סיכום משחקי מחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי מחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 05/05/2019

סיכום משחקי מחלקת הנוער

אין חדש בדרבי הנערים, ילדים ב' שבו למאבק הפסגה, טרום א' מנהלל נותרו היחידים ללא הפסד. צילומים: ג'ו הירש, האתר הרשמי


שער של באסם זערורה (52) מ"בישול" של בן פרנקו סתם את הגולל על מאמצי הפועל חיפה לנסות ולנצח בדרבי לנערים א' והיא ירדה מנוצחת, שוב ירדה מנוצחת, אחרי הפסד 1:0 לפינאליסטית מכבי "עלמני" חיפה. הכובש הירוק מהווה סיוט להגנת הפועל ולא מהשבת. בעונה שעברה, כאשר שיחק במדי קבוצת חיפה/נהלל (נערים ב') הבקיע אחד משני השערים לרשת הפועל במשחק הראשון (0:2) ובגומלין שוב כבש את שער הניצחון (0:1). השנה הוקפץ למכבי "עלמני" חיפה, פגש את שחקני הפועל מהעונה שעברה ו"עקץ" אותם בשלישית. רק שבהפועל לא יבקשו צו הרחקה לזערורה ממשחקי הדרבי...אגב, מכבי שיחקה 24 דקות בעשרה שחקנים אחרי שנבו שדו ספג כרטיס אדום (66).

תמה ונשלמה העונה ההזויה של קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה בליגה הארצית הצפונית. אמנם, במשחק הנעילה הקבוצה נוצחה 2:0 על ידי הפועל נצרת-עילית ולמרות שסיימה במקום התשיעי, מדובר בהישג. כי המאמנת ענבל נמני-קנפו הוציאה מים מהסלע. במהלך העונה איבדה מסגל השחקנים שלה את שלושת "מלכי השערים" של הקבוצה, מוחמד רביע, ינאל עראידה ובאסם זערורה שנפרדו מהקבוצה ועברו לשחק בקבוצה הבכירה של מכבי חיפה, מכבי "עלמני" חיפה. זאת למעשה מטרת הקבוצה מנהלל, להכשיר שחקנים ובכך עמדה השנה בכבוד. לא יכול היה להיות סימן ואות טובים יותר למה שהתחולל במשחק האחרון. את שני שערי ההפסד ספגה במחצית השנייה מכדורי עונשין שנפסקו לרעתה (78,63).

לפעמים המזל הולך הטובים, גם כאשר הם טובים יותר במגרש. הקבוצה המצוינת מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" שתישאר העונה ללא תואר כלשהו, למרות שכולם מסכימים שהיא המלהיבה בליגת המרכז, שמרה על מקומה הרביעי אחרי ניצחון דרמטי על הצמודה לה בטבלה, הפועל באר שבע 1:2. המיקום הרביעי בטבלה כלל אינו משקף את קבוצתו של אמיר סופר הכובשת ברציפות ב-25 משחקי ליגה . המוציא לפועל הראשי הוא עידו אלמישלי שזאת השבת השלישית ברציפות בה הוא מבקיעי צמדי שערים. הפעם הזדרז להבקיע בדקה החמישית אלא שהאורחים הצליחו להשוות לקראת הסיום (76) ומשנדמה היה שהנה תיוולד לנו תוצאת תיקו ביתית ראשונה, הופיע אלמישלי בשנית, דקה לצלצול ה"באזר" וכבש את שער הניצחון. בשבת הקרובה , האחרונה בעונה, תמשיך חיפה במסע כיבושיה ותתמודד מול האחרונה בטבלה, גדנ"ע תל אביב. מפגש בין ההתקפה הפוריה בליגה (112) לבין ההגנה החדירה ביותר (136). במשחק הקודם 0:10 למכבי.


בליגת השרון בנערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "המליטה כבשה שחורה". בראש וראשונה סוף-סוף תיקו 0:0 ראשון העונה לקבוצתו של אוהד רוזלס. מהמקום ה-11 נדמה היה ליריבה , עירוני נשר מהמקום החמישי שהיא מגיעה לנהלל למשחק לפרוטוקול בלבד. בסיום התברר שדווקא נשר היא הקבוצה היחידה שלא הצליחה להבקיע את שער חיפה/נהלל ולו פעם אחת לרפואה. בסיבוב הראשון ה"ירוקים" מהעמק הפתיעו עם ניצחון 0:1 בחוץ, הפעם נקודה בלבד אבל תסכול בקרב היריבה שתצטרך להמתין לעונה הבאה כדי להבקיע.

