סיכום משחקי מחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי מחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  שבת , 18/05/2019

סיכום משחקי מחלקת הנוער

לפני גמר הגביע ניצחון יוקרתי לנערים א' על מכבי ת"א, הפסד דרמטי לילדים ג' שמנע מקום ראשון, טרום א' מנהלל ללא הפסד. צילומים: ג'ו הירש, האתר הרשמי


למתנה מוראלית גדולה מזו לא יכול היה גדול האופטימיסטים בקבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה לצפות. עד ליציאתה הבוקר (שבת) למגרש בקריית שלום, חשב המאמן החיפאי יוסי ג'אנח כיצד להפתיע את האלופה הטרייה, מכבי תל אביב, במגרשה. זו נוצחה פעם אחת בלבד במגרשה וגם שם יודעים שאלמלא הרצון הירוק להעלות מספר שחקנים משמעותיים לקבוצת הנוער, למרות גילם הצעיר, אפשר והמאבק על הכתר היה צפוף יותר. לאלה תוסיפו את השאיפה ל"נקמה", אחרי שתל אביב הביסה את מכבי ב"קצף" 2:6 בסיבוב הראשון והנה המתכון המושלם. שער מהיר של לירוי גבאי (דקה 2) הגביר את הרצון של חיפה לצאת עם שלוש נקודות ואחרי שגבאי השלים צמד (65) כבר היה ברור שהפעם מנצחים את ה"צהובים" במגרשם. אם הנוער השכיל לעשות זאת לפני שבוע, גם יורשיהם בעונה הבאה מסוגלים. נגמר 0:2 שהבטיח מקום שלישי ובעיקר הוסיף מנות ביטחון לקראת גמר הגביע שייערך ביום א' הבא (26 במאי, 18.00, אצטדיון רמת גן) מול בית"ר ירושלים, בניסיון להביא משם גביע שלישי למחלקת הנוער אחרי שקבוצות ילדים א' וילדים ג' עשו זאת בשבועיים האחרונים.


אלמלא מספר פנצ'רים בדרך, קבוצת מכבי "יהויכים" חיפה מליגת העל לנערים ב' יכולה הייתה לסיים במקום גבוה יותר מהמקום השלישי. ללא ספק, המאמן אברהם אבוקרט וחבורתו חשים אכזבה מסוימת כאשר הם מביטים מעליהם ורואים את מ.ס. אשדוד זוכה באליפות בפער שלוש נקודות בלבד מהם. לפחות במחזור הסיום ממתק מרגיע בזכות ניצחון ביתי על עירוני נשר 0:4. אחרי 0:0 במחצית הראשונה בשורות הקבוצה שולב "מלך השערים" של קבוצת נערים ג' , עידו אלמישלי (30) ואל תחשבו שהוא הגיע כקישוט. הצליח להבקיע גם כאן פעמיים וסייעו לו שני מחליפים נוספים אוהד מזרחי ומיכאל בן-עמי.


כל התחמושת התבזבזה בעיתוי הנכון, במשחק גמר הגביע. אחרת אין הסבר לשתי תוצאות הסיום של קבוצת מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') בהן לא כבשה ולא ספגה. חניכיו של צחי נהרדע סיימו את העונה בתיקו ביתי , עקר משערים מול הפועל מעגן מיכאל. 15 ניצחונות, מהם שמונה ברציפות בתחילת העונה, שישה הפסדים ושתי תוצאות תיקו מאופסות, בנוסף לארבעה משחקים שבוטלו עקב גשם ואי-הופעה, מציינים את דרך הקבוצה בעונה הנוכחית. הזכייה בגביע מכפרת.


