוא "מסתפק" במשחקי גביע. השער הקודם שלו נכבש בשלב השני מול הפועל כפר סבא.


הצלחה כפולה ושני כרטיסים לרבע הגמר לקבוצות ילדים ג' במועדון הירוק. מכבי "עודד" חיפה, מוליכת מחוז השרון ועדיין ללא אובדן נקודות, יצאה לטיול שישי אחר הצהריים בקריית חיים וגברה על מ.כ. קריית חיים (שלישית במחוז חוף) בתוצאה 0:16. קבוצתו של יורם בסר שבעונה שעברה נעצרה רק בחצי הגמר, לא מבחינה בין משחקי ליגה לגביע. שחקניה מתייחסים ברצינות לכל משחק ובארבעת משחקי הגביע עד כה כבשו 84 שערים לעומת 4 בלבד שספגו. ראוי לציין ששחקני הקבוצה הם אלה שהיו שותפים אשתקד לזכייה בגביע המדינה כאשר שיחקו בקבוצת טרום א'.
ההפתעה היחסית הגיע כעבור חצי יממה מנהלל. מי שעדיין פקפק ביכולתה של קבוצה ממחוז חוף להפתיע קבוצה ממחוז השרון, קיבל את ניצחון מכבי חיפה גולדשנפלד על הפועל רעננה 4:5 בהפתעה ( שתיהן במקום החמישי). לקבוצתו של לירן אהרן היה יופי של "אימון" באמצע השבוע כאשר ניצחה במשחק ליגה דחוי את "צו פיוס" מכבי נהריה 2:20 ובשבת הספיקה גם רבע כמות להבטיח הופעה מכובדת ברבע הגמר. כעת נותר רק לקוות ששתי קבוצות הילדים של מכבי חיפה תוגרלנה זו מול זו.


צמד נציגות "ירוקות" תופענה ברבע הגמר גם בגביע לטרום א'. רגעים רבים של דופק מהיר עברו על מאמן מכבי "ישעיהו" חיפה, בני הרשקוביץ, בעיקר במחצית הראשונה. האורחת, מ.כ. נווה-יוסף המוליכה את מחוז חוף ללא הפסד, נכנעה פעמיים לחלוצים המהירים של האורחים. החמצות מכבי ב"דרבי הקטן" רק החריפו את ההרגשה. כשחזרו הקבוצות למגרש, התברר שסגנית מוליכת מחוז השרון ומחזיקת הגביע (מכבי זכתה בארבעה גביעים בחמש העונות האחרונות) לא מוכנה לוותר על תוארה בקלות. לחצה את אורחיה לשערם ובסיום נוטף זיעה ניצחה 4:6 בדרך לשלב הבא.
לא חובה להשתולל כדי להגיע לרבע גמר הגביע. את זה מוכיחים שחקני מכבי חיפה גולדשנפלד (טרום א'). קבוצתו של טל הנדלר שלא הפסידה העונה (תיקו אחד בלבד) המתינה בביתה להפועל חדרה (מקום 11 במחוז השרון) וניצחה בתום משחק צמוד 2:4. אמנם, מדובר במספר השערים הקטן ביותר ששחקני העמק כבשו ב-20 משחקי הליגה והגביע ולא אכפת להם. כרטיס לשמונה האחרונות מונח בכיס ? מונח. אין תלונות.

היו גם שלושה משחקי ליגה
לבד ממשחקי הגביע נערכו גם שלושה משחקי ליגה שלא התקיימו לפני שבוע עקב מזג האוויר הסוער. במחוז חוף סיימו קבוצות מכבי חיפה גולדשנפלד והפועל מטה-אשר (ילדים א') בתיקו 1:1. המעניין הוא שלשתי הקבוצות רשומות בטבלה שתי תוצאות תיקו, שתיהן הושגו במשחקים ביניהן. בראשון, כאשר אביב קנפו עדיין אימן נגמר 3:3 ובשישי האחרון אחותו, ענבל נמני-קנפו "סגרה" על שוויון נוסף. כובש השער: גלעד לב.
ניצחון ליגה שמיני ברציפות לקבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה שהשאירה את הנקודות בבית אחרי 2:5 מול מכבי פתח תקווה צפון. קבוצתו של יוסי צרפתי מלחכת את שולי גלימת הצמרת (37 נקודות) אולם יש להמתין להשלמת שתי המקדימות אותה (42) כדי לבדוק אם נראה אור באופק.
מי שאינה מצפה לאחרות, קבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה של מתן אלמליח. היא ממשיכה לנצח בגדול, בשבת בבית 2:20 על הפועל רמות מנשה/מגידו, וממשיכה להוליך את מחוז המפרץ בפער שמונה נקודות (45) מהמקום השני שם מדורג מ.כ. קריית חיים לו שלושה משחקים פחות.