סיכום משחקי מחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי מחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 20/05/2019

סיכום משחקי מחלקת הנוער

בסימן כמעט: נערים ב', ילדים ב' וטרום א' מנהלל ליטפו את הפסגה, רק לילדים ג' סיכוי להישאר בה. צילומים: ג'ו הירש, האתר הרשמי


פנדל מיותר שנשרק לחובת מכבי "עלמני" חיפה (נערים א' בליגת העל) מנע מקבוצתו של יוסי ג'אנח ניצחון מוצדק על הפועל תל אביב במשחקה הביתי האחרון. אובדן שתי הנקודות שלא קלקל לחיפה כלום, מלבד הרצון להתבסס במקום השלישי, מרגיז מאחר והמארחים כבר הצליחו לחולל מהפך ולעמוד על סף ניצחון מספר 18. שניר ביטון (29) קבע 0:1 ועד למחצית, בתוך שבע דקות האורחים כבשו פעמיים וירדו למחצית עם יתרון. לירוי גבאי (58) ומשה גולן (78) הפכו ל-2:3 וכאמור, בעיטת עונשין עמוק בתוספת הזמן גרמה ל-3:3 המאכזב. אמנם, עיני החיפאים נשואות לעבר גמר גביע המדינה (ב-22 בחודש מול בית"ר ירושלים) אך לפני כן יהיה עליהם לשחק בחוץ מול האלופה מכבי תל אביב ולנסות לנצח כדי לשמור על המקום השלישי. מכבי נתניה נושפת בעורף.


גם קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה יכולה להכות על חטא. מספר תוצאות "בלתי צפויות" מנעו ממנה את היכולת להתמודד ביתר שאת על אליפות ליגת העל. חוסר היציבות בשלושת השבועות האחרונים (תיקו מול אחי נצרת והפסד ביתי למכבי פתח תקווה) חיסל סופית את סיכויי קבוצתו של אברהם אבוקרט להמתין לסיום העונה בתקווה. היא סיימה אותה קודם והשאירה את הזירה למ.ס. אשדוד ולמכבי תל אביב. למרות אווירת סוף העונה, תמיד נעים לנצח את הפועל תל אביב בחוץ, בפרט כאשר כבר בדקה השלישית ה"ירוקים" היו בפיגור 1:0. במחצית השנייה היו אלה נהוראי יפרח (50)  וג'וליאן שלופה (65) שכבשו לרשת האדומה וניצחו 1:2. 80 דקות לסיום העונה לחיפה ולהפועל רעננה 60 נקודות. מי תסיים שלישית ?

121 שערי ליגה במחוז המרכז- סימן ההיכר המרכזי בדרכון של קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" שהתחילה את העונה בסערה (ניצחון 0:6 על קטמון) וסיימה אותה בסופה- 2:9 במשחק חוץ על האחרונה בטבלה, גדנ"ע תל אביב. גם במשחק הראשון ביניהן שנערך בחיפה ירד מבול, תרתי משמע, כשחיפה ניצחה 0:10. הפעם "רק" הפרש בן שבעה שערים. עידו אלמישלי כבש שלושער והעלה את מאזן שעריו ל-29 ( שלוש שלישיות ושבעה צמדים), בנימין צאגה כבש אף הוא שלישייה ובסך הכול 22 שערים (שתי שלישיות וארבעה צמדים) ובשאר השערים התחלקו תום דריהם, אמיר דאהר וירין סויסה. קבוצתו של אמיר סופר שכבשה את מספר השערים הגבוה במחוז היוקרתי סיימה במקום הרביעי בהרגשת פספוס שלא זכתה ב"משהו".


קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה מנהלל בהדרכתו של אוהד רוזלס פתחה את העונה בסערה (ניצחון 1:4 על הפועל תל אביב צפון) וסיימה אותה בקול ענות חלושה. היריבה, מכבי נתניה שציפתה עדיין לזכות באליפות מחוז השרון, הגיעה נחושה לנצח בעמק ועשתה זאת עם 2:5. המארחים יכלו להתנחם רק עם צמד של ניב טובול שהעלה את תפוקת שעריו ל-22 וסיים כ"מלך השערים". קבוצתו דורגה בסיום במקום האחד עשר.