רצו את ה"דאבל" ונשארו עם הפרס הרשמי היחיד שקבוצת ילדים ג' מסוגלת לזכות. ילדי מכבי "עודד" חיפה הגיעו למגרש בשכונת טוברוק בנתניה עם תואר מחזיקת הגביע בו זכו בשבוע שעבר. המארחים חיפשו גם הם "תואר" וידעו שרק ניצחון ביתי על קבוצתו של יורם בסר, ימתיק להם את העונה הלא רשמית במחוז השרון. עבור הקבוצה מחיפה זה היה משחק שלישי ברציפות בשבוע האחרון ( ניצחונות על הפועל מכבי הרצליה והפועל כפר סבא) ודווקא ב"משחק העונה" כבשו את מספר השערים הנמוך ביותר, בשעה שהתקפתם כבשה את מספר השערים הגבוה , ונוצחו 4:2. איך יזכרו את העונה ? עם מבט וחיוך לעבר תמונות עם הגביע ומדליית הזהב. השאר, פחות חשוב. מישהו החליט שהליגה לא רשמית.


"על הנייר" הלא רשמי, קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד תחת ידי המאמן לירן אהרן סיימה במקום הרביעי. גם הפרש השערים שלה (65-285) מוכיח שמעמדה אמור להיות גבוה יותר. אלא שחוסר השוויון במספר המשחקים, לדוגמא הפועל חיפה מקדימה את הקבוצה מנהלל בשתי נקודות בלבד אבל שיחקה שלושה משחקים יותר, מתסכל את ה"ירוקים" שיודעים שהם שווים יותר. בכל מקרה, המרחק בינם לראשונה מספיק גדול בכדי שיחושו החמצה גדולה יותר.


בשקט ובצנעא סיימה קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה את העונה ואחרי שנים רבות ועמוסות בתארים, ליגה וגביע, השנה הסתפקה בסגנות לבית"ר טוברוק במחוז השרון ובהופעה בחצי גמר הגביע. חניכיו של בני הרשקוביץ ביקשו לסיים את העונה בגדול ועשו זאת על חשבונה של מ.ס. קדימה/צורן שנוצחה ביום שישי 24:3 ובכך אפשרה לחיפה לחלוף על פני רף 300 השערים (ליתר דיוק 323) ולהתנחם במשהו. לא בכל שנה מכבי "ישעיהו" מפסידה שלושה משחקים בליגה, השנה זה קרה והמיקום בהתאם.


21 ניצחונות, תיקו בודד, ארבעה משחקים מבוטלים, 356 שערי זכות ו-63 שערי חובה בלבד ולמרות המאזן הנפלא הזה, שחקני קבוצת טרום א' של מכבי חיפה גולדשנפלד ומאמנם טל הנדלר סיימו את העונה עם טעם חמצמץ. עם הנתונים הללו הם נהנים מיתרון ברור על הקבוצה שבמקום הראשון, מ.כ. נווה-יוסף אותה ניצחו פעם אחת ולפני כן סיימו מולה ללא הכרעה, אבל החלטת ההתאחדות לכדורגל לא להכיר בליגות מילדים א' ומטה כליגות תחרותיות שבסופן מוענקת אליפות רשמית פגעה בקבוצת השלוחה מנהלל. ארבעת המשחקים שבוטלו עקב שבתות גשומות, מונעות ממנה להביט על הליגה במחוז חוף מלמעלה וכל מה שנשאר להם, הידיעה שהם באמת הטובים ביותר במחוז. עונה נהדרת שתזכה קרוב לוודאי להמשך ישיר גם בעונה הבאה בשמיניות בילדים ג'. אופס, במשחק הנעילה ניצחו בצור שלום את מכבי המקומית 3:13 ולמעשה ניצחו בכל משחקי החוץ העונה. את שתי הנקודות היחידות שהפסידו, איבדו במגרש הביתי מול נווה-יוסף (5:5).

עונה יוצאת מהכלל גם לקבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה במחוז המפרץ. אמנם, צמד ההפסדים שלה למ.כ. קריית חיים קבע שהאחרונה תסיים עם מאזן הליגה הטוב ביותר, אבל המאמן מתן אלמליח הצליח להעמיד קבוצה הצעירה בשנה מרוב הקבוצות במחוז ולמרות הגיל, הצליח התרגיל. השבת ניצחון חוץ על הפועל אסי גלבוע 5:11 שהשאיר את החיפאים ארבע נקודות מהראשונה ועם הפרש שערים פנטסטי- 95:374 שמלמד שבעונה הבאה, כאשר ישחקו בשכבת הגיל האמיתית במחוז השרון, הקטקטים יגיעו עם ניסיון מוכח.