עוף החול. אין הגדרה מדויקת יותר לתאר את דרכה של מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב') במחוז השרון. בשבוע שעבר הוספדה אחרי הפסד ביתי להפועל חיפה ומי היה מאמין שקבוצתו של יוסי צרפתי מסוגלת לשוב למאבק האליפות כאשר נותר מחזור אחד לסיום. זאת בעקבות הפסד מפתיע במיוחד של המוליכה מכבי נתניה וניצחון חוץ משכנע של חיפה- 0:5 על הפועל תל אביב צפון. מחמש נקודות יתרון שהיו לנתניה, הצטמק לשתיים בלבד ובמחזור האחרון שחקני מכבי חייבים ניצחון ביתי על הפועל חדרה (1:5 בסיבוב הראשון) ואחר כך לקוות שיריבתם העירונית, הפועל חיפה, לא תפסיד בעיר היהלומים. תיקו ו/או הפסד לנתניה עשויים לשמח את צרפתי וחניכיו. הפרש השערים בין שתי הראשונות כמעט זהה.
פער 14 הנקודות בין מ.כ. ננוה-יוסף (מקום שני) למכבי חיפה גולדשנפלד (רביעי) בליגת מפרץ 1 בילדים ב' לא בא לכלל ביטוי במגרש בחיפה. קבוצתו של שמעון הרוש לא התבטלה בפני המארחים ובסיום תיקו רב שערים 3:3. גאד שיבלי (צמד) ואייל מינצר כבשו ועזרו לחילוץ הנקודה.


אחרי ששבה מטורניר מוצלח בברצלונה (זכתה בגביע בבית התנחומים), הבחורים של לירן אהרן מקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) שאבו ביטחון ובמשחק על המקום השלישי בינם להפועל מטה-אשר הוכיחו שלא לחינם זכו בשבחים. הקבוצה זכתה בניצחון משכנע 2:9, השלימה ניצחון כפול ודילגה למקום השני. לא פחות משלוש קבוצות מתמודדות על הסגנות ונמצאות הרחק מהראשונה מ.כ. נווה-יוסף. במשחקה האחרון תנסה הקבוצה מנהלל ל"נקום" בקריית חיים על הפסדה בסיבוב הראשון (5:4).

שני מחזורים לסיום העונה, קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה מבקשת לסיים אותה לפחות במקום השני. נותר לה עדיין משחק צמרת מול השלישית, הפועל כפר סבא, אבל בכל מקרה קבוצתו של בני הרשקוביץ תישאר, לראשונה אחרי שנים רבות, ללא תואר כלשהו. השאירה משהו גם למוליכה בית"ר טוברוק. בשבת החיפאים גברו בבית על הפועל הוד השרון 3:11.

הטבלה משקרת: אולי סיבה להצדיק את החלטת ההתאחדות לכדורגל לא להכיר בליגות הטרום ולא להכתיר אלופות. מכבי חיפה גולדשנפלד של טל הנדלר יצאה ל"משחק עונה" מול מ.כ. נווה-יוסף ובמפגש בין שתי הבלתי מנוצחות במחוז חוף ניצחון חוץ נהדר לקבוצת השלוחה מהעמק 3:6. במצב נורמלי, חיפה/נהלל אמורה להתייצב בראש הטבלה עם 67 נקודות לפני המנוצחים (64) אבל המציאות כופה תמונה אחרת. ל"ירוקים" שלושה משחקים פחות, כאלה שלעולם לא יושלמו עקב ההחלטה לא לקיים משחקים חוזרים, ולכן התסכול של השחקנים גדול יותר. המפסידים כרגע עם 64 ולחיפה/נהלל 58 בלבד. לפחות ינסו להשלים את שני המשחקים האחרונים עם ניצחונות ולהתנחם שהיו הטובים ביותר. מקרה קלאסי של טבלה משקרת, ולא כפי שנוהגים לשנן בפניכם.

בדומה ל"אחותה הבכירה" גם קבוצת טרום א' במחוז המפרץ, מכבי "יואל" חיפה תצטרך להסתפק בסגנות. שחקניה, ואת זה הזכרנו כמעט לאורך כל העונה, קטנים בשנה מהמוליכה, מ.כ. קריית חיים ולמרות הם מסיימים עונה נפלאה עם שני הפסדים בלבד, למוליכה. את שאר היריבות קבוצתו של מתן אלמליח מנצחת, כמו את מ.כ. נווה-יוסף 2 בתוצאה 0:11. המנוצחת היא הקבוצה היחידה שלא כבשה מול החיפאים שער זכות בצמד משחקי העונה. גם המשחק הראשון הסתיים "על האפס" (0:26).