שני משחקי ליגה ללא שער זכות. לא מתאים לקבוצת מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') אבל מי יכול לבוא בטענות למאמן צחי נהרדע וחבורתו כאשר "בזבזו את כל התחמושת" לרשתה של מכבי תל אביב בגמר הגביע 2:5.  ללא ספק, שבוע גדול לקבוצה בירוק שהצליחה לצוד לפחות את הפרס הרשמי של ההתאחדות לכדורגל שאינה מכירה באליפויות בליגות ילדים וטרום. כמעט שכחתי, בשבת 0:0 מול הפועל חדרה.


שחקני קבוצת מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב') לא יהיו בישראל כאשר יוכרע סופית מי תהיה הראשונה במחוז השרון. המאמן יוסי צרפתי וחניכיו יוצאים לטורניר יוקרתי באיטליה כאשר הם מדורגים (לא סופית) במקום הראשון. התרחיש שמכבי מנצחת בבית את הפועל חדרה 1:4 היה צפוי אלא שהמוליכה מכבי נתניה נכנעה בביתה להפועל חיפה וכעת האחרונה פייבוריטית לסיים ראשונה מאחר ונותר לה משחק קל מול מכבי הרצליה מהתחתית. דווקא המגרש ב"קצף" מנע ממכבי להישאר ראשונה מבלי להמתין לתוצאות היריבות. תוצאת התיקו נגד מכבי נתניה (2:2) וההפסד ב"דרבי (2:1) גרעו חמש נקודות. לפחות יצמאו ניחומים בפיצות ובגלידות המשובחות בארץ המגף.
סיום מתוק לקבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד (מחוז מפרץ 1) שהביסה בביתה את מ.כ. מכבי נהריה 0:6 ו"נקמה" על הפסדה בסיבוב הראשון בעיר הקיט. גאד שיבלי עם שלושה שערים, עמאד גדיר, עמית שפיגל ואייר אלקנתי הציבו את קבוצתו של שמעון הרוש במקום הרביעי.


הדרמה במחוז השרון לילדים ג' בשיאה. מחזיקת הגביע הטריה, מכבי "עודד" חיפה, הניחה לשבוע את חגיגות הזכייה ושחקניה מרוכזים במשימה השנייה שנותרה להם- מקום ראשון. וזה לא הולך להיות קל. בשבת ניצחון ביתי קליל על מכבי הרצליה 1:16 אבל שימו לב לארבעת הימים בסוף השבוע. ביום שלישי הקרוב משחק ביתי מול השלישית הפועל כפר סבא (שיצאה בינתיים מהתמונה אחרי הפסד לטוברוק) ובשבת "משחק עונה" אמיתי. בית"ר טוברוק נגד מכבי "עודד" חיפה בנתניה. אם חיפה של יורם בסר תנצח בשלישי, היא תגיע לטוברוק עם יתרון נקודה (61) לעומת 60 של המארחים. את החשבון תעשו לבד. תיקו יספיק אבל מי הולך על תיקו במשחקי שמיניות ?


קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה (מחוז השרון) תישאר העונה, אחרי תקופה ארוכה, ללא תואר. הגיעה לחצי הגמר והודחה ובליגה מדורגת רק במקום השני, תשע נקודות מהראשונה בית"ר טוברוק. בשבת הפסד שלישי לקבוצתו של בני הרשקוביץ, 7:4 להפועל כפר סבא המבקשת להתנחל במקום השני, על חשבון החיפאים להם יספיק ניצחון ביתי במשחק הנעילה על קדימה/צורן.

עכשיו לקבוצה המתוסכלת של העונה- קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד של טל הנדלר. אפס הפסדים ולמרות המאזן הנפלא רק שנייה בטבלה. חסרים לה שלושה משחקים לעומת מ.כ. נווה-יוסף לה 67 נקודות ולחיפה/נהלל 61. החשבון פשוט מאוד: עוד תשע נקודות אפשריות ו"יישור" קו המשחקים בליגה היה מסדר לקבוצת העמק את המקום הראשון. ההתאחדות אינה מאפשרת משחקים חוזרים ולמרות האכזבה, טל הנדלר הוליך את קבוצתו להישג חסר תקדים בקבוצת טרום א' של השלוחה- עונה ללא הפסד ליגה. נותרה מכבי צור-שלום בחוץ ולא היא שצריכה להפריע ל"עונה נקייה" מהפסדים. בשבת האחרונה ניצחון 1:5 על הפועל מטה אשר שגם במשחק הראשון הפסידה בפער ארבעה שערים (9:5).